8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Arjan75—> bx gekocht en diverse vragen….
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 januari 2013 04:53 PM
  [ # 106 ]

Als de thermostaat kapot is, blijft hij of open staan, of dicht. Als hij open blijft staan, wordt je motor nauwelijks warm. Heb ik onlangs gehad. Je koelwater gaat dus meteen ciculeren waardoor het niet de kans krijgt om op te warmen. Koude kachel hoort daar ook bij. Als hij niet open gaat kan hij niet circuleren en dus niet koelen, omdat het niet langs de radiator gaat circuleren. M.a.w. hij wordt steeds warmer tot de boel kookt. Omdat het niet circuleert komt het ook niet bij je kachel.

Ik zou dus denken dat je die themostaat even moet vervangen, om dat je symptomen lijken op wat hierboven staat. Ding kost een tientje, en je frut het er zo in.

Profiel  
 
Arjan75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-02-2012

Gepost: 30 januari 2013 05:08 PM
  [ # 107 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]


Duidelijk, ga dat sowieso wel vervangen om eea uit te sluiten. Maar gegeven dat koelwater eruit spuit terwijl de dop er gewoon op zit. Dan lijkt de boel toch over te koken cq druk op te bouwen in koelreservoir

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 januari 2013 05:20 PM
  [ # 108 ]

Nouja, dat kan dus een gevolg zijn van niet circulerend koelwater. Als het echt kokend water is wat uit komt, dan past dat in het beeld. Als het niet kookt, dan wordt het eruit geperst doordat er zich druk op bouwt. Bijvoorbeeld door uitlaatgas wat via een scheurtje in de koop in het waterkanaal komt.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 januari 2013 05:24 PM
  [ # 109 ]

Als er KVS uitgeperst wordt, is dan ook de kermisverlichting op je dashboard aan? Waarschuwingen voor te warme motor bedoel ik dan.

Profiel  
 
Arjan75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-02-2012

Gepost: 30 januari 2013 06:50 PM
  [ # 110 ]

Nee geen kerstboom die aanspringt. Pas als er echt teveel uit is gelopen. Eerst die thermostaat aanpakken, dan weer verder denken.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 januari 2013 07:54 PM
  [ # 111 ]

Dat de lampjes niet aanspringen zegt niks want die zijn vaak stuk. Ik zou er zo niet mee doorrijden want als de koppakking nog niet lek was dan gaat ie dat wel door telkens die oververhitting.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Arjan75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-02-2012

Gepost: 31 januari 2013 01:56 PM
  [ # 112 ]

Misschien een domme vraag, maar waar zit het thermostaathuis. Kan er geen plaatje van vinden op internet…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 januari 2013 02:26 PM
  [ # 113 ]

Foto is van mijn ex-Xantia, maar het ziet er allemaal wel ongeveer gelijk uit. Als je voor je blok staat, en je kijkt je motorruimte in dan rechts van het blok, onder ongeveer de verdelerkap etc zit een rond ‘bolletje’. Daaronder zit je thermostaat, en dat is dan ook je thermostaathuis.

Je zei trouwens toch dat je ook al ontlucht had? Dan heb je als het goed is de ontluchtingsnippel ook gehad die bij je thermostaat zit.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2013 02:33 PM
  [ # 114 ]

Inderdaad.

Als je een gewone 1.4i hebt (met een TU-blok), zit de thermostaat rechts tegen je blok aan, waar de (bovenste?) koelslang aanzit. Kortom, rechtsvoor, bovenaan als je met je hoofd onder de motorkap staat (volg de koelwaterslag het blok ‘in’). Misschien een een Vraagbaak (zie MP) toch wel even een handige investering. Hoef je het internet niet meer af te schuimen. Kost niet veel, oneindig veel ‘plezier’. Succes!

NB Als die thermostaat dicht zit, spuit je KVS er echt wel uit Heet!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Arjan75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-02-2012

Gepost: 31 januari 2013 02:53 PM
  [ # 115 ]

Reden waarom ik er naar vraag is omdat als ik de slang volg die, als je recht voor de auto staat, rechts vanaf het kvsreservoir loopt uitkomt op het volgende plaatje (witte ding);

Zit daar de thermostaat achter?

Afbeelding Bijlagen
DSC_0329.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2013 02:57 PM
  [ # 116 ]

Jackpot!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2013 02:57 PM
  [ # 117 ]

Jackpot! (Dubbel, zooo enthousiast ben ik nu ook weer niet…)

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Arjan75
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-02-2012

Gepost: 31 januari 2013 05:57 PM
  [ # 118 ]

Maf zeg, nieuwe thermostaat erin en;
kachel wordt weer warm
Aanjager doet het gewoon
Geen dikke witte rook meer

Maar; kvs blijft ie er via de vuldop uitgooien. Zou die dop die op de vulbuis moet niet gewoon gaar kunnen zijn? Of is dat weer onlogisch en heeft dat er niks mee te maken?

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 31 januari 2013 05:58 PM
  [ # 119 ]

Is het rubber niet gewoon kapot of uitgedroogd?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Gepost: 31 januari 2013 06:11 PM
  [ # 120 ]

Goed ontluchten!!! Op drie punten ontluchten en daarna controleren. Blijft er kvs komen, check dan de dop en hals van de radiateur. Succes!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook