Omdat wij de handrem niet gebruiken bij vorst
Ik dacht al dat het zoiets ouderwets moest zijn. Ik heb werkelijk nog nóóit een vastgevroren handrem gehad en ik gebruik ‘m dus altijd.
Heb altijd de gewoonte in de 1 en op de handrem en bij vorst alleen in de versnelling. Is wat moeilijker met wegduwen en als de handrem een keer niet strak aan zit gebeurd er ook niks met de auto.
waterman schreef:Dat je oude Tdi geen last van vervuiling had kan kloppen, al die vervuiling gaat linea recta de uitlaat uit. Ga er maar eens achter rijden. Dat kan tegenwoordig niet meer… En dus komen er roetfilters, elektronische aansturing en egr systemen. En ja, dat kan dicht gaan zitten.
Helemaal mee eens.
Kijk maar eens in de uitlaat van een e-hdi. Na 40.000 km nog helemaal blinkend schoon. Dus dat blijft ergens in de motor hangen.
Mijn eerste HDi uit 2001 had een roetje zwarte uitlaat !
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
bakkiebakmeel schreef:boons605 schreef:Dat bijna alle auto’s er, volgens jou, last van hebben maakt het nog niet juist.
Dan had de ontwerper rekening moet houden met de betreffende problemen en een tankje voor additieven in moeten bouwen wat de garage dan aanvult bij een beurt of gewoon de service-interval lager moeten opgeven, zodat de vaak onwetende consument er geen last van heeft.Nogmaals: mijn 13 jaar oude TDI had van allerlei vervuiling-gerelateerde issues geen last. En hij was in praktijk zuiniger. Dus hoe wil je zo’n achteruitgang in hemelsnaam goedpraten?
Overigens ben ik bijzonder tevreden over mijn DS3. Ik heb geen issues nu de temperatuur weer boven 0 ligt.
goed idee haha elke tankbeurt een flesje toevoeging in je tank ter waarde van plus minus 10 euro.
even kijken hoelang je dat volhoud haha.
Het grappige is dat er al ergens een tankje zit met een vloeistof (EOLYS176) voor het regenereren van het roetfilter. Je wil niet weten wat dat kost om het bij te laten vullen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Laat de auto altijd in de versnelling staan. Ook in de zomer met handrem. Gewoon gewoonte.
In de winter in z’n 1 zonder handrem.
Handrem??? Waar zit die in de ds3?? Gebruik hem nooit, alleen als die op een “steile” helling staat vertrouw ik niet volledig op het in zijn 1 laten staan.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
helemaal juist kevin . handrem gebruik je alleen bij een helling proef of in de sneeuw op een parkeerplaats, altijd in zijn 1 en alleen op de handrem als het te stijl is.
remmen vastgevroren is geen pretje.
is hetzelfde als waar veel mensen last van hebben de vastgeroeste remblokken smorgens maar dan veel erger.je hebt het gevoel dat de hele bende afbreekt.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Marien schreef:Laat de koppeling heel soms ook nog eens te snel opkomen als ik de auto heb uitgeschakeld. ik heb altijd de voet op de rem als ik de motor uitschakel dus behalve een schokje merk je er niet meer van.
Irritant, ja, echt een issue, nee. Ben er aan gewend geraakt, niet gelijk binnen een milliseconde sleutel omdraaien en de deur open willen gooien en uitstappen .
Wat momenteel irritanter is is nog steeds het kraken van de gordel houder, het onbekende beller verhaal met mn iphone en mijn linker raam die geluid lekt. Ga ze alle 3 maar eens voorleggen tijdens mn volgende beurt.
Verder schokken met de kou, trage reactie met soms flinke schok op gas los en erop en zo weet ik nog wel een paar dingetjes. Rij er niet minder door. Verder prima autootje, lekker doorscheuren 30k en tellend.
Wat jij beschrijft heb ik ook precies allemaal.
Ze hebben bij mij de gordelstok vervangen en er een dop op gefabriceerd.
Kraken in zijn geheel verdwenen. Myway en onbekende bellers en geluid via t raam heb ik ook nog steeds.
Onze auto’s Zijn zeker achter mekaar van de band gerold Marien
Heb in het andere topic een pic gepost van mijn software versie.
Mis kan jij de jouwe er ook bij zetten ter vergelijking?
Hallo,
Als tevreden bezitter van een DS3 e-HDI (mei 2012) die het lezen van reacties op het forum (tot nu toe) enerverend genoeg vond, toch maar even geregistreerd om wat ervaringen te delen.
Inhakend op eerdere berichten over de DS3-escapades tijdens kou: het ‘stotteren’ bij vorst komt hier ook voor. Ik ervaar dat de koude motor het niet waardeert als ik hem in de vierde of vijfde versnelling op ongeveer 1800 toeren houd. Hij houdt in en lijkt er de brui aan te willen geven. Door (flink) extra gas te geven duw je de auto door deze fase heen richting soepel gedrag, maar juist als je ‘warm rijden met enig respect’ voor ogen hebt, gaat dit tegen je gevoel in.
Na de eerste keer haperen zo snel mogelijk de dealer bezocht, aangezien het voorval niet bijster geruststellend is wanneer je op weg bent naar een afspraak…Antwoord was dat het roetfilter aan het regenereren zou zijn geslagen, dat als er geen lampjes op het dashboard aansprongen er geen reden tot zorg was, en dat als het fenomeen zou aanhouden, ik even terug moest komen. Dat stelde gerust, en ik ging er vanuit dat het regenereren de oorzaak moest zijn…iedere vorstdag kwam het echter terug, en zo vaak moeten regenereren leek me sterk, dus het rijgedrag maar aangepast naar een wat minder behoudende. Ik tank overigens bijna altijd bij Tinq…
Over de elektrisch in- en uitklappende spiegels: leuk om te lezen, stond er zelf ook pas bij stil toen ze bij -8 vervaarlijk kraakten bij het uitklappen…ze hebben het overleefd, maar heb ze daarna wel ijsvrij(er) gemaakt zonder het (surrogaat) chroomlaagje te verwijderen.
Handrem in de vrieskou gebruik ik overigens ook niet. Eerste (of tweede, als ik er aan denk) versnelling voldoet altijd. Hoorde ooit van een monteur dat de tweede versnelling nog beter zou zijn i.v.m. minder gevoelige tandwielen…misschien kan iemand vertellen of het klopt.
Tot zover, iedereen een goed en zorgeloos restant van de winter gewenst!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Al iemand uit de groep eHDi rijders die ook onderstaande kilometerstand voorbij heeft zien komen? Bij mij was het vandaag zo ver:
Het gros van die kilometers is met erg veel plezier verlopen
Hier nu een 73.000 km… Hij staat alweer in de garage met problemen aan het remsysteem… Oorzaak onbekend…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bah dat is naar zeg. Dat soort dingen heb ik gelukkig (nog) niet gehad. Enkel 2 kentekenlampjes, een stoelframe en een speaker die niet meer deden wat ze moesten doen, dat was gelukkig allemaal vrij vlot verholpen.
Tot op heden 2 keer het remsysteem en 5 keer de distributiekant…
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
5x ?! das wel absurd veel voor 73000 km.
Wat heb je daaraan gehad in het verleden?