Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb effe gekeken maar ik heb er 1.
Moet hem alleen nog effe demonteren.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
foto’s geupload
En dit betreft dan een CX waarvan gezegd werd dat er weinig roest aanzit en waar optisch ook weinig van roest aan te zien was…...
Ik neem vanaf nu advertenties waarbij een gegarandeerd roestvrije staat vermeld word dus altijd met een korreltje zout..
Ik ben nu met de bodem bezig, achterophanging gedemonteerd, compleet muizennest restant in het subframe gevonden, dat is overigens wel goed en hard,evenals de kofferbodem en achter binnen en buitenschermen.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat een werk man!! Goed bezig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vraagje uit nieuwsgierigheid Patrick: had je op een gegeven moment niet zoiets van: ik kap ermee en koop een betere en dit wordt de donor?
In het kader van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ?
Of gaat het jou juist om het opknappen en heb je er dus aardigheid in, ook al valt het dan tegen?
Ik ben namelijk altijd benieuwd wat mensen beweegt bij zo’n project.
Wel heel mooi hoe je dat aanpakt hoor, top!!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
begint er weer aardig op te lijken.
Mooi werk.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi / grondig werk !!
straks heb jij de mooiste (naast die van Frank).
hier ga je straks van genieten !!!
nu kan je nog nadenken over het motormanagement (een ander zoals VEMS / KdFi) en aanpassingen / upgrades (intercooler).
op ingespoten LPG + VEMS/KdFi loopt ie mooier dan op benzine.
heb je daar nog over nagedacht ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
La Léo schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid Patrick: had je op een gegeven moment niet zoiets van: ik kap ermee en koop een betere en dit wordt de donor?
In het kader van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ?Of gaat het jou juist om het opknappen en heb je er dus aardigheid in, ook al valt het dan tegen?
Ik ben namelijk altijd benieuwd wat mensen beweegt bij zo’n project.Wel heel mooi hoe je dat aanpakt hoor, top!!
Léo
dat heb ik wel gedacht ja, maar je tijd die je er al in geinvesteerd hebt ben je dan al kwijt en daarnaast is het hobby.
De cx prestige en ds die ik hiervoor gehad heb waren er nog veel slechter aan toe…...
En als je een ‘betere’ denkt te hebben en gaat slopen dan kom je vaak ook vanalles tegen….
Deze auto ken ik zometeen door en door.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
cx25gtit2 schreef:mooi / grondig werk !!
straks heb jij de mooiste (naast die van Frank).
hier ga je straks van genieten !!!nu kan je nog nadenken over het motormanagement (een ander zoals VEMS / KdFi) en aanpassingen / upgrades (intercooler).
op ingespoten LPG + VEMS/KdFi loopt ie mooier dan op benzine.
heb je daar nog over nagedacht ??
nee nog niet, maar ik moet erbij zeggen dat de motor goed liep toen de boel uit elkaar ging, ik heb ook de citroen dealer die de auto in onderhoud heeft gehad gevonden, die hebben de hele historie nog van het onderhoud, laatste faktuur van 2009….... 1200 euro….
LMM is onderandere de laatste jaren vernieuwd geweest.
Het doel is om eerst de boel origineel aan het lopen te maken en in de toekomst kan ik altijd nog aan gaan passen, het kost al voldoende…
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
cx25gtit2 schreef:upgrades (intercooler).
Zo simpel is dat niet. Dit heeft alleen echt effect als je ook de Turbo zelf vervangt, het blok, de luchtslangen én het motormanagement incl. bekabeling. Oftewel: als je er een échte Turbo 2 van maakt, maar dat is een hels werk (been there)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
PHoskam schreef:La Léo schreef:Vraagje uit nieuwsgierigheid Patrick: had je op een gegeven moment niet zoiets van: ik kap ermee en koop een betere en dit wordt de donor?
In het kader van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ?
Léo
dat heb ik wel gedacht ja, maar je tijd die je er al in geinvesteerd hebt ben je dan al kwijt en daarnaast is het hobby.
De cx prestige en ds die ik hiervoor gehad heb waren er nog veel slechter aan toe…...
En als je een ‘betere’ denkt te hebben en gaat slopen dan kom je vaak ook vanalles tegen….
Deze auto ken ik zometeen door en door.
Het is net wat je zegt je Leert de auto van top tot teen kennen.
En welke cx ook ,ik ben van mening dat 90 procent er net zo aan toe is.
Vooral in de À stijlen en voorschermen.
Maar zo te zien is jou plaatwerk bijna klaar,succes met de laatste loodjes.
En uh je plaatje ligt in de ontvetter,
Morgenavond op de post,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Schiterend werk. Mooi dat je zoiets zelf allemaal kunt.
Het enige dat ik mis in de discussie waarom zoveel geld en geen betere kopen, is de band die je met je auto hebt.
Soms weet je dat je beter iets anders kunt kopen. Maar als je al zoveel werk of kilometers in een auto hebt zitten dan kan je hem maar moeilijk weer weg doen.
Tenminste zo sta ik erin.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
PHoskam schreef:
dat heb ik wel gedacht ja, maar je tijd die je er al in geinvesteerd hebt ben je dan al kwijt en daarnaast is het hobby.
De cx prestige en ds die ik hiervoor gehad heb waren er nog veel slechter aan toe…...
En als je een ‘betere’ denkt te hebben en gaat slopen dan kom je vaak ook vanalles tegen….
Deze auto ken ik zometeen door en door.
Daar staan volgens mij alle antwoorden op jouw vragen.
Way out in the water, see it swimming.
Een intercooler heeft altijd effect. De turbo van een T2 is kleiner en spoelt sneller op maar kan minder druk opbouwen dan van een T1. Met de grotere T1 turbo, een (flinke) intercooler en met de grotere injectoren van een turbo 1 kun je dus in essentie meer vermogen maken….
Qua blok het enige structurele verschil tussen T1 en T2 is de zuigerhoogte, ofwel de compressie. De rest in de basis is gelijk.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Mooi project hoor
En tja roestvrij is er volgens mij geeneen.
Als je er lol in hebt is het toch niet erg om misschien wat meer rottigheid aan te pakken.
Succes!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v