13 van de 27
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Marvin’s 1985 BX 16 TRS
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 02 februari 2013 11:17 AM
  [ # 181 ]

+1 voor de fototjes van de ombouw!! Dit moet waarschijnlijk ook gebeuren met de break van michiel, maar als er geen handombouwsetjes meer te krijgen zijn, moeten we zelf wat gaan fabrieken. En dan is t wel weer handig om t voorbeeld van een echte te hebben!

Greetzzzz, Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 02 februari 2013 10:10 PM
  [ # 182 ]

Hier alvast een overzicht foto wat er aan onderdelen in zit.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 03 februari 2013 12:25 PM
  [ # 183 ]

Ik heb alleen slechte ervaring met de bijgeleverde kabel, die moet je draaien en dan zou die blokkeren; nou, dus niet….. huh
Heb een andere kabel hehaald bij BCCP maar die was te kort hmz
Dus toen maar een stuk koperdraad tussen de binnen- en buitenkabel geprutst, waardoor de kabel nu zo stroef gaat dat die nu in elke gewenste stand blijft staan.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 februari 2013 12:30 PM
  [ # 184 ]

En juist dat soort gemier geeft zo enorm veel klachten met later erop gebouwde handchokes. Daarom ben ik zo’n voorstander van het origineel (en in goede conditie) houden van de auto-choke carburateurs Wink

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2013 12:41 PM
  [ # 185 ]
Marviin schreef:

Alleen de code die op de bougie staat komt niet over een met de codes die in jou link staan. C 62 LJS is de code die ik op internet gevonden heb.

C62LJS is de code van Eyquem. Toevallig dezelfde bougies als in de CX 20/22 horen. Very Happy
Bij NGK is de code BP6EF
En koop je ze van Champion dan moet je vragen naar S9YC

en zo kun je dus voor elk merk bougie ‘omnummeren’ naar de juiste bougie van hetzelfde type (dit kunnen ze bij de automaterialenzaak voor je doen)


En nieuwsgierigheid maar: waarom moest de BX een nieuwe chokekabel? Is deze beter dan het origineel (is het origineel van slecht design ofzo?)


Edit: sorry ik ben dus geen BX-kenner, dat moge duidelijk zijn. Laughing
Zit er origineel een automatische choke op waarschijnlijk?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 03 februari 2013 05:27 PM
  [ # 186 ]

Yess Leo, ding heeft een autochoke, een waselementje (zoals in een thermostaat van t koelsysteem) maar die gaan dus nog wel eens kapot, en nieuwe zijn er niet meer, vandaar de ombouw naar handchoke!

Greetzzzzzz Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 03 februari 2013 08:56 PM
  [ # 187 ]

Waselementjes zijn nog bij citroen te bestellen. Zijn alleen een beetje prijzig.
Voor de weber 32/34 DRTC ongeveer 100euro en voor de Solex Z1/Z2 50euro

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 februari 2013 12:37 AM
  [ # 188 ]
Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 februari 2013 01:02 AM
  [ # 189 ]

Ik heb nog een originele chokekabel van een BX sport, misschien is dat nog iets voor jou Marvin? Het is wel een gebruikt exemplaar.

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 04 februari 2013 02:15 AM
  [ # 190 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Ook de 34-34 Solex?

Solex 32-34 Z1/Z2 en 34-34 Z1 of Z2 zijn vrijwel identieke carbs. Dus ja, ook de 34-34.
Deze cijfers staan voor dee maatvoering van de venturies in de carb voor de gasklep.

Maar kom eerst maar naar de technische meeting van de BX club. Daar geef ik een workshop over het reviseren en koud afstellen van een solex carb en choke gedeelte.
Het waselement is meestal niet het probleem.
Het warm afstellen van de choke vereist een stukje speciaal gereedschap van citroen, en uiteraard een co-meter.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 februari 2013 11:31 AM
  [ # 191 ]

Super!

Ik kom zowiezo naar de technischemeeting… Wel helaas zonder de BX..

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 04 februari 2013 01:11 PM
  [ # 192 ]

Bedankt voor de informatie allemaal. Ik zal er de 17e ook bij zijn, met de RS!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 04 februari 2013 03:16 PM
  [ # 193 ]
bx16vert schreef:

Maar kom eerst maar naar de technische meeting van de BX club. Daar geef ik een workshop over het reviseren en koud afstellen van een solex carb en choke gedeelte.

Super! Dan moet ik ook maar proberen daar bij te zijn. Misschien handig om dit ook op het BX-forum te zetten, daar staat nu nog geen verdere info.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 februari 2013 08:33 PM
  [ # 194 ]

Ik heb dan wel een Weber, maar zijn zal ik er zeker!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 09 februari 2013 06:56 PM
  [ # 195 ]

Veert nu weer een stuk beter Marvin ! (en net op tijd klaar, het sneeuwt nu lekker door cheese)

Untitled by twan238, on Flickr

Untitled by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
13 van de 27
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook