2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
CX Prestige 2500 op LPG met keelstuk
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 januari 2013 08:49 AM
  [ # 16 ]

Vems en verwante producten,zitten rond de 2500 euro.
Inclusief inbouw.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2013 11:15 AM
  [ # 17 ]

En gasinjectie zit rond de € 2000 volgens mij voor een viercilinder.
En VEMS zit op € 2750,00 heb ik vorig jaar begrepen van degene die het (o.a.) inbouwt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 januari 2013 11:22 AM
  [ # 18 ]

Als er al een lpg tank en leidingen in die auto zitten is het ombouwen naar gasinjectie een stuk goedkoper natuurlijk. Dan moet je voor 1200-1300 wel klaar kunnen zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 30 januari 2013 11:55 AM
  [ # 19 ]

O ja, dat materiaal hoef je dan niet apart aan te schaffen inderdaad.
Nou, dat valt dan nog best mee eigenlijk!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
a.zwinkels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-2013

- CX Prestige automatic
Gepost: 30 januari 2013 10:56 PM
  [ # 20 ]

Toch nog redelijk prijzig de VEMS aanpassing. Toch is het vreemd dat er honderdduizenden km met gewoon motormanagement is gereden en dat zonder echte problemen.

Prijzen van lpg instalaties ken ik, heb vorig jaar een C3 voor 1800 E op LPG laten zetten (BRC)met klepsmeersysteem.Wilde het weer een keertje zelf doen met een conventionele installatie…. helaas.

De aanvraag voor multipoint LPG loopt. Ben benieuwd wat het aanbod wordt.

CX prestige, C3, C5, Xantia’s, Tatra 603, BX-en, CX TRD I ... en niet noemenswaardig

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 januari 2013 11:22 PM
  [ # 21 ]

Tja 30 jaar geleden was alles nieuw en hadden we niet beter, toen reden we nog met carburateurs en platte dieels zonder commomrail turbo motormanegment systemen auto’s zonder airco en electrische ramen en wie had er toen centrale vegrendeling met ab maar daar waren we toen tevreden mee.

wie koopt er nu nog een auto zonder ? da’s gewoon vooruitgang.

iig goed bezig dat je je lpg syteem aanpast.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 30 januari 2013 11:57 PM
  [ # 22 ]

Weet niet in welk deel van het land je woont, maar informeer anders eens bij Revanti LPG in Son en Breugel.
Heeft afgelopen jaar mijn CX GTI voorzien van een Vogels VGI gas injectie-systeem. Deze LPG inbouwer heeft ook ruime CX ervaring.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2013 12:21 AM
  [ # 23 ]
a.zwinkels schreef:

Toch is het vreemd dat er honderdduizenden km met gewoon motormanagement is gereden en dat zonder echte problemen.

Heb je die auto zelf dan al zo lang?


En wat Mark zegt: toen het spul nieuw was, ging ‘t allemaal vrij probleemloos. De Bosch installatie is namelijk eigenlijk heel oké en deugdelijk. En was modern, betrouwbaar en economisch voor die tijd.
Maar heden ten dage is alles inmiddels rap aan het verslijten en dan komen de problemen. Wat niet wil zeggen dat ze allemaal problemen hebben uiteraard!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
a.zwinkels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-2013

- CX Prestige automatic
Gepost: 31 januari 2013 12:52 AM
  [ # 24 ]

Heb de auto nu een paar maanden. Ga er van uit dat met 185K km de auto nog wel even met de huidige techniek (elektronika) mee kan. Ga er geen 40K per jaar mee rijden. Ben zelf ook absoluut voor vooruitgang, anders hadden we nu nog met een knots rondgelopen. Maar mijn eerste eigen constatering toen ik de CX kocht was ‘dat het toch net een echte auto is’ Smile terwijl die toch bijna oldtimer is.

Wacht vooralsnog even op een prijsje van de leverancier waar ik mijn huidige installatie heb gekocht en trek dan mijn plan.

CX prestige, C3, C5, Xantia’s, Tatra 603, BX-en, CX TRD I ... en niet noemenswaardig

Profiel  
 
a.zwinkels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-2013

- CX Prestige automatic
Gepost: 03 februari 2013 11:55 PM
  [ # 25 ]

Even een bericht van een blije CX rijder.  clap (Ben er minder blij om dat ik zojuist de hele reactie kwijtraakte bij een preview clean , hierbij mijn tweede poging).

Ik heb de ‘dame’ goed aan het rijden. Het oorspronkelijke probleem waren meerdere backfires die ontstonden bij de ombouw van de auto naar lpg, waarna de auto niet goed meer op benzine liep. Aangezien de auto goed op lpg liep was er geen probleem met de ontsteking, bougies, kabels etc. Dit maakte het zoeken wat makkelijker. Probleem begon nadat ik het lpg inlaatspruitstuk en de backfireklep had geïnstalleerd en de kabeltjes voor de injectoren had geknipt.
Wat heb ik allemaal gecontroleerd / gerepareerd ? LMM (waarvan de zijkant eruit lag) dichtgemaakt, injectoren zelf ultrasoon gereinigd en daarna extern laten reinigen, alle luchtslangen vastgezet waar nog geen slangklemmen zaten. Daarna de backfireklep en het lpg inlaatspruitstuk er weer uit en de bedrading van de injectoren teruggebracht in oorspronkelijke staat. sick Zonder resultaat. Bij het controleren van de bedrading van de injectoren zag ik op een gegeven moment dat van 1 injectorconnectoren (scrabblewoord) de metalen pennetjes aan 1 zijde ontbraken???!!!. Deze gerepareerd en daarna liep de auto op 4 cilinders, maar niet stationair….
Heb toen op het citroen forum zitten browsen en het enige dat ik vond was de inbus stelschroef voor de CO afstelling. Heb deze getest, maar weer zonder resultaat. idea Bedacht me toen dat de schroef de luchtstroom regelt in het bypass kanaaltje in de LMM. Heb de LMM uit elkaar gehaald (tevens check van het elektrische deel dat er goed uitzag) en alle contactvlakken die de randjes en het bypass kanaal moeten afdichten schoon geschraapt. Daarna montagekit op de contactvlakken gezet en de LMM weer dichtgeschroefd. Resultaat: een briljant stationair en volle bak lopende motor op benzine en lpg.

Hoe verder? Ga woensdag a.s. eerst naar de LPG en APK keuring bij RDW. Daarna ombouw tot lpg multipoint injectie. Heb een aanbod liggen voor de aanvullende componenten voor 495 euri inclusief de elektronische inregeling via de computer. Doe dit pas na de keuring omdat G3 typegoedkeuring toch niet mogelijk is voor de CX en ik de APK op orde wil hebben.

Een heel epistel, maar misschien heeft iemand er wat aan (vooral connector controle en LMM reparatie). Tot zover..

CX prestige, C3, C5, Xantia’s, Tatra 603, BX-en, CX TRD I ... en niet noemenswaardig

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 februari 2013 12:10 AM
  [ # 26 ]

goed om te horen dat de zaak weer loopt.
het moest zoiets simpels zijn, alleen moet je moet je het even vinden.

nu lekker zweven !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2013 12:27 AM
  [ # 27 ]

*zucht*  Waren alle luchtmassameters maar zo eenvoudig weer te repareren.  Very Happy


Tip: laat de auto alleen APK keuren bij de RDW als je zeker bent dat er niets aan mankeert, anders moet je ook weer helemaal daarheen terug voor de herkeuring.
Tenzij het RDW-station vlakbij is, dan maakt het niet uit uiteraard.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
a.zwinkels
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-2013

- CX Prestige automatic
Gepost: 05 februari 2013 12:10 AM
  [ # 28 ]

En lekker zweven is het…. De auto rijdt echt soepeler dan voorheen, ze is er echt beter op geworden en loopt nu mooi rond enzo.

Helaas te laat rekening gehouden met de apk en de lpg inbouw… stom. Mijn garage mocht de apk niet doen, ook al was de installatie niet operationeel en had ik de auto al bij rdw aangemeld. Moet nu beide keuringen bij rdw laten uitvoeren. Verwacht eerlijk gezegd niet zoveel problemen omdat de auto voordat ik ‘m kocht door een paar serieuze restaurateurs technisch onder handen is genomen, niet zozeer esthetisch.

Aangezien de auto redelijk strak is zal het na het rdw inferno met hopelijk niet al te veel herkeuringen denk ik bij, mooier maken blijven, foto’s volgen.

To be continued….

CX prestige, C3, C5, Xantia’s, Tatra 603, BX-en, CX TRD I ... en niet noemenswaardig

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook