Hallo allemaal,
Ik ben sinds juli 2012 de trotse eigenaar van een Xsara Break uit 1998.
Maar sinds begin december 2012 (na de eerste sneeuwbuien) problemen met de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling.
Ik dacht eerst dat het aan de batterij lag. Deze heb ik vervangen door een nieuwe en “ingelezen” maar dit had geen zichtbaar effect. Wederom een nieuwe batterij gekocht en geprobeerd maar helaas ook niets.
Maar zoals ik al in de titel aangaf gaat het om een vreemd probleem. Het probleem is namelijk dat als ik in de auto zit en de AB zich in een straal van 30 cm van het contactslot bevindt, de knopjes wel werken en de cv gelijk open of dicht gaat. De cv werkt ook als ik buiten sta en in het midden van de voorruit naar het contactslot wijs en op ont-/vergrendelen druk.
Maar zodra ik buiten naast de auto sta, reageert de cv niet
Ook is het zo dat afgelopen maandag de auto bij de garage was voor APK en reparatie en bijna de hele dag binnen heeft gestaan de cv wel werkt als ik buiten de auto sta (ca. 1,5 meter afstand) en op ont-/vergrendelen druk.
Ik zat dus te denken, zou dit aan vocht in de ontvanger kunnen liggen? Maar gezien de ontvanger in het dashboard verwerkt zit lijkt het me stug dat hier vocht in zou kunnen komen. Als de ontvanger nou bij de binnenverlichting zat, zou dit evt. nog via de dak-antenne kunnen.
Het lijkt mij dat de ab wel werkt aangezien de cv wel gelijk werkt op een korte afstand.
Heeft iemand een idee?
Ik ben nog vergeten te vermelden dat handmatig de cv wel werkt.
Maar klopt het dat dan de alarmlichten niet knipperen als je de deuren op slot draait? Wat wel het geval is met de AB ?
Gr. Stephan
kijk een neer de bekabeling in de deur stijl wellicht zit daar ergens een breuk of aankomende breuk..suc6
Bedankt voor je reactie Vert, maar de cv werkt prima als ik de auto met de sleutel open / afsluit.
Ook als ik de AB gebruik als het maar binnen die straal van ca. 30 cm vanaf het contactslot is.
Als het aan de bekabeling zou liggen, is het dan niet zo (wat ik hier op het forum veel lees) dat de deuren dan weer gelijk open schieten als je de auto op slot draait?
als ik mij niet vergis is de aansturing via slot anders dan via AB..
Bediening met de sleutel geeft dezelfde knipperlicht reactie als met de AB.
Met sleutel openen:snel knipperen
Met sleutel sluiten:Traag knipperen
Bij mij gebeurd er niets met de knipperlichten als ik de deuren via het slot bedien.
Wel als ik met de afstandsbediening de cv bedien.
Op slot: 1 x branden (iets langer)
openen : 3 x knipperen
Waar zou dit aan kunnen liggen dan?
Die van mij is van Augustus 2000.
Weet niet of het bj wat uitmaakt.
Zou het ook aan een zekering kunnen liggen?
En welke zekering is het? Ik kan namelijk niets in mijn instructieboekje vinden. Onder geen enkele zekering die wordt beschreven staat de CV vermeld.
Steffmeister schreef:Bij mij gebeurd er niets met de knipperlichten als ik de deuren via het slot bedien.
Wel als ik met de afstandsbediening de cv bedien.
Op slot: 1 x branden (iets langer)
openen : 3 x knipperenWaar zou dit aan kunnen liggen dan?
Dan knipperen er bij mij ook geen knipperlichten ....
Dan knipperen er bij mij ook geen knipperlichten ....
Dan ben ik gelukkig niet de enige Was al bang dat er toch iets niet klopte…
Maar de afstandsbediening werkt nu wel weer!
Heb het gevoel dat het iets met de (harde) vorst en sneeuw te maken heeft gehad. Ik moet soms wel 2 keer op het knopje drukken, maar het werkt. Wellicht dat er iets van rommel tussen de microswitches zit.