Poekoek schreef:Ja, na de overgangsregeling is het vanaf 30 jaar. Een auto uit 1994 wordt dus in 2024 belastingvrij. Overigens heb je tegen die tijd al zo veel belasting betaald dat je je kunt afvragen of je het voor die reden moet doen
Daar was mij het niet om te doen hoor, gewoon een leuk vooruitzicht dat ie ooit nog eens belastingvrij wordt…
Nou zijn die 3 tientjes in de maand niet zo dramatisch
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Nou ja, voor die E360,- kan je toch zeker 2x je tank volgooien (met de toekomstige benzineprijs)
Of je distributie laten vervangen.
Of 1 1/2 ADAL
Of een nieuw setje rubber om je velgen…
Is mooi meegenomen….
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Poekoek schreef:Ja, na de overgangsregeling is het vanaf 30 jaar. Een auto uit 1994 wordt dus in 2024 belastingvrij. Overigens heb je tegen die tijd al zo veel belasting betaald dat je je kunt afvragen of je het voor die reden moet doen
Dat vind ik nog het meest idiote… Dertig jaar een auto tiptop in orde houden moet wel lukken, maar een beloning voor de eigenaar van een klassieke (origineel-Nederlandse) auto zou wel mooi zijn. Gelukkig dus goed nieuws voor deze BX! Een gelukje bij een ongeluk en bijzonder goed nieuws in het licht van de wegenbelastingplannen van dit kabinet.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Foute boel. Ik begon wat LHM te verliezen dus heb zaterdag even onder de auto gelegen. Ik kon het spoor volgen tot aan het blokje van de octopus. Dat is dan einde verhaal want dat zit op een onmogelijke positie. Heb hem net naar de garage gebracht en ze gaan er waarschijnlijk een nieuwe in zetten.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De (citroen) specialist zei dat nieuwe octopussen niet te krijgen waren, dus hij is nu opgelapt ( in augustus al). Ik had vandaag een dagje vrij en ben even langs Motorhuis gereden. Wat blijkt: zowel grote als kleine octopus kan gewoon besteld worden! 130 eu voor beide octopussen. Meteen besteld, en binnenkort beunen.
Voel me wel belazerd, want heb 250 neergeteld voor die oplap actie omdat nieuwe octopussen niet te krijgen waren… Die grote octopus is slechts 60 eu incl!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Waarom staat Citroen tussen haakje’s, voor “specialist”? Een echte Citroenspecialist zou toch gewoon moeten weten wat er leverbaar is?
Hoe dan ook, erg zuur, en wat nu? De octopussen alsnog (laten) vervangen of nu de octopussen vast aanschaffen en later eens (laten) monteren als daar aanleiding toe is?
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Erg frustrerend dat je 250 hebt moeten dokken voor een “bricolage” en dat je voor bijna de helft twee hagelnieuwe pièces had gehad. Ik heb met mijn groene TZI destijds één van de twee octopussy’s gewoon op straat vervangen. Met een kartonnetje eronder, want een milieudelict is natuurlijk het laatste wat je wil.
Het is een rotkusje, maar uiteindelijk lukt het met wat gefriemel wel. Ik zou wel van het heerlijke nazomerweer profiteren om het nu te doen. Als het straks 14 graden vriest zijn zowel de vingertjes als het rubber een stuk minder soepel!
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
@bertje,ik ga ze alsnog vervangen. Even tijd zien te maken.
@mcml, kan je overal wel redelijk bij? Had je stuurbekrachtiging, want dat maakt ook nog verschil uit meen ik ergens gelezen te hebben. De kleine zit meer tussen de radiator en het blok, bij de pomp e.d. Die is niet zo lastig. De grote heeft volgens mij een lange arm die helemaal over de balk naar het linker voorwiel moet.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
bx-cannes schreef:De (citroen) specialist zei dat nieuwe octopussen niet te krijgen waren, dus hij is nu opgelapt ( in augustus al). Ik had vandaag een dagje vrij en ben even langs Motorhuis gereden. Wat blijkt: zowel grote als kleine octopus kan gewoon besteld worden! 130 eu voor beide octopussen. Meteen besteld, en binnenkort beunen.
Voel me wel belazerd, want heb 250 neergeteld voor die oplap actie omdat nieuwe octopussen niet te krijgen waren… Die grote octopus is slechts 60 eu incl!
Waarom zelf beunen terwijl de garage het niet goed gedaan heeft. Lever de wagen daar in en laat ze het alsnog in orde maken!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Wat een dag, vandaag grote en kleine octopus vervangen. De hoogteregelaar was lek, die rubber dop was ook pleite. Ik had al een nieuwe hoogteregelaar liggen dus die kon er mooi in.
Met geen mogelijkheid zag ik hoe ik dat in hemelsnaam allemaal erin ging krijgen. Nul ruimte. Ik vond dat de aandrijfas wel erg in de weg zat dus die heb ik er eerst uitgehaald. Scheelt een stuk.
Vervolgens eerst de hoogteregelaar uitgebouwd. Toen de octopus vervangen en als laatste weer de nieuwe hoogteregelaar ingebouwd.
Nu zag ik dat de harmonica rubbers van de stuurstangen vergaan zijn. Ik heb stuurbekrachtiging. Wat staat me te wachten als ik dit ga vervangen?
Zie hier, http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218694/P120/ pagina 9 ergens in t midden.Werk beschrijving met foto,s. Het is alleen van de sb kant, maar als je die kan is de andere kant een makkie hoop dat je wat aan hebt. succes!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Tnx, ik ga het even lezen. Ik doe beide kanten, maar rechts is iig gaar.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De stuurhuishoezen zijn besteld. Met wat geluk vanmiddag al binnen dus dan beun ik ze er meteen in.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik had er toch even wat minder zin in, en heb hem uiteindelijk maar naar de garage gebracht. Leidingwerk naar achter is ook vervangen en nog wat zaken. Maargoed, ik heb weer APK.
Zijn er tips hoe je die GTi wieldoppen goed vastzet als die ijzeren clipjes wat leurs zijn geworden? Vastschroeven op de plek waar normaal een clipje zou zitten misschien?
Ik heb er 2 kleine gaatjes in geboord en met trekbandje vastgezet aan de ring en daarna in de velg gedrukt