Brandstof meter werkt niet of raar
Erik Enter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 02 februari 2013 09:37 PM

Na veel omzwerven weer terug bij Citroen nu een c4 na ooit een 2cv6 en een gs
Het rijd werkelijk fantastisch en we zijn erg tevreden, echter is et zeer verwarrend als je op gas rijd gaat de nog te rijden kilometers uit beeld en werkt de brandstof meter niet meer. Echter gebeurt het ook dat als je 200 km op gas rijd je brandstof meter angeeft dat je de helft kwijt bent ,de volgende morgen staat de meter weer vol. Ook de led meter an het gas is erg onbetrouwbar en wisseld tussen rood en 2 groene lejes
Nu heb ik hiervoor een Opel gas gehad hier ging de meter mee met de gekozen brandstof
Heeft iemand soort gelijke ervaringen , de dealer doet wat vaag hier over

Alvast dank voor de info

Mvg
Erik Enter

Profiel  

wim2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 02 februari 2013 09:42 PM
  [ # 1 ]

ik heb ook een c4 op gas gehad, 1.6 110 pk, en daar had ik ook vaak problemen met gasmeter.zo gaf die vaak aan dat ik zonder brandstof reed terwijl de tank vol was. Maar dat lag aan de computer, omdat deze de gas weer niet herkent of zo, dat vertelde de citroen dealer mij.

Profiel  

sardonis
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 07:40 AM
  [ # 2 ]

Weet wel van mensen die gas hebben gehad steeds met de dagteller reden ipv de meter.
zelf tellen wat je getankt hebt en uitrekenen.
Is de installatie trouwens van fabriek af geïnstalleerd ?

Profiel  

wim2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 04 februari 2013 08:53 AM
  [ # 3 ]

Die van mij was vanaf fabriek gemonteerd. Ik reed 400 km op een volle tank gas, dus ik maakte ook gebruik van de dagteller, zo wist ik in ieder geval nog hoeveel gas er in zat.

Profiel  

knarfield
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 196

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 04 februari 2013 08:03 PM
  [ # 4 ]

De inhoud van de benzinetank is een berekende waarde. Je start ‘s ochtends de auto (op benzine) en de auto meet hoeveel benzine er in de tank zit. Daarna ga je rijden en schakelt de auto over op LPG. Alleen “denkt” de boordcomputer dat je nog steeds op benzine rijdt. Met het verbruik van de auto berekent de BC de inhoud van de benzine tank, en geeft dat weer op de display.

Ik weet niet waarom, maar het is niet mogelijk om de inhoud van de LPG-tank weer te geven.

Ik heb zo’n 4,5 jaar op LPG gereden in mijn C4 coupe VTS, en moest hier wel even aan wennen. Soms gaf de display aan dat de benzinetank leeg was, maar meestal was de aanwijzing de volgende dag weer goed.

Ik reed gewoon door tot de motor begon te stotteren, en schakelde dan over op benzine. Meestal tankte ik 2 maal per jaar de benzine tank vol, omdat de aanwijzing van de BC niet meer omhoog kwam. Meestal zat de benzinetank dan nog half vol.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook