Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
En die Solexen 32-34 Z1 heb ik er ook 2 van liggen (dat is dus handshoke!!)
Life’s too short to drive without comfort!!!
Afgelopen maandag heb ik het heveltje van de choke netjes afgesteld. Resultaat was een mooi lopend blokje, ook bij koude motor. Behalve stationair lopen bij koude motor, dus met choke erop.
Vandaag heeft Pleun de chokeklep afgesteld, zodat de klep wat minder afsluit. Met koude, lopende motor gesteld tot ie netjes bleef lopen.
Nu ff afwachten wat ie doet als het weer gaat vriezen.
Verder gekeken naar algehele staat van de BX, bleek best netjes te zijn op eigenlijk alle punten. Nu een lijstje met te bestellen parts gemaakt en dus binnenkort weer verder hobbien.
Na een week rijden besloten dat de bollen gevuld moeten worden, daar ga ik maandag achteraan.
Schrikbarende conclusie wtb de banden gedaan: ze zijn niet voor niks compleet uitgedroogd, ze blijken uit 1993 te komen!! Allememaggies
Die gaan dus heel snel vervangen worden.
Het luchtfilter was minstens even spannend. Ik voeg een plaatje bij, dat zegt genoeg denk ik. Het is dat er geen oliebeestjes bestaan, maar anders had ik een er een heleboel.
Er is ooit goed voor deze break gezorgd bleek vandaag (distributie niet heel oud, accu vrij nieuw etc), maar waarschijnlijk heeft een ander baasje nul komma nul aan onderhoud gedaan.
Rustig aan achterstallig onderhoud inlopen en dan nog heel erg lang van deze gave BX genieten!!
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
(oeps dubbel geplaatst, kan weg)
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Daar mag inderdaad wel een nieuw filter op komen ja! Maar dat zijn de kosten niet gelukkig.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1141
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dat jaartal 1993, waar ken ik dat van…...
Owja, mn achterbanden
Life’s too short to drive without comfort!!!