Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Bedankt voor het advies! Ik kan 2 zulke velgen krijgen voor 120€, maarja, wat ben je met 2 velgen hé
We zien wel.

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
passen de campagnolo velgen van een gtv6 ook onder een cx ?
wil weet alleen dat deze 15 inch en 6J zijn.
Iemand ervaring hiermee ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zou moeten (5x98).
alleen heeft de achter naaf een uitstekende pen, voor tussen 2 boutgaten (extra centrering?). en die velg heeft alleen 5 boutgaten.
extra gaatje boren in de velg of die pen uit de naaf halen ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Heb je hier misschien iets aan?
cx25gtit2 schreef:zou moeten (5x98).
alleen heeft de achter naaf een uitstekende pen, voor tussen 2 boutgaten (extra centrering?). en die velg heeft alleen 5 boutgaten.
extra gaatje boren in de velg of die pen uit de naaf halen ??
Dat “pennetje” zit alleen maar vast in de remschijf en niet in de naaf.
Je tikt hem er zo uit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
die pin doet dus eigenlijk niks ? zit gewoon in de weg ?? (had nooit gekeken hoe of wat….)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Is gedaan om de stalen velg zo erop te hangen dat je direct de bouten in de gaten kan draaien ipv te zoeken.
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
OK !
tang er op en er uit trekken ?
of andere truc, of moet ik eerst wat demonteren ?
met een goede waterpomptang zal het wel lukken, anders schijf eraf en vanachter eruit tikken. met een drevel/doorslag.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Die Campagnolo’s passen wel maar hebben een hoog magnesium gehalte en zijn heel moeilijk/duur te repareren. Ik zelf ben voor de 164 V6 type 1 velgen gegaan, achter passen ze perfect, voor spacers van 6mm en een klein randje van je rem afslijpen. Want bij 7mm spacers kun je voor niet meer centreren.
Goede raad is voorraad

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
mijn oog viel op die campagnolos omdat die redelijk gelijkend zijn aan de gti blokjesvelgen.
Welke zijn dat die 164 v6 wielen ?
Ik wil zelf bij nn turbo tzt wel turbo velgen met trxen, maar wil er ook een goedkoper alternatief bij hebben.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
@ PHoskam: als je een simpel alternatief wil pak je 15 inch alfa 156 staal (is er in 6 of 6,5 J).
die past 1 op 1.
Redbird schreef:voor spacers van 6mm en een klein randje van je rem afslijpen. Want bij 7mm spacers kun je voor niet meer centreren.
je hebt een klein hoekje van je rem af geslepen denk ik ?
hoeveel ? en hoeveel zou je er af kunnen slijpen ....? (ik wil ook kijken of ik een set passend kan krijgen…. liever pas ik de rem niet te veel aan….)
met 7 mm kan je niet centreren zeg je….. je bedoelt die centreer ring van de naaf ligt dan te diep??
je hebt zoiets gebruikt ?
je hebt ook spacers met een centreer rand, zoals deze.
Je hebt 3 soorten spacers (in grote lijnen)
1e is gewoon de gaten en het naafgat zijn precies hetzelfde, je schuift de velg op met iets langer wielbouten.
2e hier schroef je de spacer vast op de naaf in de wielboutgaten en in de spacer zitten dan ook weer schroefgaten waar je je wiel mee vast kan zetten, hierbij wordt de minimale afstand 10mm, dus erg dikke spacers.
3e is een spacer met extra centreerhuls, hierbij moet je dan wel je asgat van je wiel uitdraaien want dat wordt dan groter (bij de wielen die ik bedoel/heb dan)
De laatste is misschien wel beter als mijn oplossing en zal ik misschien later nog wel gaan doen, je hoeft dan niks van je remhuis af te halen.
De alfa velg die ik bedoel zie je op het plaatje, ze zijn 15” , mocht je echt boven de 200pk gaan dan zou ik voor 16” gaan, maar dat was in dat jaartal niet echt gangbaar, omdat hogere snelheidsbanden dan goedkoper/verkrijgbaar zijn
ps wel plakloodjes gebruiken en geen krammetjes zoals op de foto, het alfa logo kan je weg plamuren.
Goede raad is voorraad