13 van de 111
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 01 februari 2013 07:04 PM
  [ # 181 ]

Volgens mij helemaal niets wij gebruiken het op ons werk om printplaten van computers schoon te maken na brand en roetschade.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 februari 2013 11:40 PM
  [ # 182 ]

Rubber wordt ook breekbaar bij die temperatuur, dus ik denk dat het beter is om het af te schermen…
Maar dat bedrijf heeft daar vast wel ervaring mee…

Ik vind het wel een geniale uitvinding!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 februari 2013 11:44 PM
  [ # 183 ]

Het is breekbaar bij die temperatuur maar verliest het zijn eigenschap permanent of is het bij opwarmen weer gewoon rubber als vanouds?
Volgens mij dat laatste.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 02 februari 2013 12:51 AM
  [ # 184 ]

“dat laatste”, maar dat doet hier nauwelijks ter zake, denk ik. De temperatuur van het werkstuk zal door zo’n oppervlakkige aanstraling met een paar kilo koolzuurkorrels nauwelijks veranderen, daar is wel wat meer voor nodig.
Is juist een voordeel, bedenk ik me net: als aandachtspunt bij zandstralen van plaatwerk wordt vaak genoemd dat de inslagenergie als warmte in de plaat gebracht wordt die daardoor vervormt. Dát probleem ben je mooi kwijt…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2013 11:57 AM
  [ # 185 ]

Dank voor het filmpje, zoals je in het begin van dit topic kunt lezen heb ik deze techniek vorig jaar al eens genoemd. Het is een mooie techniek en vooral bij autos met klassieke holle ronde wielkasten erg handig. De mazzel met een ds is dat er in het chassis veel rechte vlakken zijn opgenomen. Met een shaper vomd ik het goed te doen, ik heb nu 80%vd bodem helemaal kaal, er is nu 10 kg bitak afgeschraapt. Het kostte me ca 10 uur. Ofwel, met nog wat uur is hij kaal. En in de avonduren ben ik gratis…bovendien leer jeje ds op deze manier zeer gedetailleerd kennen…:-) Kosten van elke andere tijdbesparende methode beginnen bij 1.000 euro. Nu was het gratis en eigenlijk nog best leuk ook. Ach, alleshangt af van je persoonlijke voorkeur, tijd, plaats etc..

Gisteren voor mijn werk in de nabijheid van onze grote vrienden in Borculo, dus wat plaatwerk kunnen inslaan, o.a. tankbodemplaat.

Fotos volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 februari 2013 12:18 PM
  [ # 186 ]

Reinigen met ijsstralen onder hoge druk is een simpele methode voor oppervlaktereiniging. IJsstralen ofwel Iceblast is een techniek die weinig water en energie vereist en is bovendien milieuvriendelijk. Iceblast is geschikt voor bijvoorbeeld voedingsmiddelenfabrieken, de auto-industrie, chemische bedrijven of de machinebouw.

Iceblast, niet te verwarren met droogijs- of CO2-stralen, is een simpele schoonmaakmethode met perslucht en scherven ijs gemaakt van leidingwater. De Iceblast-machine maakt uit leidingwater ongeveer 80 tot 100 kilo ijsscherven per uur. De ijsscherven worden met een dubbele slangenset naar een pistool getransporteerd en dit pistool blaast een mist van naaldjes ijs op het vuile oppervlak. Dit gebeurt onder een druk van maximaal 15 bar. Door de hoge druk slaat het vuil los en druipt het weg met het smeltwater.

Schoon zonder schade
Het oppervlak blijft onbeschadigd tijdens het ijsstralen, want ijs is zachter dan de meeste materialen. Door in de luchtstroom bijvoorbeeld soda te doseren, krijgt het ijsstralen een schurende component. De kracht van de reiniging is dan te vergelijken met zandstralen. IJsstralen met soda is geschikt voor bijvoorbeeld het verwijderen van zware vervuilingen met roest, olie, vet, roet of verf van keramische tegels, staal, beton en dergelijke.

Water, lucht en energie
IJsstralen heeft lage gebruikskosten door het minimale gebruik van leidingwater. Een hogedrukreiniger verbruikt 250 tot 3500 liter water per uur, Iceblast verbruikt daarentegen tot een maximum van ongeveer 100 liter water per uur. Daarnaast komt er zoveel energie vrij dat een deel van het water direct verdampt wat de hoeveelheid afval nog minder maakt. Het energieverbruik van de kleinere modellen Iceblast-machines is ongeveer 3 kWh, de grotere modellen gaan tot 15 kWh. Dit vermogen is vooral nodig voor het produceren van de ijsscherven.

Toepassingen
IJsstralen is geschikt voor diverse sectoren in de industrie. In de automotivebranche wordt Iceblast gebruikt voor bepaalde schoonmaaktaken en bij het ontbramen. In de chemische industrie verdwijnen hardnekkig vuil zoals polymeren, bitumen of andere chemicaliën zonder bijkomende vervuiling. In de machinebouw verwijdert Iceblast vet en olie op machineonderdelen. In de olie- en gasindustrie verwijdert de methode allerlei soorten olie van afsluiters, pompen, tanks en wagons. In de scheepsbouw en het scheepsonderhoud wordt ijsstralen gebruikt voor het verwijderen van losse of oude verflagen, aangroei en roest op schepen. IJsstralen is verder in voedingsmiddelenfabrieken geschikt voor het bacteriologisch reinigen van productie-installaties zonder afvalprobleem.In de farmaceutische industrie zorgt ijsstralen, eventueel met toevoeging van een UV-lamp voor kiemvrij water, voor reinigen zonder bacteriën.

Wanneer wel en niet geschikt?
IJsstralen voldoet aan de laatste wet- en regelgeving op het gebied van hygiëne. Dat komt door de gebruikte materialen en omdat leidingwater als straalmiddel wordt gebruikt. Overweegt u om over te gaan op reinigen met ijs, dan zijn enkele zaken van belang. Een voordeel van de methode is dat toevoegen van een straalmiddel niet nodig is. Er ontstaat dus geen afval. Verder vormt de techniek geen stof, het is immers een natte reinigingstechniek. Er ontstaan geen beschadigingen op oppervlakten. IJs is zachter dan de meeste materialen waarop de ijsscherven worden gestraald. Ook is het gemakkelijk om met toevoegingen te ijsstralen, zodat de techniek hybride is. Denk hierbij aan soda of een desinfectant. Toch is de techniek niet altijd toepasbaar. De Iceblast machine is een vrij grote, kostbare machine. IJsstralen is bovendien een natte techniek, dus niet geschikt om overal toe te passen. Tot slot, Senter Novem heeft ijsstralen aangemerkt als milieuvriendelijk en daarom op de lijst geplaatst van de MIA/VAMIL subsidies.

IJsstralen versus droogijsstralen
IJsstralen moet niet verward worden met droogijs- of CO2 stralen. Droogijs (ook wel koudijs genoemd) is koolzuur in vaste vorm van -78 graden. Vloeibare koolzuur wordt na expansie onder hoge druk geperst. De vaste vorm die dan ontstaat noemen we droogijs. Bij droogijsstralen worden de sterk afgekoelde koolzuurgasbolletjes met een hoge snelheid door middel van perslucht op de verontreiniging gestraald. De koolzuurbolletjes sublimeren in één keer vanuit vaste vorm naar koolzuurgasgas (CO2). Hierbij neemt het volume met een factor 500 toe waardoor de verontreiniging los komt. Omdat het straalmiddel verdampt vindt er geen menging van het reinigingsmiddel met het straalmiddel plaats. Droogijsstralen wordt gebruikt voor het intensief reinigen van voorwerpen zoals het verwijderen van corrosie en voor het verwijderen van grafitti en wordt (nog) niet in geautomatiseerde productieprocessen toegepast. Bij droogijsstralen gaat het om een vrij kapitaalsintensieve techniek.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2013 09:29 PM
  [ # 187 ]

Bronvermelding? Leuke info voor een apart topic, in dit topic inmiddels een gepasseerd station.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 februari 2013 11:37 AM
  [ # 188 ]

Zoals ik al schreef ‘een geasseerd station’ en dat is het nu zeker: heb inmiddels besloten mede i.o.m. Richard L te B de kofferbakbodem eruit te halen. Niet dat die heel slecht was, wel precies slecht op een paar randen en bovendien heeft hij met de achterrzijde ergens op gezeten, daar zit dus een deuk precies op de hoek overgang naar de bodemplaat. Nu de plaat eruit is is die deuk er makkelijk uit te halen.
Verder de tankbodem eruit gehaald en de tussenplaat bijna verwijderd. Deze moet je volgens mij bij elke DS eruit halen die je onder handen neemt, want hier begint veel ongerief en de compartimenten erachter kun je alleen maar echt goed tegen roest behandelen als de bodem eruit is. Later wat plaatjes (zit nu niet op een plek waar ik ze kan uploaden). En als ik wel op die plek ben, ben ik druk met….de break.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 07 februari 2013 12:34 PM
  [ # 189 ]

In de rechtopstaande wandjes van die compartimenten zit een gat van 11 mm en die gaten zitten op een lijn met elkaar heb ik gemerkt. Als je nou een gat boort door de buitenste en binnenste verticale balkplaat, dan zou je er zo een spuitlans van de drukbekerspuit doorheen kunnen jassen en dat rijtje hokjes vol kunnen blazen met het een of ander spul. Ik kan opmeten waar die gaten zich bevinden omdat ik de boel open heb liggen, zodat je de plek van waar te boren kunt bepalen. Dus als daar interesse voor is meet ik dat even op.

Vanaf de onderkant kun je ook in sommige compartimenten komen omdat er vier gaten zitten en het deksel van de koplampregeling en vanaf de bovenkant kun je er ook door meerdere openingen achter de tankafdekplaat in komen.

Dus als de onderste plaat nog in orde is zou ik die mooi laten zitten.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 februari 2013 02:41 PM
  [ # 190 ]

Dank voor je aanvulling en tip, dat is voor degenen die geen aanleiding hebben om deze plaat te verwijderen een goede suggestie. Ik zal ook kijken waar die gaten zitten en foto’s maken als die plaat er helemaal af is. Moet nog wat puntlasjes uitfreezen.
Ik vervang deze plaat wel omdat de kriksteunplaten slecht zijn en omdat rechtsachter het achterste stuk dorpel ook slecht is. Om daar goed bij te komen is het handig als deze plaat weg is. Daarbij kost een vervangende plaat (die extra dik en verzinkt is) niet de hoofdprijs.

Beloofde plaatjes. Inmiddels heb ik een app op mijn smartphone die ervoor zorgt dat de foto’s rechtstreeks naar mijn photobucket gaan en die laatste heeft een remake ondergaan, waardoor ik nu makkelijk en snel voor een rechtstreekse weergave hier op het forum kan zorgen. Wel zo leuk voor het vervolg.
Eerste reeks van de schoongekrabte bodemdelen en het vervolgens verwijderde plaatwerk, the naked truth…

Sneak preview in een van de boxjes, lijkt mee te vallen:

Hier is zichtbaar hoe de kofferbakbodem aan de achterzijde een duts heeft opgelopen, die moet er dus uit en zonder bodemplaat gaat dat een stuk makkelijker:

Dan nog een kijkje in het meest rechter compartiment van het einde van de rechter kokerbalk, daar moet een stuk binnenkoker vervangen worden. Deze ruimte zat trouwens van top tot teen gevuld met een klei-achtige massa van ingedikt stof met water/ vet. Vermoedelijk binnengekomen vanuit de wielkast langs de tankpijp. De doorlaatbus voor de tankpijp heeft 2 gaten aan de onderzijde, een prachtige porte d’entree voor alle ongerief. Bij de opbouw opletten hoe ik dat ga ondervangen. Op foto 4 en de op 1 na laatste foto zie je nog een deel van de klei-resten liggen, deels is het al verwijderd.

En nog een totaaloverzicht van de situatie:

Oja, iemand nog enig idee waar die ‘B’ op mijn bodemplaat voor staat? die kwam bij het afkrabben te voorschijn. Dit met zwarte lak op de beige fabriekslak. Hoort dat of later door een grapjas (met welke bedoeling) gedaan?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 07 februari 2013 06:04 PM
  [ # 191 ]

Break?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 februari 2013 07:00 PM
  [ # 192 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Break?

Dat zou typisch Frans zijn, want ‘berline’ begint ook met een B…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2013 07:42 PM
  [ # 193 ]

Bodem?

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 07 februari 2013 07:52 PM
  [ # 194 ]

Nah, De B betekend dat je een bijzonder exemplaar hebt, de derde uit een serie van 4 die Jean Pierre op zijn laatste werkdag bij Andre in elkaar gezet heeft.

Op de eerste staat de T
Op de tweede staat de A
Op de derde staat de B
Op de vierde staat de E

Tabe

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 februari 2013 08:30 PM
  [ # 195 ]

haha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
13 van de 111
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook