Ding heeft apk, 1 dimlicht had onderweg de geest gegeven en een retour was gaan lekken. Verder geen op of aanmerkingen.
Vandaag ook besloten de keerringen van de aandrijfassen te vervangen en dan ook maar de ashoezen wielzijde mee te nemen. Het vervangen van de keerringen was nodig, het bakoliepijl stond niet meer op vol. Meteen maar nieuwe (volsynth) bakolie erin. Het verschil kun je wel merken. De veerpootretourtjes zitten er nu ook op.
Ik wil er nog een dubbel ventilatorpaneel inzetten, ter vervanging van de originele enkele met weerstand.
Dus als iemand een goede heeft, liefst met bijbehorend draadboompje naar ventilatoren en thermocontact?
Ook moet ik eens uitzoeken hoe de aansturing van de toerenteller zit en waar de fout kan zitten maw waarom deze het niet doet. Er brand momenteel 1 ledje thv 1000 tr/min en daar blijft het bij.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Toerenteller zal waarschijnlijk de sensor zijn, zit volgens mij in een uitsparing tussen de bak en de motor, meet de omwentelingen van het vliegwiel.
Ik zal er eens naar kijken, dank.
Verder doet ie t heel aardig.
Een keer wassen zou geen overbodige luxe zijn… hij is nu meer vuilgrijs dan wit
CX GTi Turbo 2 - All Black
Naarmate we meer kilometers maken gaat ie steeds prettiger rijden. Vandaag even stofgezogen en de ergste vlekken eraf gepoetst. T wordt steeds meer auto zo.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag een plug-and-pray draadboom met relais’ voor dim- en grootlicht gemaakt. De zaak zit er zodanig tussen, dat de lichten, mocht ik dat ooit willen, ook weer op de originele manier kunnen worden aangestuurd. Van de originele bedrading word alleen aan de linkerkant de draad van het dim- en grootlicht als signaaldraad gebruikt. Dus is de belasting op de lichtschakelaar drastisch omlaag gebracht. Massa loopt ook via een (dikkere) draad in het nieuwe boompje direct naar -pool vd accu.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gefeliciteerd met de nieuwe APK, en hulde voor de geslaagde klusjes…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dank! hij moet ook minimaal nog een paar jaar mee….
Gisteren nieuwe pioneer radio erin gefrot. Klinkt 20x beter met de originele dashboardspeakertjes dan de oorspronkelijke radio. Ik overweeg nu zelfs ze voorlopig erin te laten.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Die ori speakers gaan echt wel het veld ruimen, wat meer belasting konden ze niet verdragen met als resultaat een mooi kraakje. Passende speakertjes gaan we niet vinden, dus het wordt, als type 2, tweeters op die plek en dan kistjes onder het dash met de lage tonen.
De BX heeft de reis NL/ oostenrijk/ NL ook overleefd. Wel viel steeds harder geknak van de rechter homokineet op in de bocht naar links bij iets scherper insturen. De to do lijst wordt zo niet korter..
Rijden doet ie voorlopig wel elke dag, daar is ie tenslotte voor gemaakt. En dat gaat best met TZI stoelen voorin.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Aandrijfasknakje heeft zichzelf opgelost. Dwz is niet meer voorgekomen na de reis naar Oostenrijk. Ik zie ook nieks aan het homokineethuis dus het zal wel goed zijn. Anders ligen er een paar vervangingsassen klaar.
De zomerbanden moeten er nu maar eens op….
Ik heb echter nog geen goede en omdat de teller vrij optimistisch (10km/h afwijking naar boven) is, dacht ik om er grotere velgen op te leggen.
Nu kwam het advies om eens naar C5 velgen te kijken. Gezien welke velgen basisBX laatst paste onder zn GTI zou dat idd moeten lukken…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Houd er wel rekening mee dat een serie 1 BX iets smallere achterschermen heeft.
Onder m’n serie 1 kreeg ik zonder aanpassingen geen 195 banden gemonteerd. 185 zou de max. zijn.
Terwijl je onder een serie 2 gemakkelijk 205 banden kwijt kunt.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik kreeg zelfs geen 185 erop… met orginele stalen GTI velgen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is al eerder een topic geweest…
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/202447/
ik zal eens gaan meten…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Er zitten nu gewoon de 165’ers op. Was de snelste oplossing…
In het kader van een diesel is niet rap genoeg, maar vooral omdat de versnellingsbak in het verleden met te weinig bakolie heeft gedraaid (en dus regelmatig kraakt) is besloten dan meteen maar los te gaan en een turbodiesel erin te gooien.
Volgende week krijg ik een Turbodiesel uit een peugeot 405 binnen die na revisie 60k gedraaid heeft. Is het zelfde blok als in de BX, alleen nog even kijken of de overbrengingen van de versnellingsbak overeenkomen met die van een BX turbo D.
Voor de overige onderdelen (koelsysteem, intercooler etc) is een donor BX geregeld die binnenkort wordt opgehaald.
Vooral fijn als ie met 130 op de snelweg wat minder toeren maakt. Ook voor het slepen van een aanhanger is het fijn als er wat meer oempf onder de kap huist.
CX GTi Turbo 2 - All Black