Hallo allemaal,
ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een BX enkelt heb ik reeds met een kleine lekkage te maken.
Ik ben nog niet helemaal thuis in het hydro systeem van citroen dus wie kan mij helpen?
Ik heb lekkage tussen de aansluiting van het plastic huisje op de metalen behuizing, nou vraag ik mij af of hier een pakking tussen hoort of dat er O-ringen voor de afdichting zorgen. De lekkage begint pas als het syteem op druk komt.
Uploaded with ImageShack.us
Ik ben zelf toch wel een handige jongen wat sleutelen betreft maar ik wil gewoon even wat info alvorens ik de inbusbouten losdraai, moet er soms nog een bak onder omdat het syteem leeg loopt of valt dat wel mee.
Nou een hoop vragen voor waarschijnlijk een simpele oplossing, maar iig alvast bedankt voor het meedenken/delen van informatie.
Met vriendelijke groet,
Chris
Is er nu echt niemand die weet hoe dit zit voor wat betreft de afdichting?
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daar zit een O-ring onder. Let wel op! Achter het dekseltje staat een strakke veer!
Systeem ff drukloos maken met de ontlast schroef. Op je foto de roestige 12mm ‘bout’ schuin onder de stalen drukleiding.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En als je nog niet veel Citroen ervaring hebt : zet de auto ALTIJD op bokjes voor je er onder kruipt .
een roestige leiding heeft niet veel nodig om open te klappen ,
en dan komt heel de boel razendsnel naar beneden
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Bedankt heren hier kan ik wat mee, toevallig enig idee welke maat o-ring het is, dan kan ik deze vast in huis halen voordat ik begin.
@wbogaerts: ik werk altijd met bokjes (as-steunen noem ik ze altijd), ik heb er 4 die tot 3 ton gaan en nog 4 die tot 6 ton gaan, safety first is mijn devies!
Citroen bestelnr is: 96 157 730 de maten zijn: 37X33X1,9
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tenzij je goede hoogteregelaars hebt. Dan blijft de auto gewoon staan…
Maar goed. Safety first !
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Even een update;
o-ring heb ik vervangen, kwam een verkeerde maat ring uit waardoor de boel niet goed afgedicht werd.
Superhandige tip vwb die veer die erachter zit, als je die niet in de gaten hebt lanceerd hij de hele boel over straat .
Nu een volgende vraag: bij het uit elkaar halen kam ik een soort “plunjer” tegen die door die grote veer op zijn plek gehouden wordt. Nu heb ik het idee dat de ring bij de rode pijl gebroken is want dit lijkt mij niet goed.
Uploaded with ImageShack.us]
Iemand enig idee of deze “plunjer” nog te krijgen is of moet ik opzoek naar een sloper?
Iemand al enig idee? of heb ik nu een vraag gesteld waarvan iedereen nu een kale plek heeft gekregen van het krabben op het hoofd?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Heb je het gebeuren al weer in elkaar gezet met deze plunjer? Van welk materiaal is dat ringetje? Ik kan me voorstellen dat deze een wat ruimte heeft, omdat ‘ie in een gat met een kleinere diameter moet kunnen.
Ik heb het gebeuren weer in elkaar en hij blijft ook kurkdroog en toch zit het me niet lekker. Het ringetje is van metaal. Het gedeelte van de plunjer waar mijn vinger op ligt beweegt op en neer in de pomp dmv die grote veer. Het kan geen kwaad denk ik maar toch.