Beste mensen.
In het verleden heb ik een account aangemaakt als fervent Citroën rijder.
Ik ben geen actief gebruiker maar lees graag regelmatig de berichten op het forum.
Nu wil ik op het forum een vraag voorleggen over een trekhaak voor mijn nieuwe dame C4 Picasso Ambiance, bouwjaar 2007.
Mijn dealer zegt dat het een afneembare moet zijn en ik zie in mijn omgevingen veel Picasso’s met een vaste trekhaak.
Dit ivm problemen met de achteruitrijdbeveiliging.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een juist advies geven ?
Ik gebruik de trekhaak alleen maar voor een fietsenrek.
Gr. Boetje
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb ruim vier jaar zonder enig probleem gereden met een Grand C4 Picasso met een vaste trekhaak.
Bedankt voor uw snelle reactie.
Heeft een Citroën C4 Picasso nog voorkeur voor een bepaald merk trekhaak ?
Gr. Boetje…
- C5 X Shine Hybrid 225
In verband met het CAN BUS systeem kan je niet zomaar een universele trekhaak monteren en op de ‘ouderwetse’ manier aansluiten. Dan krijg je een kerstboom aan lampjes en foutmeldingen voor je kiezen. Je zal een originele aansluitset moeten gebruiken en de trekhaak ook bij de dealer laten aanmelden in het systeem van de auto. Anders herkent de auto de aangesloten trekhaak niet en gaat gek doen.
Wanneer je over dit onderwerp de zoekfunctie van het forum gebruikt, zul je op vele plekken een soortgelijk verhaal tegenkomen.
onder mijn C4P heeft de dealer een afneembare trekhaak van bosal geplaatst…
en ik vind het een prima ding…
- C5 X Shine Hybrid 225
Kan ook, maar wel met de juiste aansluitset en aanmelden.
Totaal aantal Berichten: 212
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
tilanus schreef:In verband met het CAN BUS systeem kan je niet zomaar een universele trekhaak monteren en op de ‘ouderwetse’ manier aansluiten. Dan krijg je een kerstboom aan lampjes en foutmeldingen voor je kiezen. Je zal een originele aansluitset moeten gebruiken en de trekhaak ook bij de dealer laten aanmelden in het systeem van de auto. Anders herkent de auto de aangesloten trekhaak niet en gaat gek doen.
Dit is alleen van toepassing als je park assist hebt!
Ik ben bij de dealer geweest en ze hebben helemaal niks gedaan (ik heb geen park assist)
- C5 X Shine Hybrid 225
Boetje schreef:C4 Picasso Ambiance, bouwjaar 2007.
Dit ivm problemen met de achteruitrijdbeveiliging.
Dussss.
Ik heb sinds vorig jaar een vaste trekhaak onder mijn Citroën C4 Picasso laten monteren( met achteruitrijsensoren).
Ik heb totaal geen last dat de trekhaak gespot wordt door de sensoren.