Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
Stoelverwarming werkt goed bij mij, merk duidelijk verschil tussen stand 1 en 2 (3 nog niet geprobeerd aangezien ik 2 al te warm vind)
Wel is knop idd moeilijk bereikbaar, maar stel die toch niet constant bij.
Heb echter wel probleem met muziek afspelen via USB, af en toe herstart de USB uit zichaelf en vandaag ging emyway zelfs op zwart…
Ook sinds 2 dagen last van na-dieselen; heb de sleutel al in mn hand enauto springt nog vooruit bij loslaten koppeling.
Hm, toch meer mensen met problemen zo te lezen. Onze DS3 staat nu bij de garage (ook nog onder de garantie)met storing in het koelvloeistofsysteem (iemand bekend mee?). Ook was de ruitensproeiervloeistofpomp kapot. Balkje aan de onderkant van de deur is al vervangen en vorig jaar in Oostenrijk gaf hij ook allerlei storingen door wat vocht (leuk die sensoren met koud weer). En ook al een terugkomactie voor de distributieriem gehad. Ik begin me langzaam af te vragen of het wel zo’n goede keus was, hoewel ik het nog steeds een super leuke auto vind!
Hoop dat ie na de garantieperiode voorlopig geen problemen meer geeft….
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
‘Na-dieselen’ heeft de mijne altijd gehad. Gewoon de koppeling niet te snel laten komen na het uitzetten is mijn oplossing.
Echte problemen heb ik er niet mee gehad. Alleen dingen die nou eenmaal anders zijn dan mijn ouwe diesels die ik gewend ben.
Keertje een stinkende airco gehad en het bekende inhouden bij kou. Nja. Is mee te leven. Zijn zo van die dingen die veel eco-modellen hebben voor zover ik dat van mede-leaserijder hoor.
Helaas lees je voornamelijk de negatieve verhalen.
Al vraag ik me af of je de problemen die Iwanb, Gerjan30 en Xsara Coupe met bijv. een VW of Toyota ook zou hebben.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
Het na-dieselen is volgens mij oorzaak van nog ingespoten brandstof, NA het uitzetten van contact.
Dit zou natuurlijk niet moeten kunnen.
Idd wel handig om dan nog even koppeling ingedrukt te houden of auto in zn vrij, maar uit gewoonte
vergeet je dat nog wel eens en heb al bijna tegen muur aangezeten….
Mijn DS3 is overigens pas 3 weken in mijn bezit en zal het nog zeker bij dealer melden.
Zijn er overigens nog anderen die problemen hebben met Emyway?
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Volgens mij haal je oorzaak en gevolg door elkaar.
Het lijkt me overigens mogelijk dat het nadraaien komt omdat er nog veel kinetische energie in de motor zit en de compressieverhoudingen in diesels tegenwoordig een stuk lager zijn dan eerder. 18:1 vs 23:1 bij de 1.9D uit een Berlingo. En de wrijving is lager, dus hoe komt die energie dan weg?
Juist. Door nog een paar slagen te maken.
Echt nadraaien was wat onze Austin Maestro uit 1990 deed. Dat klonk ook anders.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 30-09-2011
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP 150
Bwian schreef:Het na-dieselen is volgens mij oorzaak van nog ingespoten brandstof, NA het uitzetten van contact.
Dit zou natuurlijk niet moeten kunnen.
Idd wel handig om dan nog even koppeling ingedrukt te houden of auto in zn vrij, maar uit gewoonte
vergeet je dat nog wel eens en heb al bijna tegen muur aangezeten….Mijn DS3 is overigens pas 3 weken in mijn bezit en zal het nog zeker bij dealer melden.
Zijn er overigens nog anderen die problemen hebben met Emyway?
Komt die Emyway niet uit datzelfde land als de Fyra floptrein?
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
boons605 schreef:Volgens mij haal je oorzaak en gevolg door elkaar.
Het lijkt me overigens mogelijk dat het nadraaien komt omdat er nog veel kinetische energie in de motor zit en de compressieverhoudingen in diesels tegenwoordig een stuk lager zijn dan eerder. 18:1 vs 23:1 bij de 1.9D uit een Berlingo. En de wrijving is lager, dus hoe komt die energie dan weg?
Juist. Door nog een paar slagen te maken.Echt nadraaien was wat onze Austin Maestro uit 1990 deed. Dat klonk ook anders.
Indien dat de oorzaak van na-dieselen zou zien is het een design issue van de motor en zouden alle
motoren daar last van hebben. En dus ook benzine motoren,met een lagere compressie.
Na dieslen bij benzine motoren is nog eerder eem combinatie van rest brandstof en na-gloeiende resten in cylinder. Diesel is zelf ontstekend bij die hogere compressie
Is emyway Italiaans? omg….
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
bartmaniac schreef:Komt die Emyway niet uit datzelfde land als de Fyra floptrein?
Yep, MyWay komt van Harman Becker (Duitsland) en eMayWay komt van Magneti Marelli (Italië).
Laat de koppeling heel soms ook nog eens te snel opkomen als ik de auto heb uitgeschakeld. ik heb altijd de voet op de rem als ik de motor uitschakel dus behalve een schokje merk je er niet meer van.
Irritant, ja, echt een issue, nee. Ben er aan gewend geraakt, niet gelijk binnen een milliseconde sleutel omdraaien en de deur open willen gooien en uitstappen .
Wat momenteel irritanter is is nog steeds het kraken van de gordel houder, het onbekende beller verhaal met mn iphone en mijn linker raam die geluid lekt. Ga ze alle 3 maar eens voorleggen tijdens mn volgende beurt.
Verder schokken met de kou, trage reactie met soms flinke schok op gas los en erop en zo weet ik nog wel een paar dingetjes. Rij er niet minder door. Verder prima autootje, lekker doorscheuren 30k en tellend.
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
Zeker echt superauto met heerlijke wegligging, zeker met die 17” Bellones. Stuitert wel een beetje, maar ik vind het heerlijk.
De trekkracht van motor is ook goed, alleen niet heel soepel is overgang van lage naar hoge toeren,is
wel een turbo gat.
Moet wel zeggen dat mn vorige auto een V70 2.4T automatic was, dus iets ander vergelijkings materiaal…
Maar vind het een genot om in te rijden!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mijn DS3-ervaringen: uitstekende auto en geen probleem op welk gebied dan ook. MayWay heb ik niet, want ik wilde perse de USB-aansluiting hebben en toen ik de auto vorig jaar kocht was EMayWay in de DS3 nog niet beschikbaar. Bovendien heb ik een uitstekende TomTom die ik niet aan de voorruit hoef te plakken, maar mooi onderin het dashboard heb gemonteerd. Verder nu hier en daar een klein kraakje soms, maar dat komt door de vrieskou, want bij normale temperaturen kraakt er niets. Kortom; een uiterst tevreden DS3-rijder.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
boons605 schreef:‘Na-dieselen’ heeft de mijne altijd gehad. Gewoon de koppeling niet te snel laten komen na het uitzetten is mijn oplossing.
Echte problemen heb ik er niet mee gehad. Alleen dingen die nou eenmaal anders zijn dan mijn ouwe diesels die ik gewend ben.
Keertje een stinkende airco gehad en het bekende inhouden bij kou. Nja. Is mee te leven. Zijn zo van die dingen die veel eco-modellen hebben voor zover ik dat van mede-leaserijder hoor.Helaas lees je voornamelijk de negatieve verhalen.
Al vraag ik me af of je de problemen die Iwanb, Gerjan30 en Xsara Coupe met bijv. een VW of Toyota ook zou hebben.
Wat dat laatste betreft: Ik rijd al sinds 1996 Citroen in alle soorten en maten, van Saxo tot C5 en weer terug…, en heb maar met eentje wat gedoe gehad. Maar dat werd nog keurig opgelost ook. En als ik in al die jaren Volkswagen of Toyota had gereden was dat waarschijnlijk niet anders geweest.Opvallend is bovendien dat de auto waar IwanB zo op afgaf nu bij de nieuwe eigenaar uitstekend bevalt. En Gerjan30, ja… die is door het Citroenforum verbannen. Dat zegt denk ik genoeg…
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Marien schreef:Laat de koppeling heel soms ook nog eens te snel opkomen als ik de auto heb uitgeschakeld. ik heb altijd de voet op de rem als ik de motor uitschakel dus behalve een schokje merk je er niet meer van.
Irritant, ja, echt een issue, nee. Ben er aan gewend geraakt, niet gelijk binnen een milliseconde sleutel omdraaien en de deur open willen gooien en uitstappen .
Wat momenteel irritanter is is nog steeds het kraken van de gordel houder, het onbekende beller verhaal met mn iphone en mijn linker raam die geluid lekt. Ga ze alle 3 maar eens voorleggen tijdens mn volgende beurt.
Verder schokken met de kou, trage reactie met soms flinke schok op gas los en erop en zo weet ik nog wel een paar dingetjes. Rij er niet minder door. Verder prima autootje, lekker doorscheuren 30k en tellend.
Onbekende Beller verhaal was bij mij eindelijk opgelost met de laatste versie van MyWay. Zou morgen even moeten kijken welke versie ik nu heb. Maar nu heb ik er totaal geen last meer van.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Als je is zou kunnen kijken welke versie je hebt, dan ga ik dat doorgeven aan de citroen.
Marien schreef:Laat de koppeling heel soms ook nog eens te snel opkomen als ik de auto heb uitgeschakeld. ik heb altijd de voet op de rem als ik de motor uitschakel dus behalve een schokje merk je er niet meer van.
Irritant, ja, echt een issue, nee. Ben er aan gewend geraakt, niet gelijk binnen een milliseconde sleutel omdraaien en de deur open willen gooien en uitstappen .
Wat momenteel irritanter is is nog steeds het kraken van de gordel houder, het onbekende beller verhaal met mn iphone en mijn linker raam die geluid lekt. Ga ze alle 3 maar eens voorleggen tijdens mn volgende beurt.
Verder schokken met de kou, trage reactie met soms flinke schok op gas los en erop en zo weet ik nog wel een paar dingetjes. Rij er niet minder door. Verder prima autootje, lekker doorscheuren 30k en tellend.
Dat na-dieselen heb ik ook wel eens last van met mijn e-hdi maar denk dat het misschien ook wel in de software zit dan echt een diesel probleem, mijn vorige leaseauto een peugeot 207 1.4 16v vti (benzine dus) had hetzelfde probleem. Gewoon iets langer de koppeling intrappen was ook daar de oplossing.
Verder is de ds3 echt een hele fijne auto en bevalt super! Motortje voor een 14% auto is heerlijk soepel en je kan goed meekomen met het verkeer. Qua design en opties is het een mooie auto om te zien en heerlijk om te rijden. De “Pack Perfo” stoelen zitten prima ook voor langere afstanden.
Het enige wat een beetje tegen valt is de audio instalatie, voor het meest uitgebreide (en duurste) pakket had het wel net een tandje beter gemogen.
al bij al, prima auto
Citroën DS3 1.6 eHDI So Chic