+1 voor de fototjes van de ombouw!! Dit moet waarschijnlijk ook gebeuren met de break van michiel, maar als er geen handombouwsetjes meer te krijgen zijn, moeten we zelf wat gaan fabrieken. En dan is t wel weer handig om t voorbeeld van een echte te hebben!
Greetzzzz, Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Hier alvast een overzicht foto wat er aan onderdelen in zit.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb alleen slechte ervaring met de bijgeleverde kabel, die moet je draaien en dan zou die blokkeren; nou, dus niet…..
Heb een andere kabel hehaald bij BCCP maar die was te kort
Dus toen maar een stuk koperdraad tussen de binnen- en buitenkabel geprutst, waardoor de kabel nu zo stroef gaat dat die nu in elke gewenste stand blijft staan.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En juist dat soort gemier geeft zo enorm veel klachten met later erop gebouwde handchokes. Daarom ben ik zo’n voorstander van het origineel (en in goede conditie) houden van de auto-choke carburateurs
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Marviin schreef:Alleen de code die op de bougie staat komt niet over een met de codes die in jou link staan. C 62 LJS is de code die ik op internet gevonden heb.
C62LJS is de code van Eyquem. Toevallig dezelfde bougies als in de CX 20/22 horen.
Bij NGK is de code BP6EF
En koop je ze van Champion dan moet je vragen naar S9YC
en zo kun je dus voor elk merk bougie ‘omnummeren’ naar de juiste bougie van hetzelfde type (dit kunnen ze bij de automaterialenzaak voor je doen)
En nieuwsgierigheid maar: waarom moest de BX een nieuwe chokekabel? Is deze beter dan het origineel (is het origineel van slecht design ofzo?)
Edit: sorry ik ben dus geen BX-kenner, dat moge duidelijk zijn.
Zit er origineel een automatische choke op waarschijnlijk?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Yess Leo, ding heeft een autochoke, een waselementje (zoals in een thermostaat van t koelsysteem) maar die gaan dus nog wel eens kapot, en nieuwe zijn er niet meer, vandaar de ombouw naar handchoke!
Greetzzzzzz Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Waselementjes zijn nog bij citroen te bestellen. Zijn alleen een beetje prijzig.
Voor de weber 32/34 DRTC ongeveer 100euro en voor de Solex Z1/Z2 50euro
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ook de 34-34 Solex?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb nog een originele chokekabel van een BX sport, misschien is dat nog iets voor jou Marvin? Het is wel een gebruikt exemplaar.
GWHENDRIKS2 schreef:Ook de 34-34 Solex?
Solex 32-34 Z1/Z2 en 34-34 Z1 of Z2 zijn vrijwel identieke carbs. Dus ja, ook de 34-34.
Deze cijfers staan voor dee maatvoering van de venturies in de carb voor de gasklep.
Maar kom eerst maar naar de technische meeting van de BX club. Daar geef ik een workshop over het reviseren en koud afstellen van een solex carb en choke gedeelte.
Het waselement is meestal niet het probleem.
Het warm afstellen van de choke vereist een stukje speciaal gereedschap van citroen, en uiteraard een co-meter.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Super!
Ik kom zowiezo naar de technischemeeting… Wel helaas zonder de BX..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bedankt voor de informatie allemaal. Ik zal er de 17e ook bij zijn, met de RS!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
bx16vert schreef:
Maar kom eerst maar naar de technische meeting van de BX club. Daar geef ik een workshop over het reviseren en koud afstellen van een solex carb en choke gedeelte.
Super! Dan moet ik ook maar proberen daar bij te zijn. Misschien handig om dit ook op het BX-forum te zetten, daar staat nu nog geen verdere info.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb dan wel een Weber, maar zijn zal ik er zeker!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Veert nu weer een stuk beter Marvin ! (en net op tijd klaar, het sneeuwt nu lekker door )
Untitled by twan238, on Flickr
Untitled by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en