Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gisteren in de namiddag was het zover.
De Accu gaat er in en de bougies liggen nog even op de werkbank.
En dan starten tot het rode lampje van de oliedruk uit gaat en dan nog een tijdje doorgaan.
Daarna gaan de bougies erin en nogmaals starten… En dan direct “Tikkie Lopen”.
Een geweldig feest natuurlijk, maar met een hels kabaal, de uitlaat ligt nog bij sloopkogel.
Het starten en aanslaan blijft altijd en spannend moment nadat je de motor na
totale demontage weer hebt opgebouwd.
Vandaag zullen we de aandrijfassen in de bak monteren en voortrein weer in elkaar zetten.
Als dat klaar is, gaan we de voorbumper verder aanpassen.
We gaan de goede kant op.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Toch zaterdag klaar Kees?
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Nee, dat gaat niet lukken.
Ga nog twee dagen naar het westen en heb de uitlaat nog niet terug.
Maar ik ben wel verder gekomen dan ik dacht.
En het moet ook netjes worden afgemaakt. En haastige spoed is…....G.
Maar vind het wel jammer, dat wel.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow, ziet er goed uit!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ze blijven onbetrouwbaar…
3 Januari was ik blij en verbaast dat ik een uitlaatdemper nieuw van OMP
voor de VISA GTI 115 te koop zie staan op E Bay France en wel in Reims.
Ja en nog wel 10 in voorraad volgens de tekst, je kan het nauwelijks geloven.
Maar dat doe ik wel…
Direct gemaild dat ik de 26e a.s. Reims ga bezoeken en dan de demper kom ophalen.
Een mail terug dat ze hem niet in voorraad hebben en dat bestellen twee weken gaat duren.
Ik mail dat maakt niet uit ik kom de 26e en dat is nog drie weken te gaan, bestel hem maar.
Twee dagen terug, ik zal eens informeren of de demper reeds is aangekomen.
Je raad het al… OMP heeft deze demper niet meer in voorraad hadden ze hem gemaild.
Maar mij hadden ze dus niet gemaild, je zou er dus zo voor de kat zijn viool naar toe
gereden zijn. Leuke auto’s maken ze er maar dat volk, ze blijven onbetrouwbaar…
Ofwel, ze hebben helemaal geen moeite gedaan.
Gelukkig heb hem niet nodig het was een soort voorzorg, want ik heb er net een nieuwe op zitten.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Vorige week heb ik de lange uitlaatpijp bij sloopkogel opgehaald.
Maar in mijn hobbyruimte is het binnen net zo koud als buiten,
dus gebeurde er niets.
Ik hoop Dinsdag bij een hogere temperatuur weer verder te gaan en de GTI af te maken.
Waarna een proefrit op het programma staat.
Maar hij moet eerst maar eens warm draaien en kijken of het koelsysteem, functioneerd.
Dat gaat straks prima met de uitlaat er weer op.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Nadat de uitlaat en demper zijn gemonteerd kunnen we een langere tijd proefdraaien.
Als hij warm genoeg is slaat de koelmotor aan zoals het hoort.
De motor loopt weer zoals het hoort prachtig en zonder bijgeluid.
Na het weekend zullen we eens een proefrit gaan maken.
Ook de nieuw snuit en bumper zit er op, ik mag wel zeggen geslaagd.
Ook de striping op motorkap en dak zit er op, ook dat staat hem goed.
We zullen eerst eens door Drenthe gaan toeren en hem dan 1 Maart op
het circuit van Assen gaan proberen.
Nu eerst nog een paar remblokken Ferodo DS 2500 FCP434H zien te scoren.
Die zetten we er dan in, als de slicks er weer op gaan.
Blij dat hij klaar is, dan kunnen we de CHRONO beetpakken.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gefeliciteerd Kees, ik heb respect voor mensen die “even” en motorblok uit elkaar halen en netjes weer opbouwen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Fotó‘s?
Wel erg goed bezig geweest!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Rijden met de nieuwe motor…
Het moest er eens van komen, ik wacht al veel te lang.
Ondanks de sneeuw en de natte wegen de VISA GTI 115 naar buiten gereden.
Na een half uur rustig toeren was alles wel op temperatuur, de verleiding was groot.
Ik moest en zou weten hoe snel hij weer de 6000 toeren aan zou tikken.
Hij neemt geweldig op en vanaf de 4000 begint wederom het feest… hup 6000 toeren.
Ik zou het 1 een keer gaan proberen, maar het werden er wel 10.
Heerlijk, het motorbouwen ben ik dus nog niet verleerd.
Hij zingt en gilt weer heerlijk door het Drentse landschap.
Maar deze keer helaas geen fans en toeschouwers.
Ze staan nog allemaal warm op stal.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De Visa GTi 115 van VISA GTI 115 is al helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Als de concurrenten deze foto’s zien, zullen ze wel schrikken!
de nieuwe snuit van dichtbij:
deze velgen staan hem ook goed:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ze zullen van schrik niet meer in hun achteruitkijkspiegel kijken!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ziet er goed uit! Maar dat wist je al!
Waar doe je precies aan mee? Youngtimer Trophy?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad is hij geheel in Youngtimers trim, minus de Stoel en rolkooi.
Qua auto en leeftijd mag hij daar momenteel wel in acteren.
Maar de acteur ik dus, heeft daarvoor niet de leeftijd en middelen en
houdt niet van competitie.
Vrij rijden, daar ben ik tevreden mee en kan je uiteindelijk heel veel meer
rondjes rijden. Ik vind het prima als de 80 liter benzine op zijn.
De hele uitmonstering is er dus op gericht ter promotie van dit 115 pk
sterke en 850 kg wegende doosje.
Een ondergewaarderd type Citroen, de VISA GTI 115 vandaar dat mooie nummer op
de deur “” 115 “”
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.