Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dus… Op de brug bleek dat de koppelingskabel helemaal strak gesteld moest worden om vrij te komen. Waarschijnlijk door de drukgroep van de platte diesel die erin is gegaan… Daardoor zat hij strak tegen de stablilisatorstang aan en dat veroorzaakte het trillen.
Sjors heeft de kabel verlegd zodat ie meer ruimte heeft en nu trilt er niks meer!!!!
HEt roken wordt veroorzaakt door lucht die aangezogen wordt door de poreuse leidingen op de tank… Pff trekhaak eraf.. tank laten zakken…VAK! de tank is vrijwel vol…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gelukkig is de oorzaak simpel op te lossen.
Kan jij misschien wat fotos maken van het vervangen van je brandstof leidingen.
Ik moet namelijk nog het zelfde gaan doen een keer.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk. Maar dit is een break…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is dat veel anders dan?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja is langer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Maar ‘t klusje zelf is even kudt helaas!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ja vooral met een trekhaak….
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En wat wordt dan vervangen, alleen de rubberen delen of ook de plastic delen van de leidingen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
alleen het rubber. Dat is hard geworden en poreus…Het plastic gaat eigenlijk nooit stuk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ga je ook gelijk een luikje maken voor een volgende keer?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Update: Even onderzoekje gedaan. Het achteruitrijlampen mysterie is inderdaad een kwestie van NO/NF.
Alle schakelaars met fijne draad blijken Normally On, dit is het ‘oude type’ schakelaar, als ik CX Basis mag geloven voor modellen tot 1989 (??)
Maar degene die qua schroefdraad op jouw bak past, heeft een Normally Off schakeling! Ik kan er helaas geen vinden met fijn schroefdraad én een NF schakeling, dus je zult even een omkeerrelais moeten plaatsen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wolfman schreef:Ga je ook gelijk een luikje maken voor een volgende keer?
als tijd en zin….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:Update: Even onderzoekje gedaan. Het achteruitrijlampen mysterie is inderdaad een kwestie van NO/NF.
Alle schakelaars met fijne draad blijken Normally On, dit is het ‘oude type’ schakelaar, als ik CX Basis mag geloven voor modellen tot 1989 (??)
Maar degene die qua schroefdraad op jouw bak past, heeft een Normally Off schakeling! Ik kan er helaas geen vinden met fijn schroefdraad én een NF schakeling, dus je zult even een omkeerrelais moeten plaatsen.
Ok,
In mijn bak zit fijne draad. Daar past nu een NO in terwijl ik NF moet. De bak drukt ee pennetje in indien in zn achteruit. dat is niet anders bij oud of nieuw. betekent dat het elektrische schema veranderd is in 89(? volgens basis)...OF: Oude bakken hebben een uitsparing in het asje als hij in zn achteruit staat en nieuwe juist niet….
Leg even een Nf schak in de auto alsjeblieft.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
I stand corrected: mij was een verkeerde schakelaar in handen gedrukt voordat ik met testen begon.
Zo zit het:
- In jouw bak heeft fijn schroefdraad
- Jouw lampen reageren alleen correct op de NF schakeling
- In jouw bak zit nu een schakelaar met fijne draad maar met NO schakeling.
Wat je dus nodig hebt is een fijne draad schakelaar met NF (dit laatste had ik wel juist geconcludeerd)
Ik heb die schakelaar niet liggen (als hij al bestaat), dus je kunt de huidige schakelaar laten zitten en er een omkeerrelais/weerstand tussen zetten om het goed te krijgen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nerdmodus aan
De officiële termen in de elektrotechniek zijn NC (normally closed) en NO (normally open)
Nerdmodus uit
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986