5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Goedkope APK
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 08:42 PM
  [ # 61 ]
oldenhage schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
oldenhage schreef:

In Nederland is het zo dat je een auto bij een APK keuring als de auto niet goed is af moet melden als afkeur. Dit wordt veel te weinig gedaan, de RDW hamert er al een paar jaar op dat dat gedaan moet worden.

Ze willen dat weten vooral voor de discussie 4-2-2 ipv 3-1-1 In Nederland is er geen reel beeld van het wagenpark omdat het grootste gedeelte afgemeld wordt als goedkeur.

Ons wagenpark valt uit de toom bij de buren waar de keuringen anders geregeld zijn. Terwijl de auto´s hier echt niet beter zijn.

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

da’s toch logisch??????????????

ik bedoel , als ik mn tuut weg brang voor APK heb ik hem nagekeken en gezorgd dat hij voldoet aan de APK eisen.
de garage houder voert eerst de beurt en reparatie’s uit en meld de auto DAN PAS af.

wat willen die RDW dwangbuiskikkers nou?

eerst alles afkeuren en dan melden dat alles herstelt is??

greets van wupke: Wink

Dan willen ze dat je hem afmeld met de reparatie punten en dat zal dus ook nog te weing of niet gedaan worden.

den haag in de bocht dus.
afdeling werkverschaffing gebouw 310. verdieping 7 deur 14 aan de rechterkant. dossier 22,33,,57,89,1 lade 14 in bakkie weet ik veul.

het is puur en alleen om meer inzicht te krijgen hoe en wat welke onderdelen ja dan nee vervangen worden bij welk type en welke frequentie….

vraag blijft wat den haag daar mee te schaffen heeft.

of zijn die dwangbuiskikkers van herkeurmeesters incapabel ofzo?

greets van wupke:die een staaf dinamiet bij balkebrij onderhand noodzaak vind ipv vriendelijk verzoeken.
immers mij dauwt ie ook alles ongevraagd door mn strot.

Exclamation  Twisted Evil  Evil or Very Mad

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 januari 2006 08:54 PM
  [ # 62 ]

Gezellig draadje….ik heb mijn auto bij dé dealer laten keuren…
2 remslangen niet zo best meer….tja, keurt hij hem wél goed en het gaat fout, dan test ik ongewild de kreukelzone Confused

Ik weet niet of ik een kwikfit apk zou willen (behalve als ik zeker weet dat de auto NIKS mankeert)

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 09:05 PM
  [ # 63 ]
René van Maren schreef:

Gezellig draadje….ik heb mijn auto bij dé dealer laten keuren…
2 remslangen niet zo best meer….tja, keurt hij hem wél goed en het gaat fout, dan test ik ongewild de kreukelzone Confused

Ik weet niet of ik een kwikfit apk zou willen (behalve als ik zeker weet dat de auto NIKS mankeert)

jij test de kreukelzone niet maar je dealer.
remslangen mogen niet porreus zijn simpel as that… zijn ze dat wel is het afkeur.
als hij hem dan toch als ok afmeld is dat risico voor hem niet voor jou.

greets van wupke:die de APK regels simpel kan omschrijven,,,, alle belangrijke onderdelen dienen in deugdelijke staat te verkeren.. Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2006 09:05 PM
  [ # 64 ]
oldenhage schreef:

In Nederland is het zo dat je een auto bij een APK keuring als de auto niet goed is af moet melden als afkeur. Dit wordt veel te weinig gedaan, de RDW hamert er al een paar jaar op dat dat gedaan moet worden.

Ze willen dat weten vooral voor de discussie 4-2-2 ipv 3-1-1 In Nederland is er geen reel beeld van het wagenpark omdat het grootste gedeelte afgemeld wordt als goedkeur.

Ons wagenpark valt uit de toom bij de buren waar de keuringen anders geregeld zijn. Terwijl de auto´s hier echt niet beter zijn.

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

Ik snap wat je bedoeld, ik snap ook de mogelijkheden van de gang van zaken zoals je dat hierboven neer hebt gezet. Maar nu de link met de goedkopere APK-stations nog.
Omdat andere bedrijven, met een andere doelgroep, andere werkwijze, andere opleidingen, andere vestigingen, andere service en vooral andere prijslijsten er ook nog eens een andere manier van reclameren aan over houden, wil niet gelijk zeggen dat die bedrijven niet betrouwbaar zijn.
Maar de je manier van schrijven, je voorbeelden, vraagstellingen enz. geven wel bepaalde suggesties.

Het resultaat van jouw begonnen topic is ondertussen 5 pagina’s discussie over de vraag of er niet “gezocht” wordt naar mankementen. Omdat de suggestie is gwekt dat dit wel zo zou moeten zijn omdat er anders geld tekort is.
En dat alles op basis van een ungefundamenteerde vraag.
Ook al zeg je geen concrete dingen en laat je ons er alleen maar even over nadenken, je (niet volmondig uitgesproken-) mening is ondertussen bekend. En dat vind ik niet netjes naar die bedrijven toe.

Heb jij erg last van hun concurrentie? Ik heb laatst gelezen dat er zelfs leasebedrijven zijn hun onderhoud bij fastfitters gaan onderbrengen.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 09 januari 2006 09:25 PM
  [ # 65 ]
kreazyV8wuppo schreef:

jij test de kreukelzone niet maar je dealer.

Hoe bedoel je? Als DE dealer ‘m goed had gekeurd met twijfelachtige remslangen en René rijdt ermee tegen een rechtopstaande dorpellijst aan, wie test er dan de kreukelzone? René toch??

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 09:26 PM
  [ # 66 ]
patje74 schreef:
oldenhage schreef:

In Nederland is het zo dat je een auto bij een APK keuring als de auto niet goed is af moet melden als afkeur. Dit wordt veel te weinig gedaan, de RDW hamert er al een paar jaar op dat dat gedaan moet worden.

Ze willen dat weten vooral voor de discussie 4-2-2 ipv 3-1-1 In Nederland is er geen reel beeld van het wagenpark omdat het grootste gedeelte afgemeld wordt als goedkeur.

Ons wagenpark valt uit de toom bij de buren waar de keuringen anders geregeld zijn. Terwijl de auto´s hier echt niet beter zijn.

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

Ik snap wat je bedoeld, ik snap ook de mogelijkheden van de gang van zaken zoals je dat hierboven neer hebt gezet. Maar nu de link met de goedkopere APK-stations nog.
Omdat andere bedrijven, met een andere doelgroep, andere werkwijze, andere opleidingen, andere vestigingen, andere service en vooral andere prijslijsten er ook nog eens een andere manier van reclameren aan over houden, wil niet gelijk zeggen dat die bedrijven niet betrouwbaar zijn.
Maar de je manier van schrijven, je voorbeelden, vraagstellingen enz. geven wel bepaalde suggesties.

Het resultaat van jouw begonnen topic is ondertussen 5 pagina’s discussie over de vraag of er niet “gezocht” wordt naar mankementen. Omdat de suggestie is gwekt dat dit wel zo zou moeten zijn omdat er anders geld tekort is.
En dat alles op basis van een ungefundamenteerde vraag.
Ook al zeg je geen concrete dingen en laat je ons er alleen maar even over nadenken, je (niet volmondig uitgesproken-) mening is ondertussen bekend. En dat vind ik niet netjes naar die bedrijven toe.

Heb jij erg last van hun concurrentie? Ik heb laatst gelezen dat er zelfs leasebedrijven zijn hun onderhoud bij fastfitters gaan onderbrengen.

ik zie hier een discussie die wegloopt van de werkelijkheid, alwaar Oldenhagen zelf het antwoord al weet.

het antwoord is dit.

De APK methode zoals uitgevoerd in NL is fout.
en het veranderen daarvan ligt in Den Haag,en niet in de Branche..

keuren worden heden zo uitgevoerd:::

auto komt binnen en word nagekeken , al dan niet in combie met reparatie’s in opdracht van de klant , en vervolgens worden onderdelen bestelt en de auto komt wederom binnen voor een totale aanval.

eindresultaat is dat alle APK punten zijn herstelt en de gevraagde reparatie’s zijn uitgevoerd.

Nu pas word na hercontrole de auto APK afgemeld.

hij is dus APK ok.

Den Haag win nu net het andere.

in de interval van het bestellen van de onderdelen ed, wil Den Haag hebben dat (hun toch al overbelaste server) ook eerst de voorkeuringen verwerkt.

die nemen meer tijd in beslag omdat de gebreken ook ingevoerd dienen te worden.
daarnaast moet de zaak ook nog eens goedkoper.

nou zeggen ze van de CIA dit: CIA now there’s a contradiction in terms.

oftewel , Centraal intilligentie agentschap…euhh hoezo intilligent….not dus.
waar intelligence en intilligent ff de woordspeling is.

ik bedoel te zegge,, De RDW is al overbelast, en nou wil den haag de zaak nog extra gaan belasten ook nog.

anderzijds, wil den haag de APK goedkoper maken, maar ze willen wel dubbel inloggen voormelding en afmelding hebben… extra tijd dus weer extra kosten…

nou mogen jullie zeggen waar de schoen wringt…
bij de kwikfit of bij de dealer?

volgens mij in Den Haag ,of is het de RDW??

mvgr wupke:die de APK als wassen neus afdoet..
Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 januari 2006 09:54 PM
  [ # 67 ]

Johan, wil je mijn kreukelzone ff testen tegen een paar dorpellijsten?
Wink

Ik vertrouw er op dat de slangen zijn vervangen, maar hij mag dan verantwoordelijk zijn, maar ikke hebbe AUW!

 

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 09:56 PM
  [ # 68 ]
René van Maren schreef:

Johan, wil je mijn kreukelzone ff testen tegen een paar dorpellijsten?
Wink

Ik vertrouw er op dat de slangen zijn vervangen, maar hij mag dan verantwoordelijk zijn, maar ikke hebbe AUW!

om alle ins en outs van je remslanske uit te werken en de schuldvraag te onderzoeken, zou je het in een nieuwe topic moeten ploppen..mvgr wupke Surprisedfftopic

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 09:57 PM
  [ # 69 ]
René van Maren schreef:

Johan, wil je mijn kreukelzone ff testen tegen een paar dorpellijsten?
Wink

Ik vertrouw er op dat de slangen zijn vervangen, maar hij mag dan verantwoordelijk zijn, maar ikke hebbe AUW!

dealer heb geen schuld het is een momentopname Wink

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 januari 2006 10:39 PM
  [ # 70 ]

@ Patje… je hebt wel gelijk ik laat me er niet helemaal over uit. Mijn vraag kwam voort nav een stukje wat ik afgelopen zaterdag zat te lezen. Daarin werd het vermoeden uitgesproken dat de bedrijven die goedkope APK’s doen eerder onderdelen vervangen en de auto’s zonder reparatie punten afmelden. Maar wat jij terecht zei, hard maken, en dat kan tot nu toe niemand. Vandaar mijn (verkeerd gestelde) vraag wat is jullie gevoel en ervaring met dat soort APK’s

De RDW gaat nu “mysterie cars” inzetten om dit soort taferelen tegen te gaan.

Zelf vind ik een APK voor een laag bedrag, dus een bedrag onder de kostprijs, een verkeerd signaal naar de klant, alsof het een kleine controle is die je vene tussendoor doet.

Anders is het natuurlijk voor een APK in combinatie met.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 10:58 PM
  [ # 71 ]
oldenhage schreef:

@ Patje… je hebt wel gelijk ik laat me er niet helemaal over uit. Mijn vraag kwam voort nav een stukje wat ik afgelopen zaterdag zat te lezen. Daarin werd het vermoeden uitgesproken dat de bedrijven die goedkope APK’s doen eerder onderdelen vervangen en de auto’s zonder reparatie punten afmelden. Maar wat jij terecht zei, hard maken, en dat kan tot nu toe niemand. Vandaar mijn (verkeerd gestelde) vraag wat is jullie gevoel en ervaring met dat soort APK’s

De RDW gaat nu “mysterie cars” inzetten om dit soort taferelen tegen te gaan.

Zelf vind ik een APK voor een laag bedrag, dus een bedrag onder de kostprijs, een verkeerd signaal naar de klant, alsof het een kleine controle is die je vene tussendoor doet.

Anders is het natuurlijk voor een APK in combinatie met.


beste meneer Oldenhage..

ik als mede techneut weet hoe en wat het behelst om een auto APK goed (gekeurd) te krijgen.
ik mag aan nemen dat het (u)jou dus ook bekend is.

hoe een ander keurd is niet te peilen aan een maatstaf vanaf dit forum.

immers het grootste gedeelte van dit forum is technisch (niet matig of beperkt ) onderlegt.
die hebben niet 20 jr ervaring met techniek + dito opleiding , en weten ook niet te intrepeteren wat het RDW bedoeld met”” in deugdelijke conditie”“.

en dan wil je middels zo’n kromme vraag zelf ff een onderzoekje starten?

kom op nou.
als mede techneut weet je net als elk ander dat er bedrijven zijn die dingen afkeuren welke eigenlijk (net niet) afkeur zijn.
lees zo scherp op de sneer gaan staan dat de letter van de wet alleen uitsluitsel zou kunnen geven.

je weet zelf net zo goed als ik dat er veel punten zijn in het APK gebeuren welke ruim open staan voor discussie, en waar zelfs een jarenlange rechtzaak uit zou kunnen komen als je op de streep gaat staan.

hierdoor ga je frequent diverse dingen al op voorhand vervangen om gezeik met het RDW te voorkomen.

denk aan de handremkabels, waneer wel of niet afkeur, en is een pleister eromheen ja dan nee afdoende.

het dichtkitten van stofhoezen…ook vaak gedaan. er is zelfs een speciale kit voor op de markt gekomen vanwege dat fenomeen “dichtkitten”.

die mistery car show van het RDW is een wassen neus, en zal net als de ANWB tests een wassen neus zijn.

uit het bovenstaande moet je dus filteren dat een klant niet zelf kan beoordelen of zijn auto nu ja dan nee goed en deugdelijk is gekeurd.

greets wupke:die dit forum niet de aangewezen plaats vind voor zo’n onderzoek, en zelfs de APK een twijfelachtige uitvinding vind.

immers , wat is deugdelijk en wanneer is het dat niet?
omdat er 1 klein haarscheurtje inzit? oid??

 

Rolling Eyes

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 januari 2006 11:20 PM
  [ # 72 ]
kreazyV8wuppo schreef:

greets wupke:die dit forum niet de aangewezen plaats vind voor zo’n onderzoek, en zelfs de APK een twijfelachtige uitvinding vind.

Op het gevaar af wat nuance weg te halen…

en natuurlijk strikt genomen: Surprisedfftopic

Ik denk dat de apk weer een typisch voorbeeld is van zo’n Haags net-niet-compromis. Inderdaad: een algemene periodieke keuring was nodig. Dus in dat opzicht is er zeker wat voor te zeggen. Alleen wilde men niet een systeem met onafhankelijke keuringsstations opzetten. Dus krijg je zo’n klotesysteem met garages die het mogen doen.

Ideaal zou zijn: een systeem met alleen onafhankelijke keuringsstations.

Maar daar wou men helaas niet aan, dus krijg je zo’n klotesysteem. In principe zouden garages zoals die van Johan zich daar niet mee bezig moeten houden.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 11:25 PM
  [ # 73 ]
EW schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

greets wupke:die dit forum niet de aangewezen plaats vind voor zo’n onderzoek, en zelfs de APK een twijfelachtige uitvinding vind.

Op het gevaar af wat nuance weg te halen…

en natuurlijk strikt genomen: Surprisedfftopic

Ik denk dat de apk weer een typisch voorbeeld is van zo’n Haags net-niet-compromis. Inderdaad: een algemene periodieke keuring was nodig. Dus in dat opzicht is er zeker wat voor te zeggen. Alleen wilde men niet een systeem met onafhankelijke keuringsstations opzetten. Dus krijg je zo’n klotesysteem met garages die het mogen doen.

Ideaal zou zijn: een systeem met alleen onafhankelijke keuringsstations.

Maar daar wou men helaas niet aan, dus krijg je zo’n klotesysteem. In principe zouden garages zoals die van Johan zich daar niet mee bezig moeten houden.

euh de onderbouwing van Den Haag omtrent dit systeem is: waarom een 2e instantie inrichten .
kosten plus NUL eficiency.

immers elke auto (behoord) een grote beurd te krijgen.
en na die beurd hoord de auto APK oke te zijn….

greets wupke Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 09 januari 2006 11:30 PM
  [ # 74 ]
kreazyV8wuppo schreef:

euh de onderbouwing van Den Haag omtrent dit systeem is: waarom een 2e instantie inrichten .
kosten plus NUL eficiency.

immers elke auto (behoord) een grote beurd te krijgen.
en na die beurd hoord de auto APK oke te zijn….

greets wupke Wink

Klopt, maar wat doe je dan met zelfkazers zoals jijzelf?

die moeten toch ook gewoon de ruimte hebben.

Ik blijf er bij: Het is een klote-compromis.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2006 11:31 PM
  [ # 75 ]

@Oldenhage,

Zou je ons op de hoogte kunnen houden? Waarschijnlijk jij via vakbladen wel beter op de hoogte worden gehouden dan wij, consumenten. En ik ben gek op feiten, daar kan je echt wat mee.

Begrijp mij goed, ik ben de laatste die de gesuggereerde praktijken zal ontkennen. Maar ik zal ze zeker niet ter discussie stellen op basis van vermoedens. En helemaal niet als autobedrijf zijnde!
Ik ben er overigens voorstander van om het keuren over te laten aan iemand die zelf niet kan verdienen aan de afkeurpunten. Op deze manier doe ik het dan ook zelf altijd. (al doe ik zelf het meeste aan mijn wagens)

Maar ik blijf er bij dat het niet netjes is om, op wat voor tactische wijze dan ook, te suggereren dat iets niet in de haak zou zijn op basis van vermoedens of een op handen zijnde onderzoek middels mystery-cars.
Als er op zo’n wankele basis onjuiste dingen worden gesuggereerd over jouw bedrijf dan zou je dit ook niet op prijs stellen.

Op zo’n manier kan je een bedrijf erg makkelijk zwart maken, zelfs kapot maken. Zoals ik al zei, je kan dit soort verhalen ook omdraaien hè. Er zijn zat dingen die (al dan niet verklaarbaar) vele malen duurder zijn bij de dealer. Op basis hiervan ken je een heel topic vullen met tactisch beschreven suggesties dat je bij de dealer een pootje wordt uitgedraait. Stel je voor dat een medewerker van de Fwik-fit dit hier zou gaan doen!

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook