Heb helemaal geen last van na dieselen.
Misschien is vervuiling bij jullie de oorzaak. Want daar is de motor wel gevoelig voor.
Tank daarom altijd een A-merk diesel en voeg elke 10.000 km. een reinigingsproduct (Forte diesel fuel cleaner) toe aan de brandstof.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather


Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
Op de een of andere manier heb ik sinds de buitentemperatuur weer omhoog is gegaan, minder
last van het na-dieselen.
Ik tank altijd bij een A-merk en mijn auto is net over 3 weken oud, dus of dat door vervuiling kan komen?




Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Ik tank ook altijd A-Merk en rijd vaak lange ritten bij hoge snelheid. Als de motor dan dusdanig vervuild raakt dat ik tussen de beurten door zelf met additieven moet gaan lopen kloten zit er ergens een ontwerpfout.
Welk excuus je ook verzint: dat schokken bij net een halve graad vorst en nadieselen Hoort. Gewoon. Niet.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Lekker “goedkope” diesel tanken en doorkarren, voetje op de rem, koppeling in, versnelling in z’n vrij zetten, koppeling los, sleutel omdraaien, handrem aantrekken, voetje van de rem, gordel los, uitstappen, deur op slot, en lief schouderklopje geven.
Nergens last van.
Hmm, daar heb ik dan weer géén last van… Niet van na-dieselen en niet van bokken bij kou. Ook bij -12 loopt t motortje super soepel! Alleen net na het starten loopt die het eerste halve minuutje stationair wat onregelmatiger dan normaal, maar met rijden is daar niets van te merken. En ik durf van mezelf toch wel te zeggen dat ik álles aan een auto voel..
Na-dieselen heb ik ook geen last van. Wel dat je bij het omdraaien van je contact niet gelijk je koppeling kan laten schieten want de motor blijft nog wel een paar rondjes doordraaien, maar dit is geen na-dieselen.
boons605 schreef:Ik tank ook altijd A-Merk en rijd vaak lange ritten bij hoge snelheid. Als de motor dan dusdanig vervuild raakt dat ik tussen de beurten door zelf met additieven moet gaan lopen kloten zit er ergens een ontwerpfout.
Welk excuus je ook verzint: dat schokken bij net een halve graad vorst en nadieselen Hoort. Gewoon. Niet.
Er hoort zoveel niet en toch gebeurd het allemaal. In ‘t begin heb ik mij er ook kwaad om gemaakt en nu heb ik zoiets van hoort bij ‘t karretje. Zolang die blijft rijden en het wordt allemaal niet erger dan is ‘t prima.






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kevin3 schreef:Na-dieselen heb ik ook geen last van. Wel dat je bij het omdraaien van je contact niet gelijk je koppeling kan laten schieten want de motor blijft nog wel een paar rondjes doordraaien, maar dit is geen na-dieselen.
Dit heb ik ook. Als ik de omschrijvingen van de andere mensen hier lees noemen zij dat na-dieselen.
Bwian schreef:
Ik tank altijd bij een A-merk en mijn auto is net over 3 weken oud, dus of dat door vervuiling kan komen?
Na 3 weken zal je idd nog geen last hebben van vervuiling.
boons605 schreef:Ik tank ook altijd A-Merk en rijd vaak lange ritten bij hoge snelheid. Als de motor dan dusdanig vervuild raakt dat ik tussen de beurten door zelf met additieven moet gaan lopen kloten zit er ergens een ontwerpfout.
Heeft helemaal niets met ontwerpfouten te maken. Wel met bijmenging van biobrandstof en EGR. Bijna alle auto’s hebben daar last van.
sfs schreef:Lekker “goedkope” diesel tanken en doorkarren,
Nergens last van.
Bij de goedkopere tankstations (tango, tinq e.d) wordt meer bio brandstof bijgemengd. Dan is de accijns lager en kan dan ook goedkoper aangeboden worden. Maar hoe meer bio hoe meer vervuiling o.a. bacteriegroei in de tank.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather




Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Dat bijna alle auto’s er, volgens jou, last van hebben maakt het nog niet juist.
Dan had de ontwerper rekening moet houden met de betreffende problemen en een tankje voor additieven in moeten bouwen wat de garage dan aanvult bij een beurt of gewoon de service-interval lager moeten opgeven, zodat de vaak onwetende consument er geen last van heeft.
Nogmaals: mijn 13 jaar oude TDI had van allerlei vervuiling-gerelateerde issues geen last. En hij was in praktijk zuiniger. Dus hoe wil je zo’n achteruitgang in hemelsnaam goedpraten?
Overigens ben ik bijzonder tevreden over mijn DS3. Ik heb geen issues nu de temperatuur weer boven 0 ligt.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat je oude Tdi geen last van vervuiling had kan kloppen, al die vervuiling gaat linea recta de uitlaat uit. Ga er maar eens achter rijden. Dat kan tegenwoordig niet meer… En dus komen er roetfilters, elektronische aansturing en egr systemen. En ja, dat kan dicht gaan zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
scherpere regels betekend dat de fabrikanten steeds meer truukjes moeten uit gaan halen en dan ism met software moet het nog enigzins rijdbaar blijven.
valt niks aan te doen, of een duurdere auto kopen zonder eco restricties en de volle pond betalen.


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
boons605 schreef:Dat bijna alle auto’s er, volgens jou, last van hebben maakt het nog niet juist.
Dan had de ontwerper rekening moet houden met de betreffende problemen en een tankje voor additieven in moeten bouwen wat de garage dan aanvult bij een beurt of gewoon de service-interval lager moeten opgeven, zodat de vaak onwetende consument er geen last van heeft.Nogmaals: mijn 13 jaar oude TDI had van allerlei vervuiling-gerelateerde issues geen last. En hij was in praktijk zuiniger. Dus hoe wil je zo’n achteruitgang in hemelsnaam goedpraten?
Overigens ben ik bijzonder tevreden over mijn DS3. Ik heb geen issues nu de temperatuur weer boven 0 ligt.
goed idee haha elke tankbeurt een flesje toevoeging in je tank ter waarde van plus minus 10 euro.
even kijken hoelang je dat volhoud haha.
Gewoon rijden, gaat het kapot dan hopelijk binnen de garantie periode
Inruilen, weer een nieuwe auto en het zelfde riedeltje begint weer van voren af aan.
Ook ik herken gelukkig niks van de problemen, maar ik had toch een vraag: ik lees dat veel mensen ‘niet gelijk hun koppeling kunnen laten schieten’, omdat de motor nog wat doordraait. Ook daar heb ik geen last van, want ik zet mijn auto sinds ik een rijbewijs heb, gewoon in z’n vrij! Waarom laten velen ‘m toch in z’n versnelling staan?