Wel uniek toch denk:
(foto’s marktplaats)
Kijk ook eens naar de datum op het plaatje 27-04-‘89.
En de constructeur??
Zal ie soms van zo’n legerding komen:
Gr. Wim.
Blokje komt dus niet uit zo’n blauw ding maar hoort hierin!!!:
http://en.wikipedia.org/wiki/TRF1
Wat zal het Franse leger en Saudi A. en Syrië en wie weet waar nog meer,
veel van deze nog nieuwe blokjes als reserve op voorraad hebben zeg.
Waneer komen ze los? Deze apparaten worden nog volop ingezet!!
Vandaar dat er nog zo onwijs veel nieuwe gs-a motordelen te koop zijn.
Drijft zo’n vierpits luchtverwarmer een tank aan ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wim V8 schreef:Wat zal het Franse leger en Saudi A. en Syrië en wie weet waar nog meer
Ten eerste zit het Franse leger niet in Saudi Arabië of Syrië en ten tweede zijn die motortjes ongeschikt voor gebruik in een GS of GSA: ze hebben een veel lagere compressieverhouding, andere nokkenassen en een andere caburateur. Dit alles om bij een veel lager toerental het vermogen af te geven. Dat vermogen is ook veel lager dan in een normale GS of GSA motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lelijke Eend schreef:Drijft zo’n vierpits luchtverwarmer een tank aan ?
Nee dat gaat niet lukken, hij wordt(nog steeds!)gebruikt als soort aggeregaat voor aandrijven van hydraulische pomp en nog een paar functies op dit ding:
waterman schreef:wim V8 schreef:Wat zal het Franse leger en Saudi A. en Syrië en wie weet waar nog meer
Ten eerste zit het Franse leger niet in Saudi Arabië of Syrië.
Ik bedoelde eigenlijk Cyprus ipv syrië. Maar dat maakt niet uit want ik zei niet dat het Franse leger daar zat, maar hoeveel reservemotoren en onderdelen die landen zeker nog wel zouden kunnen bezitten, omdat Wiki. zegt dat deze landen de apparaten ook kochten van france.
Hoelang zou de citroen en/of tomosfabriek deze motoren en onderdelen wel niet gemaakt en geleverd hebben, of nog?? De Giat 155TR wordt nog steeds gebruikt(nexter), en defensie kennende liggen onderdelen en complete apparaten en motoren ten overvloede op voorraad.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vraag me af wat je aan al die omderdelen denkt te hebben. De koppen, zuigers, nokkenassen, ontstekingen en carburateurs kun je al helemaal niet gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik dacht dat het leger eigenlijk geen benzine motoren meer gebruiken en alleen diesels om zo maar een type brandstof op voorraad te hebben
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
waterman schreef:Ik vraag me af wat je aan al die omderdelen denkt te hebben. De koppen, zuigers, nokkenassen, ontstekingen en carburateurs kun je al helemaal niet gebruiken.
Nee hoor die onderdelen hoef ik ook niet, maar gewoon interessant dat ze zo enorm lang gebruikt zijn
die blokjes,en waarom geen gewone stationairmotor. enz enz.
Het schijnt dat er alleen lagere zuigers in zitten en buitenom wat aanpassingen.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Nog een vraag over deze GS blokjes, aangezien het stationaire motoren zijn, waar haalt deze dan de koeling vandaan! Je hebt namelijk geen rijwind
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
De fan is zelfaanzuigend, stilstaand heb je met de gs/a ook koeling.
Gr. Wim.
Loopt wel warm dan hoor! File rijden en de meter stijgt.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
hèhè, eindelijk een GS-blok dat een keertje op een gezonde olietemperatuur komt
Zal wel loslopen zeker, als er een lager vermogen vanaf komt, en die ventilator maakt vast voldoende toeren als het blok moet werken voor de kost
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99