Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wordt de slang naar de radiateur wel heet? En de radiateur zelf ook?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
de radiator wordt even warm, de slang van de radiator naar de thermostaat blijft wel warm.
hallo, ik ben misschien wat verder maar heb nog wel hulp nodig, ik heb hen ontlucht gekregen maar dus nog geen verwarming als die stationair loopt wel als ik gas geef dan wordt die wel warm.
nu heb ik de 2 slangen gevoeld die aan het schutboord zitten en alleen waar de ontluchtingsnippel op zit wordt echt warm, de andere haalt nog niet eens lauw.
dus denk ik dat tosch de kachelradiator verstopt zit, wie kan dit beamen dat dit zo is, heb hem nu in het sodawater staan om te kijken of er wat troep loskomt.
Hetgeen je beschrijft, wijst inderdaad op een verstopte kachelradiateur.
Als je een tuinslang hebt, dan kun je tegen de stromingsrichting in er wat druk op zetten, misschien komt het vuil dan los. Het moet vlotjes door kunnen stromen, zelfs als druk van kraan erachter staat.
Als je een andere kachelradiateur nodig hebt, let dan op het merk. Er zijn namelijk 2 verschillende, die niet uitwisselbaar zijn. Dan heb je dus ook de hele unit nodig waar ie in zit.
Staat je kachel op vol open?
Misschien is de verbinding tussen de regelknop en de kraan niet goed.
Zou dat alvast nakijken voor je de kachel eruit haalt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die kachel stand heeft er niets mee te maken paso. De verwarming is een volledig onderdeel van het koelsysteem. Enige dat je met de knoppen bedient zijn de stand van de kleppen die bepalen of je de warmte naar binnen krijgt.
Beste dat je even kunt doen is de koppeling van de slangen waar ze het schutboard in gaan losmaken en daar de tuinslang op zetten. Dat is de kortste weg en eventuele troep komt er dan direct uit maar duikt niet elders je koelsysteem in. Doe je het anders dan verplaatst je de troep enkel en alleen en zal het uiteindelijk weer in je kachel radiator uitkomen.
Overigens…. als er troep in zit ... is het ergens je systeem in gekomen en meestal is het een voorbode van een lekke kachel radiator…
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben in de garageboeken vind ik dat nu ook niet terug.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb de kachel radiator nu een paar keer met soda water schoon gespoeld. het lijkt me dat er een aantal van die buisjes verstopt zitten want het borrelt wel, en er komt wel wat troep uit.
maar ben bang dat die niet helemaal schoon wordt hierdoor en dat ik hem als overleden moet beschouwen.
Succes, das een behoorlijke K klus…
Dit probleem heb ik bij mijn vorige auto ook gehad.
Goed spoelen met de tuinslang en HG-Ontkalker het systeem ontkalken.
Haal de thermostaat er uit, HG-Ontkalker er in, met water afvullen en warm laten draaien.
Laat de motor afkoelen tot 60 graden en haal dan de kachelslangen weer los en spoel goed door met de tuinslang.