Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik zit met de restauratie van de CX met wat dingetjes te klooien, zoals dat ik de voorspatborden wil verwijderen voor opknappen om ze daarna te kunnen spuiten. Op z’n zachts gezegd irritant, gelaste spatborden. Hoe maak je ze het beste los en wat zijn dingen om op te letten? Is het niet zinnig om ze terug te schroeven zoals de GS/DS/BX ze heeft?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
punt lassen uitboren maar om eerlijk te zijn moet je ze dan wel weer lassen vind ik dat is wel het mooiste
Mijn ervaring is als volgt ( je kan het op de foto’s de verbrandde GTI zien) ; we hebben de oude schermen verwijderd door alle puntlassen te verwijderen, maar wij hadden die oude schermen niet meer nodig. We hoefden dus niet heel zachtzinnig te zijn
Wat wij tegen kwamen was dat er een kitsoort was gebruikt die zo taai was geworden dat we er soms echt schoevendraaiers bij nodig hadden.
Dat houdt je oude schremen niet mooi natuurlijk.
De nieuwe schermen en zelfs de auto zelf waren echter niet symetrisch, dus dat gaf A veel gevloek en geklooi, en B om eerlijk te zijn geen 100% resultaat.. Ervaring zal wel helpen, plaarwerk bedrijven lukt het tenslotte ook, maar ik denk dat je beter af bent met de schermen laten zitten voor de klus. Voor bijvoorbeeld de onderste stukjes bij de deur (vaak verroest) maar volgens mij ook de voorste puntje (parkeerdeukjes) bestaan kant en klare lasstukjes. De Cx club heeft ze in het magazijn..
Ik heb eens een verhaal in het CX clubblad gelezen van iemand die zijn achterschermen weer had terugezet mbv schroeven. check daar eens
succes
Yke
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
yke schreef:Mijn ervaring is als volgt ( je kan het op de foto’s de verbrandde GTI zien) ; we hebben de oude schermen verwijderd door alle puntlassen te verwijderen, maar wij hadden die oude schermen niet meer nodig. We hoefden dus niet heel zachtzinnig te zijn
Wat wij tegen kwamen was dat er een kitsoort was gebruikt die zo taai was geworden dat we er soms echt schoevendraaiers bij nodig hadden.
Dat houdt je oude schremen niet mooi natuurlijk.De nieuwe schermen en zelfs de auto zelf waren echter niet symetrisch, dus dat gaf A veel gevloek en geklooi, en B om eerlijk te zijn geen 100% resultaat.. Ervaring zal wel helpen, plaarwerk bedrijven lukt het tenslotte ook, maar ik denk dat je beter af bent met de schermen laten zitten voor de klus. Voor bijvoorbeeld de onderste stukjes bij de deur (vaak verroest) maar volgens mij ook de voorste puntje (parkeerdeukjes) bestaan kant en klare lasstukjes. De Cx club heeft ze in het magazijn..
Ik heb eens een verhaal in het CX clubblad gelezen van iemand die zijn achterschermen weer had terugezet mbv schroeven. check daar eens
succes
Yke
Je kunt de nieuwe schermen netjes met speciale kit op de Cx vastlijmen.
Werkt perfect, netjes en geen roestende naden en lassen meer!
Ik heb het wel eens gedaan, en ook mijn spuiter is er erg wild mee!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Waar de schermen aan de bovenkant vast zitten is wel duidelijk… op welke punten zitten ze vast aan de onderkant?
Wat is de naam van die kit?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY