1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
een losse stekker onder motorkap. Hoort dit zo? Wie kan mij helpen?
tempête
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-02-2012

- CX 2400 injection pallas c-matic
Gepost: 04 februari 2013 05:43 PM

Dag beste citrofielen

Ik keek vandaag eens onder de motorkap om motorolie en hlm olie te peilen bij mijn CX 2400 halfautomaat uit 1978, en toen viel mijn oog op een losse stekker, die er gewoon bijhangt. Dat lijkt mij vreemd. Nu heb ik net een nieuwe dynamo laten plaatsen, heeft het hiermee te maken? Ik laat op de foto’s de stekker zien. De stekker zit rechts, passagierskant bedoel ik.

Sinds de nieuwe dynamo heb ik weer een ander probleem: de snelheidsmeter en de kilometerteller doen het niet meer. De toerenteller doet het wel nog perfect. Ik rij nu op gehoor en kijk veel op de toerenteller, maar onhandig is het wel. De dagteller doet het ook niet meer.  Ik hoor niets kraken of tikken.  De dashboardverlichting doet het ook allemaal keurig.

Graag tips over de zwevende mysterieuse stekker en de niet functionerende snelheidsmeter/km teller.

Xandra

Afbeelding Bijlagen
IMG_2974 (240x320).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Tempête

CX 2400 injection pallas 1978

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 februari 2013 05:49 PM
  [ # 1 ]

Wat de stekker betreft kan ik je niet helpen.
Maar met je kilometerteller misschien wel.

Haal even het “dakje” van je dashboard eraf. Het zit maar met 4 parketjes vast, dat is zo gebeurd.
En kijk even of je kabel nog in je teller zit.
Ik had dit gisteren ook, de kabel was eruit geschoten. Je kan hem gewoon vast klikken door er hard op te duwen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 februari 2013 06:06 PM
  [ # 2 ]

Is het niet de diagnosestekker?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2013 06:10 PM
  [ # 3 ]

2 polig zo te zien, is het voor de remslijtage verklikker of de ABS sensoren.

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2013 06:11 PM
  [ # 4 ]

2 polig zo te zien, is het voor de remslijtage verklikker of de ABS sensoren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 06:45 PM
  [ # 5 ]
jantje1948 schreef:

Is het niet de diagnosestekker?

Het injectie systeem kent geen diagnosestekker, in elk geval mijn 89er niet.

andre.smulders schreef:

2 polig zo te zien, is het voor de remslijtage verklikker of de ABS sensoren.

ABS is niet geleverd op een serie 1. (muv een GTi Turbo)
Van de remindicatoren is een enkele draad, die ook niet al te dik is.

Wat het dan wel is, dat weet ik dan ook weer niet… Wink

Profiel  
 
tempête
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-02-2012

- CX 2400 injection pallas c-matic
Gepost: 04 februari 2013 06:58 PM
  [ # 6 ]

kijk nog eens op de grotere foto’s….
http://www.flickr.com/photos/stormcx/8444269773/in/photostream

Tempête

CX 2400 injection pallas 1978

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 februari 2013 07:14 PM
  [ # 7 ]

Koelwater stand( te weing)?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
tempête
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-02-2012

- CX 2400 injection pallas c-matic
Gepost: 04 februari 2013 07:27 PM
  [ # 8 ]
F.SvM schreef:

Koelwater stand( te weing)?

Oh dat zie je op de foto? Merci! maar dat heeft toch niets met die losse stekker te maken? Wink

Xandra

Tempête

CX 2400 injection pallas 1978

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 07:34 PM
  [ # 9 ]

Ik denk dat hij bedoeld dat deze stekker van de koelwaterstand sensor is Wink
Gezien de hoek van de foto is dat wel mogelijk.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 februari 2013 07:46 PM
  [ # 10 ]

aangezien het een 78’er is zal het niks met het koelwaterstand te doen hebben want dat zal ie niet hebben allen tempratuur of te heet,

naar mijn mening ziet het eruit als een stuk van die diagnose stekker, kortom dient dus nergens voor en alles werkt neem ik aan?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 februari 2013 07:51 PM
  [ # 11 ]

Diagnose van wat zou het dan zijn? En welke diagnose heeft een 3 polige stekker?

Een serie 1 ken ik niet goed genoeg, van een serie 2 injectie weet ik dat er daar in elk geval geen diagnose stekker zit.
In de praktijk zit er soms behoorlijk wat verschil tussen serie 1 en 2…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 februari 2013 08:02 PM
  [ # 12 ]

nu ik beter kijk zet ik in op mark.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
tempête
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-02-2012

- CX 2400 injection pallas c-matic
Gepost: 04 februari 2013 08:07 PM
  [ # 13 ]
Mark Gielen schreef:

aangezien het een 78’er is zal het niks met het koelwaterstand te doen hebben want dat zal ie niet hebben allen tempratuur of te heet,

naar mijn mening ziet het eruit als een stuk van die diagnose stekker, kortom dient dus nergens voor en alles werkt neem ik aan?

Mark


ja gelukkig werkt alles, behalve dan de snelheidsmeter/km-teller. Maar dat zal iets mechanisch zijn? Een kabel, las ik hierboven ook al. Daar zal ik eens naar kijken.

Verder werkt alles, dus die stekker ...

Bedankt voor jullie meedenken, ik vind het zo knap dat jullie zoveel kennis hebben met z;n allen.

Tempête

CX 2400 injection pallas 1978

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 februari 2013 08:26 PM
  [ # 14 ]

km teller bestaat uit 2 stukken een langer stuk uit de bak en terhoogte van het LHM vat zit ergens een koppelstuk waar ie verder gaat naat het dashboard, misschien als je mazzel hebt zit daar iets los.

@arjan, diagnose is natuurlijk niet wat we nu kennnen, je kunt er volgens mij de onsteking afstellen/diagnoiseren, maar dat gaat met een stoboscoop lamp en en multimeter net zo makkelijk.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
tempête
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-02-2012

- CX 2400 injection pallas c-matic
Gepost: 04 februari 2013 08:31 PM
  [ # 15 ]
Mark Gielen schreef:

km teller bestaat uit 2 stukken een langer stuk uit de bak en terhoogte van het LHM vat zit ergens een koppelstuk waar ie verder gaat naat het dashboard, misschien als je mazzel hebt zit daar iets los.

@arjan, diagnose is natuurlijk niet wat we nu kennnen, je kunt er volgens mij de onsteking afstellen/diagnoiseren, maar dat gaat met een stoboscoop lamp en en multimeter net zo makkelijk.

Mark

Bedankt voor de info, Mark!

Tempête

CX 2400 injection pallas 1978

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook