waar moet je op letten bij aankoop van een xsara break?
xaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 04 februari 2013 10:54 AM

hallo allemaal,

ik wilde me al bijna gaan registreren voor dit forum toen ik me bedacht dat ik dat jaren geleden al eens gedaan had… terug van weggeweest dus. wij hebben een aantal jaar geleden een ZX break gehad waar we ondanks een aantal vervelende mankementen toch erg fijne herinneringen aan bewaard hebben. na een tijdje helemaal geen auto gehad te hebben ben ik nu op zoek naar een economische maar comfortabele gezinswagen met een fijne laadruimte.

inmiddels ben ik erg gecharmeerd van de C5 maar ik vrees dat die toch wel een beetje boven het budget ligt. zodoende kwamen we bij de xsara break uit. aangezien ik nog niet zeker weet hoeveel we er precies mee ga rijden lijkt een benzine motor me in eerste instantie de beste optie.

nu wilde ik graag even weten of er specifieke dingen zijn waar ik op moet letten. zo is het me bijvoorbeeld al opgevallen dat de modellen vanaf bouwjaar 2001 volgens de specificaties zuiniger zijn. het veelgehoorde verhaal dat citroens nogal eens eigenwijze elektronica hebben moet ik a.d.h.v. onze ervaringen met de ZX helaas bevestigen. maar zolang het niet tot echt serieuze problemen leidt kan ik daar wel mee leven denk ik.

wat zijn nou de typische problemen/aandachtspunten?
het ligt er natuurlijk aan hoe de vorige eigenaar(s) ermee om gegaan zijn, maar is er iets zinnigs te zeggen over een gemiddelde levensverwachting? is het boven de 200k eigenlijk nog wel de moeite waard?

en natuurlijk:
heeft of weet iemand er eentje in goede staat te koop (liefst in de buurt van den haag) ?
tips voor een goede en betrouwbare garage zijn trouwens ook welkom.

mvg,
xavier

Profiel  

rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141

- SpaceTourer C4
Gepost: 04 februari 2013 12:44 PM
  [ # 1 ]

Over levensverwachting van de auto en inzittenden ga ik niet. Ik ben al weer enige jaren tevreden met de service, ook bij aankoop, van garage Van Bemmelen in Delft aan de Ampereweg, vlak bij de Makro.
Doet ook serieus APK keuringen maar zonder overbodige commerciele kunstjes.

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  

xaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 05 februari 2013 01:15 AM
  [ # 2 ]

bedankt voor de tip, ik ga er zeker eens een kijkje nemen!

wat de aandachtspunten betreft heb ik inmiddels veel bruikbare info gevonden in een wat oudere draad: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214892/

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook