Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik weet dat het eerder besproken is, maar kan het niet zo snel terugvinden dus bij deze nog even de vraag:
Onlangs een winter-cx aangeschaft waar nog het e.e.a. aan moest gebeuren. APK verliep op 28-12-2012. Zijn nu en maand verder en als het meezit kan ze komende week door de APK. Hoe lang mag je ook alweer overschrijden voordat er een boete op de mat ligt? Begin hem een beetje te knijpen namelijk.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
2 maanden max en niet rijden, behoudens naar apk station.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Bron; RDW
U kunt uw voertuig tot twee maanden vóór de eerstvolgende APK-vervaldatum laten keuren.
De oude vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met 1 of 2 jaar verlengd.
Laat u uw voertuig meer dan twee maanden vóór de APK-vervaldatum keuren, dan krijgt uw voertuig een nieuwe APK-vervaldatum.
U kunt geen uitstel krijgen voor de APK-keuring.
Als u niet aan de keuringsplicht kunt of wilt voldoen, heeft u de mogelijkheid de geldigheid van het kentekenbewijs te laten schorsen.
Dat houdt in dat u tijdelijk niet hoeft te voldoen aan de voertuiggebonden verplichtingen, waaronder APK.
Hieraan is wel de voorwaarde verbonden dat u gedurende die periode met uw voertuig geen gebruik mag maken van de openbare weg.
Dit betreft zowel het staan als het rijden op de openbare weg.
Dat zal ook wel, maar ik heb t afgelopen jaar nog meermaals getest, die 2 maanden en ergens is t ook te vinden. Even google raadplegen…..
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
ok bedankt. kon het ook niet op de site van de rdw terugvinden, m.u.v. bovenstaande stukje.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Evan schreef:Dat zal ook wel, maar ik heb t afgelopen jaar nog meermaals getest, die 2 maanden
en ergens is t ook te vinden. Even google raadplegen…..
Klopt twee maand ,mag zelfs op de openbare weg staan.
Maar niet rijden alleen naar de keuring.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Klop, maar o wee als je na een (al dan niet per ongeluk afgelopen) schorsing één dagje “te laat” bent…. dán gaat de ambtelijke papiermolen papiertjes met hoge getallen uitspugen en dat is werkelijk met geen tank tegen te houden.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
ik denk dat het toch iets anders zit.
ik heb een tijdje bij citroen lavrijsen in hapert gewerkt en daar kwam toen een opel kadett voor de APK.
de vervaldatum was 2 jaar daarvoor. in die tijd heeft de eigenaar hem helemaal opgeknapt en ik heb niks gehoord over een boete. ik kon hem ook zonder problemen afmelden na de keuring
- daf 66 marathon 1300 B
- citroen c15 1.9 D tuned Landbouwvoertuig

En die auto was al die tijd zeker weten niet geschorst??????
was niet geschorst inderdaad.
vraag me niet waarom maar zo was het…
- daf 66 marathon 1300 B
dat vond de eigenaar teveel moeite.
en aangezien het maar een 1.2 benzine was, was hij niet heel duur.
ik heb zelf geen ervaring met het schorsen van auto’s en volgens mij valt die moeite heel erg mee.
heb ik hier gelijk in?
- daf 66 marathon 1300 B

En hoeveel decennia is dat geleden?
Onmogelijk namelijk in deze tijden van automatisering dat je dan geen boete krijgt. Heeft de eigenaar je dat werkelijk verteld?
Want om nu zomaar bovenaan je post te stellen “ik denk dat het toch anders zit” geeft m.i. een scheef beeld van de harde werkelijkheid!
Die 2 maanden respijt als de auto verder gewoon niet geschorst is klopt inderdaad. Dat is een normale ‘lopende zaak’ in dat geval. Ik heb dit persoonlijk nadrukkelijk telefonisch van een RDW-medewerker bevestigd gekregen.
Maar als je bijvoorbeeld een auto op NL kenteken zet, heb je niet heel ruim de tijd om daarna APK te regelen. Wel enige weken, omdat je immers op het kenteken moet wachten en platen moet laten maken.
M.a.w. zodra er een bijzondere RDW-actie aan te pas komt, is het oppassen geblazen. Maar de TS hoeft hem pas te gaan knijpen als de 2 maanden verstreken zijn.
dat was in 2010 geloof ik.
dat is echt wat de eigenaar me erover vertelde.
of het allemaal waar is kan ik natuurlijk niet garanderen maar ik had er op dat moment maar vanuit te gaan dat het zo was
- daf 66 marathon 1300 B

sjaffer schreef:ik heb zelf geen ervaring met het schorsen van auto’s en volgens mij valt die moeite heel erg mee. heb ik hier gelijk in?
Of schorsen al dan niet veel moeite is, is toch niet aan de orde?
Overigens is het antwoord: nee, het is zo geregeld. Maar het kost wel geld en je mag dan dus niet rijden of staan op de openbare weg! Doe je dat wel, dan is de boete nog veel hoger.
Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd verhaal… de meeste mensen die een auto aan het restaureren zijn schorsen hem omdat je dan immers niet naar de APK toe kunt omdat hij uit elkaar ligt.
Waarom zou hij wel elke maand dokken voor een auto waarmee hij twee jaar niet rijdt?? Is toch zonde van het geld, ook al is het een paar tientjes per maand.
En hoe kan het dat de APK twee jaar verlopen kon zijn? Dan had hij het jaar ervoor toch al opgeroepen moeten worden?

sjaffer schreef:of het allemaal waar is kan ik natuurlijk niet garanderen maar ik had er op dat moment maar vanuit te gaan dat het zo was
Sorry, maar in dat geval moet je al helemáál oppassen met uitspraken als “ik denk dat het toch iets anders zit.”
ja dat klopt en daarom snapte ik het zelf ook niet helemaal.
ik ben er toen verder maar niet op door gegaan want het was al bijna 5 uur en hij moest dus snel afgemeld worden
- daf 66 marathon 1300 B