





Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Sinds enige tijd start onze cx 2500 td slecht!
Auto heeft al een brandstof revisie en verstuiver revisie gehad! ook de gloeispiralen zijn goed.
Maarrrr ik heb wat anders ondekt zoals de titel al aangeeft. De brandstof tank zuigt vacuum, en goed ook! als je de tankdop los draait krijg je hem er amper af met een doffe dreun als gevolg! die dreun is de tank die zich weer zet!
Het nadeel is dat er allemaal lucht in de leidingen komen door het stil staan!
Ik heb verders nog niet verder gekeken maar waar zit de ontluchting van de tank??
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De tankdop zelf moet beluchtend zijn, probeer het eens met een ander.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
niet waar, tenzij de dop niet afsluit, ergo lek is.
Er zit een aparte ontluchting op de tank, je zult even onder de auto moeten kruipen daarvoor. eindigt in het re achterscherm.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Klopt, de aansluiting hiervoor begint achterop de tank, net onder de achterbumper. Een zwarte slang van ongeveer 15 mm dikte.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D