Hoi allemaal,
Binnenkort ga ik de drukgroep van de koppeling van mn BX turbodiesel vervangen omdat de koppeling slipt als een gek bij het optrekken. Ik (en mijn handigere vrienden) kunnen echter pas de 16e en ik heb de auto bijna elke dag nodig voor mn werk.. Weet er iemand een tijdelijke fix voor het slippen? Het maakt me niet uit als ik daarmee de koppeling op iets langere termijn sloop, want die gaat er toch over tweeënhalve week uit.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helaas, dat kan niet..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat dacht ik al maar wie niet waagt wie niet wint :p
Hoe ik er op kwam is omdat ik de auto pas 3 maanden heb en hij begon met slippen toen ik haar een maand ofzo had. Ik dacht dat de verkoper misschien een of ander trucje had gebruikt.
Heeft er trouwens nog iemand een goede tip waar ik de drukgroep kan kopen?
Liefst in het westen vh land, anders moet ik weer te ver rijden met mn gare koppeling..
Er was me op het forum al een online winkel aangeraden, maar omdat dat off-topic was zijn die berichten weggehaald (terecht natuurlijk ).
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt meer dan alleen een drukgroep nodig hoor
Je hebt een complete koppelingsset nodig, met drukgroep, koppelingsplaat en druklager. Daarnaast ook 2 aandrijfaskeeringen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zoiets als dit bedoel je?
Dan zei ik het verkeerd, anders moet ik maar een goed op zoek naar een thread waarin het allemaal haarfijn wordt uitgelegd
Dit is inderdaat wat je nodig heb, een set bestaande uit een druklager, drukgroep en plaat.
Daarnaast heb je zoals Waterman al aangeeft, de aandrijfas keerringen nodig en 2L 75W80 versnellingsbakolie, dit is bij de dealer te koop.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Misschien kun je de koppeling nog wat opstellen en daarmee een eventueel laatste restje nog oprijden. Verder kun je tijd rekken door heel voorzichtig gas te geven, niet te snel naar hogere versnellingen te gaan en het pedaal snel op te laten komen na schakelen, met als doel de plaat zo weinig mogelijk te laten slippen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En vervangd dan ineens de koppelings kabel ook maar.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Is dat niet het veiligste als de boel dan toch open ligt.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
[edit mod] aangepast[/edit]
Bedankt voor de tips, de olie ga ik binnenkort halen.
De dealer heeft alleen maar één van de de keerringen nog (heb wel de maten gekregen). Iemand een tip waar ik die voor een BX TRD turbo kan krijgen?
Gewoon bij de dealer, die keerringen zijn nog leverbaar, bij de automaterialenzaak kosten ze vaak meer.
Aan de maten heb je niet veel, want een industriele keerring is niet geschikt voor in de auto, dat gaat lekken.
Als je het artikelnr. heb, kun je ook bij de Peugeot informeren.
Bedankt voor de tip! Peugeot heeft ze inderdaad