Ik hoor ‘t wel, voor de 15e m’n motorkap dichtlassen…
Ik ben gelukkig principieel tegen een sprintje met een benzineauto! tenzij ik weet dat ik ‘t kan winnen…
Even een klein excuus. Ik zou wat dingen aan de eend gaan doen de afgelopen week. Ben voorlopig vooral bezig aan het AXje van m’n vriendin, vandaar dat sommige dingen wat langer duren. Zo heb ik nog geen wonderolie gekocht en nog niet naar de ontsteking gekeken..
Jullie horen het als ik weer verder ga!
Serge.
Tsja, kleine update—> ook ik sleutel heeeeel af en toe wel eens als ‘t buiten onder de 15 graden is…
- andere carburateur gemonteerd
- nieuwe contactpuntjes gemonteerd / ontsteking op tijd gezet
- richtingaanwijzerrelais gemonteerd (al een tijdje geleden)
- een ‘nieuw’ interieur aangeboden gekregen, hoor morgen meer.
De carburateur kwam uit een doos reserveonderdelen die ik van een kennis heb gekregen. Thuis op de tafel alle sproeiertjes eruit gehaald en doorgeblazen en de carb goed schoongemaakt. Daarna op de eend gezet. Helaas is ook van deze carburateur het gasklepveertje gebroken zodat er een externe veer aan moet.
Wat is dat moertje rechtsvoor trouwens een bonk ergenis zeg!! Heb de olievulpijp er maar af gehaald…
Het ontstekingsgedoe is eigenlijk best simpel bij zo’n eend, dat snap ik zelfs. Het enige dat wat moeite kostte was het vinden van het gat bij ‘t vliegwiel…
Ik moet trouwens wel toegeven dat de eend nu een heel stuk beter loopt, moet alleen de carb nog eens goed afstellen. Stationair en volgas gaan nu prima maar half gas heeft ‘ie soms nog even de hik…