Geachte mensen,
Ik heb de contactpuntencassette van mijn Gs uit 1972 vervangen.
Hiervoor de ontsteking eruitgehaald.
Onderaan de ontsteking zitten twee nokken waardoor de ontsteking draait/aangedreven wordt.
Ik heb een van de nokken gemerkt en de gemerkte nok op dezelfde positie weer teruggezet.
Resultaat: de auto rijdt voor geen meter, eigenlijk is normaal rijden ondoenlijk wegens extreem schokken en afslaan.
De contactpuntafstand is 0.40 mm
Vermoedelijk heb ik iets verkeerd gedaan.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de auto weer goed rijdbaar krijg?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarschijnlijk toch 180 graden verkeerd. De unit hoort er maar op 1 manier in te kunnen maar soms past het een beetje als ie verkeerd zit….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb je het ontstekingstijdstip wel afgesteld?
Je geeft aan dat de contacthoek wel goed staat, maar de vervroeging moet ook in orde zijn.
En is de condensator aangesloten?
Ik denk maar wat mee..
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Met 180 graden fout rijdt hij helemaal niet. Een vonk aan het einde van de uitlaatslag laat een motor echt helemaal niet lopen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad even checken of alle contactjes goed zitten en schoon zijn. Vergeet ook niet nog eens te controleren of je de bougiekabels goed heb teruggezet. Ik heb dat een keer verkeerdom gedaan, dan krijg je precies dezelfde klacht.