








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
@ Leo: Er zit een orginele cruise tussen. Die heb ik al afgekoppeld dus gaskabel kan het niet zijn. Tevens houd ze soms echt in en dan regeert ze weer nomaal en dan geeft ze weer uit zichzelf gas. Ook soms horten en stoten. An als ze motorolie aanzuigt, dan zou ze toch ook moeten gaan roken? Of niet?
@Evan: Het is altijd tussen de 1500 en 2200 toeren. Trek ik iets verder door in toeren dan gaat het goed. Bij afremmen op de motor zakt ze gewoon terug in toeren. Ook stationair blijf ze keurig lopen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Als je zeker weet dat het membraan niet de oorzaak is , en het brandstoffilter schoon is,verdenk ik de pomp.
Je zou eens kunnen proberen te smeren met een halve liter tweetakt olie op een volle tank.
Of anders met zon forte flesje.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Erik, bedoel je het membraan van de booster of die van het handpompje?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Ik bedoelde die van de turbo.
Maar handpompjes zijn natuurlijk ook berucht.
Volgens mij heb je dan meer start problemen, ik geloof niet dat zelf gasgeven daar door komt. (ben daar niet 100% zeker van hoor)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik zal hem er eens afschroeven en kijken hoe de membranen zijn. Zijn denk ik nog geen jaar oud dus vandaar dat ik vermoed dat die het haast niet kan zijn. Ik ga gewoon kijken en het uitsluiten. Word vervolgd
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Heb ik ook gehad met mijn diesel, bleek uiteindelijk valse lucht te zijn wat ie aanzoog bij t koppelstuk achter de inlaat van de ventilator! Ik heb me er ook helemaal gek naar gezocht destijds!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Net de booster er vanaf geschroefd. Als nieuw! Kan ook niet anders want die was nog niet zo oud. Er weer op en ze lekte door de grote rubberen ring. Er weer af ring er netjes opzetten en weer monteren. Booster lekvrij, maar nog steeds uit zichzelf gas geven. Slag van carterventilatie los, rijden, nog steeds zelf gasgeven…. Wat een gek*t. Toch de aanvoerslang (tussen handpompje en brandstofpomp) maar vervangen, ondanks dat die ook niet oud was, verrek! Ze doet niet raar meer. Onderweg van de garage naar huis bleef ze het netjes doen zonder horten en stoten en zonder gas geven. Zou het? Vorige week had ik namelijk de handpomp vervangen door een andere en toen naar arnhem op en neer geweest en toen deed ze het ook goed. Dus de komende dagen maar even testen of het uitblijft. Ik hoop dat het zo simpel is. Ik hou jullie op de hoogte.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tip: zet daar een doorzichtige slang tussen, dan kun je te allen tijde kijken of er lucht wordt aangezogen, waarvandaan dan ook.
Uiteraard is valse lucht via luchtslangen niet te zien, maar dit kun je dan weer checken door met remmenreiniger te sprayen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ze doet het nog steeds erg netjes…. volhouden babe! We moeten van het weekend namelijk op en neer naar Brussel. Wel zo fijn als ze het goed doet.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Tijdje stil geweest. Mevrouw heeft het het afgelopen jaar erg goed gedaan. Onlangs laten taxeren en het resultaat was 8250,-. Ik was tevreden!
Helaas afgelopen week de koppakking eruit. Laten we zeggen dat het de charme van een TRD Turbo II is. Een keer in de zoveel tijd ben je aan de beurt. Kopje ligt er inmiddels af en kan morgen even gevlakt worden. Dan weer opbouwen en lekker verder toeren.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Tijdje stil geweest. Mevrouw heeft het het afgelopen jaar erg goed gedaan. Onlangs laten taxeren en het resultaat was 8250,-. Ik was tevreden!
Netjes!
Succes met de reparatie…