Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Zóóó,mooie Exclusive Hilko,de goede kleur,motor en uitvoering!
Wat is de kilometerstand?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bijna 240000. En tnx!
Oliezweterij ? Zeg Marcules, heb ik iets over het hoofd gezien waar ik aan kon sleutelen ?
Wees er zuinig op Hilko, Marcules en ik hebben deze Xantia met veel zorg onderhouden
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zweterij tussen bak en blok (jawel, waarschijnlijk krukas-keerring bakzijde) en er lekt wat LHM bij de voorraadbol in de buurt vandaan. Volgens mij hebben jullie daar nog eens wat vervangen dus ik hoop dat dat gewoon een wat loszittende wartel is.
We hebben de hogedruk regelaar afgelopen zomer vervangen, de gelekte LHM hebben we toen niet goed schoongemaakt, moest effe snel voor de vakantie. De zweterij die je ziet is waarschijnlijk de LHM die naar de achterkant is uitgelopen.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
We zien het wel. Ik ben wel écht heel blij met de auto
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Prachtige wagen Hilko!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gisteren de eerste langere snelwegrit gereden, ruim 300 kilometer. Waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar het rijdt fantastisch!
Wat dingetjes zijn er ook: heel af en toe gaat de lamp van het LHM-niveau branden terwijl het niveau gewoon goed is. Dit gebeurd meestal bij snelle stuurbewegingen zoals bij parkeren. Ook maakt het stuurhuis iets meer lawaai dan ik gewend ben, en dan vooral als je bij lage tot geen snelheid het stuur naar links draait. Herkent iemand dit?
Daarnaast moet je soms spelen met de schakelaar van de bijrijders-airbag, ziet het contact soms de sleutel niet en er resoneert iets in de uitlaat. Het is dus echt een BX 2.0 - er is zat te doen
Dat de sleutel soms niet gezien word, komt wel vaker voor, deed mij TD ook heel soms.
Mijn huidige HDI begon op een gegeven moment steeds vaker dit geintje te doen, elke dag 3 a 4 keer.
Ik heb toen alles gereset en alle sleutels + AB opnieuw ingeleerd.
Het sleutelverhaal en de airbag heb ik nooit gehad, ik heb geen idee.
Het LHM niveau-lampje wel. Ik heb alle bollen toen (begin 2011 denk ik) nieuw gekocht (niet gevuld), hoogteregelaars gereinigd maar het bleef wel eens voorkomen. Ook de remklauwen zijn geheel schoongemaakt. Afgelopen mei/juni is het onderdeel waar de voorraadbol op zit (weet niet meer hoe dit heet misschien kan ZX1.4i dit aangeven) vervangen en ik heb het nadien niet meer gezien! Voordat je dingen gaat vernieuwen vraag het even want er is dus al heel veel gedaan.
Resonantie uitlaatdemper kan heel goed het hitteschild zijn dat aan de beugel van het reservewiel zit. Ik heb het reservewiel voor de verkoop gecontroleerd en ik weet dat er in die beugel een paar cm speling mogelijk is. Achterdemper is ook nieuw overigens.
Verder goed te horen dat je er nog tevreden mee bent en hij rijdt op lange snelwegritten inderdaad heel fijn!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dank voor de info! Maak je geen zorgen, bovenstaande is geen kritiek . Het zijn de (kleine) dingetjes die opvallen. En ZX1.4i had me al verteld dat de hoge-druk regelaar vervangen is.
O ja, en gisteren viel me op dat het Hydractive dwars lag - en dus ging ik met de achterkant stuiterend over de drempels. Een keer opnieuw starten deed dat weer verhelpen. Ik weet wel dat ik zsm een lexia wil hebben
Het blijft een Citroen daar is wel eens wat mee inderdaad.
Ik wilde daarom een Xedos want die gaan niet stuk. Oja toch wel de temperatuurregeling werkt niet meer. Nieuw verkrijgbaar bij de dealer voor 972.55 euro ex btw… Tot zover het’japanners gaan niet stuk’ dogma
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ouwe meuk is leuk, maar het kan allemaal stuk. Ook bij een jap.
Xantia begint ook oude meuk te worden
Iemand mijn Xantia kopen ?, na afgelopen weekend zie ik een Volvo S80 wel zitten