18 van de 40
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 januari 2013 07:57 PM
  [ # 256 ]

Heb effe gekeken maar ik heb er 1.
Moet hem alleen nog effe demonteren.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 30 januari 2013 10:56 AM
  [ # 257 ]

foto’s geupload


En dit betreft dan een CX waarvan gezegd werd dat er weinig roest aanzit en waar optisch ook weinig van roest aan te zien was…...

Ik neem vanaf nu advertenties waarbij een gegarandeerd roestvrije staat vermeld word dus altijd met een korreltje zout..

Ik ben nu met de bodem bezig, achterophanging gedemonteerd, compleet muizennest restant in het subframe gevonden, dat is overigens wel goed en hard,evenals de kofferbodem en achter binnen en buitenschermen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 30 januari 2013 10:59 AM
  [ # 258 ]

gulp

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 januari 2013 11:00 AM
  [ # 259 ]

Wat een werk man!! Goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2013 11:07 AM
  [ # 260 ]

Vraagje uit nieuwsgierigheid Patrick: had je op een gegeven moment niet zoiets van: ik kap ermee en koop een betere en dit wordt de donor?
In het kader van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ?

Of gaat het jou juist om het opknappen en heb je er dus aardigheid in, ook al valt het dan tegen?
Ik ben namelijk altijd benieuwd wat mensen beweegt bij zo’n project.

Wel heel mooi hoe je dat aanpakt hoor, top!!  very good

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 januari 2013 11:11 AM
  [ # 261 ]

begint er weer aardig op te lijken.
Mooi werk.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2013 11:39 AM
  [ # 262 ]

mooi / grondig werk !!

straks heb jij de mooiste (naast die van Frank).
hier ga je straks van genieten !!!

nu kan je nog nadenken over het motormanagement (een ander zoals VEMS / KdFi) en aanpassingen / upgrades (intercooler).
op ingespoten LPG + VEMS/KdFi loopt ie mooier dan op benzine.
heb je daar nog over nagedacht ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 30 januari 2013 11:44 AM
  [ # 263 ]
La Léo schreef:

Vraagje uit nieuwsgierigheid Patrick: had je op een gegeven moment niet zoiets van: ik kap ermee en koop een betere en dit wordt de donor?
In het kader van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ?

Of gaat het jou juist om het opknappen en heb je er dus aardigheid in, ook al valt het dan tegen?
Ik ben namelijk altijd benieuwd wat mensen beweegt bij zo’n project.

Wel heel mooi hoe je dat aanpakt hoor, top!!  very good

Léo

dat heb ik wel gedacht ja, maar je tijd die je er al in geinvesteerd hebt ben je dan al kwijt en daarnaast is het hobby.

De cx prestige en ds die ik hiervoor gehad heb waren er nog veel slechter aan toe…...

En als je een ‘betere’ denkt te hebben en gaat slopen dan kom je vaak ook vanalles tegen….

Deze auto ken ik zometeen door en door.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 30 januari 2013 11:48 AM
  [ # 264 ]
cx25gtit2 schreef:

mooi / grondig werk !!

straks heb jij de mooiste (naast die van Frank).
hier ga je straks van genieten !!!

nu kan je nog nadenken over het motormanagement (een ander zoals VEMS / KdFi) en aanpassingen / upgrades (intercooler).
op ingespoten LPG + VEMS/KdFi loopt ie mooier dan op benzine.
heb je daar nog over nagedacht ??

nee nog niet, maar ik moet erbij zeggen dat de motor goed liep toen de boel uit elkaar ging, ik heb ook de citroen dealer die de auto in onderhoud heeft gehad gevonden, die hebben de hele historie nog van het onderhoud, laatste faktuur van 2009….... 1200 euro….

LMM is onderandere de laatste jaren vernieuwd geweest.

Het doel is om eerst de boel origineel aan het lopen te maken en in de toekomst kan ik altijd nog aan gaan passen, het kost al voldoende…

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2013 11:53 AM
  [ # 265 ]
cx25gtit2 schreef:

upgrades (intercooler).

Zo simpel is dat niet. Dit heeft alleen echt effect als je ook de Turbo zelf vervangt, het blok, de luchtslangen én het motormanagement incl. bekabeling. Oftewel: als je er een échte Turbo 2 van maakt, maar dat is een hels werk (been there)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 januari 2013 02:03 PM
  [ # 266 ]
PHoskam schreef:
La Léo schreef:

Vraagje uit nieuwsgierigheid Patrick: had je op een gegeven moment niet zoiets van: ik kap ermee en koop een betere en dit wordt de donor?
In het kader van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. ?
  very good

Léo

dat heb ik wel gedacht ja, maar je tijd die je er al in geinvesteerd hebt ben je dan al kwijt en daarnaast is het hobby.

De cx prestige en ds die ik hiervoor gehad heb waren er nog veel slechter aan toe…...

En als je een ‘betere’ denkt te hebben en gaat slopen dan kom je vaak ook vanalles tegen….

Deze auto ken ik zometeen door en door.

Het is net wat je zegt je Leert de auto van top tot teen kennen.
En welke cx ook ,ik ben van mening dat 90 procent er net zo aan toe is.
Vooral in de À stijlen en voorschermen.
Maar zo te zien is jou plaatwerk bijna klaar,succes met de laatste loodjes.
En uh je plaatje ligt in de ontvetter,
Morgenavond op de post,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 januari 2013 03:49 PM
  [ # 267 ]

Schiterend werk. Mooi dat je zoiets zelf allemaal kunt.

Het enige dat ik mis in de discussie waarom zoveel geld en geen betere kopen, is de band die je met je auto hebt.
Soms weet je dat je beter iets anders kunt kopen. Maar als je al zoveel werk of kilometers in een auto hebt zitten dan kan je hem maar moeilijk weer weg doen.
Tenminste zo sta ik erin.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 30 januari 2013 06:22 PM
  [ # 268 ]
PHoskam schreef:

dat heb ik wel gedacht ja, maar je tijd die je er al in geinvesteerd hebt ben je dan al kwijt en daarnaast is het hobby.

De cx prestige en ds die ik hiervoor gehad heb waren er nog veel slechter aan toe…...

En als je een ‘betere’ denkt te hebben en gaat slopen dan kom je vaak ook vanalles tegen….

Deze auto ken ik zometeen door en door.

Daar staan volgens mij alle antwoorden op jouw vragen.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 januari 2013 11:09 PM
  [ # 269 ]

Een intercooler heeft altijd effect. De turbo van een T2 is kleiner en spoelt sneller op maar kan minder druk opbouwen dan van een T1. Met de grotere T1 turbo, een (flinke) intercooler en met de grotere injectoren van een turbo 1 kun je dus in essentie meer vermogen maken….

Qua blok het enige structurele verschil tussen T1 en T2 is de zuigerhoogte, ofwel de compressie. De rest in de basis is gelijk.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 januari 2013 11:40 PM
  [ # 270 ]

Mooi project hoor very good

En tja roestvrij is er volgens mij geeneen.
Als je er lol in hebt is het toch niet erg om misschien wat meer rottigheid aan te pakken.

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
 
18 van de 40
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook