3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Hoe kun je het verschil zien tussen halogeen en xenon koplampen van buitenaf?
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 07 februari 2013 01:10 PM
  [ # 31 ]

Waarom geen C5 fase 2 Exclusive (standaard met meedraaien Xenon en parkeersensoren voor en achter, alleen LDWS is optie). Als je een 2.0 HDIF op de kop tikt rijd je ook nog eens zuinig. Ik haalde daarmee (met een handgeschakelde 6-bak) de 1:20, maar in dagelijks gebruik is 1:16 heel goed haalbaar. Automaat zal iets onzuiniger zijn en iets moeilijker te vinden wellicht. In Duistland staan ze vaak voor een prikkie.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Safoci
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-02-2013

Gepost: 07 februari 2013 01:16 PM
  [ # 32 ]

LDWS? Lange Dames Weegschaal?

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 07 februari 2013 01:18 PM
  [ # 33 ]

Je wil zelf LDWS op de auto hebben, toch ?? Wink

Lane departure warning system


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Safoci
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-02-2013

Gepost: 07 februari 2013 01:43 PM
  [ # 34 ]

Zo bezopen rijd ik nou ook weer niet, dat ik dat echt nodig heb :-p
Gezien de ervaringen die ik erover lees, denk ik dat ik het na een paar keer gevibreerd te zijn toch uitzet…
Wij hebben hier namelijk van die wegen waar de strepen verkeerd staan…

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 07 februari 2013 01:45 PM
  [ # 35 ]

Dat denk ik ook, de keren dat ik met een auto op pad was die dit had probeer je het een keer uit en dan ben je het ook weer zat ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Safoci
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-02-2013

Gepost: 07 februari 2013 01:48 PM
  [ # 36 ]

Dan denk ik dat je aan een dodehoekwaarschuwing (zoals bij Volvo) meer hebt.

@Geo, enig idee wat er bijkomt aan BPM voor een 2005 geval?

Je hebt zoveel BPM-tabellen tegenwoordig dat ik het niet meer weet.

Ik zie dat ze inderdaad goedkoper zijn in Duitsland, maar als er dan nog een kapitaal aan BPM bijkomt, kan ik er net zo goed een kopen die al op NL kenteken staat.

En wat is het verschil tussen HU en AU? Ik weet dat het allebei keuringen zijn en dat ze geldig moeten zijn als je een Duits exportkenteken wilt aanvragen.

EN het is wel makkelijk bij het invoeren, aangezien buitenlandse (EU/APK)-keuringen tegenwoordig 1 op 1 worden overgenomen

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 07 februari 2013 02:51 PM
  [ # 37 ]
dj.dewitte schreef:

Dan denk ik dat je aan een dodehoekwaarschuwing (zoals bij Volvo) meer hebt.

dat heeft Citroen ook hoor…
bij de C4

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 07 februari 2013 02:53 PM
  [ # 38 ]

Ja de nieuwe C4 ...


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 februari 2013 03:13 PM
  [ # 39 ]

HU = Hauptuntersuchung
AU = Abgassuntersuchung

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Safoci
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-02-2013

Gepost: 07 februari 2013 11:38 PM
  [ # 40 ]

Ach so. Vielen Dank.
Jaja, ik speak von alle Sprachen un peu Wink

Vanmiddag nog eens gestoeid met de boordcomputer van de Berlingo om enig idee te krijgen wat-ie gebruikt in zijn 4 op constante snelheid (dus met de BC op actueel verbruik).
Daar moest ik wel even zelf voor flipperen en mijn draaiknopje in M, anders schakelde hij door.
Kwam aan 6.6L/100 km met de CC op 85. Da’s nog altijd 1 op 15. Met een hoop toeren.
In 6 schommelt-ie ergens tussen 4.5 en 5 liter per 100 km bij 85 km/u en dat vind ik dan wel weer netjes.
Maar een C5 phase twee heeft toch een 6-traps automaat?
Enige probleem is het gewicht van een C5 phase 2.0 HDI. Die valt namelijk in dezelfde gewichtsklasse als een 9-5 Estate en die wil ik juist niet vanwege zijn verbruik. En de hoge wegenbelasting.
Als het brandstofverbruik heel erg gunstig is, zou het wel kunnen compenseren. Maar ik vrees niet uit te komen.
Rekensommetje moet nog even gemaakt worden.

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 07 februari 2013 11:41 PM
  [ # 41 ]

Een 2.0HDiF heeft idd een 6 traps aisin bak ....
De oude 110pk 2.0 hdi een 4 traps AL-4

Uiteraard valt een C5 break in de categorie 9-5 estate , de C5 is groter ( laadruimte ) !
Wink


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 08 februari 2013 10:39 AM
  [ # 42 ]

Geen idee hoeveel BPM erbij komt. Hangt van de leeftijd af, maar kan nooit veel meer dan 3000-5000 eu denk ik voor een C5 fase 2. Ik betaalde voor een C6 van 2 jaar oud geloof ik iets van 12.000 BPM. Overigens weegt een fase 2 volgens mij niet veel meer dan een fase 1. Allebei 2.0 HDI, alleen is de fase 2 met 136 pk een stuk vlotter, maar voor jou waarschijnlijk belangrijker: ook een stuk zuiniger! Ik heb fase 1 (2.0 HDI 110 pk) en fase 2 (2.0 HDI 136 pk) gereden en de tweede was aanmerkelijk zuiniger, wellicht ook door de 6-bak. Wegenbelasting scheelde volgens mij niet. Het waren wel beide breaks (stationcar/tourer, hoe je het noemen wilt). En ik vond het een heerlijke auto waar ik in 4 jaar tijd bijna 200.000 km mee heb gereden. Enige problemen waren een paar parkeersensoren die de winter niet overleefden en 2x EGR-klep, maar da’s geen specifieke Citroën kwaal, verder normaal onderhoud.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2013 10:43 AM
  [ # 43 ]
dj.dewitte schreef:

Enige probleem is het gewicht van een C5 phase 2.0 HDI. Die valt namelijk in dezelfde gewichtsklasse als een 9-5 Estate en die wil ik juist niet vanwege zijn verbruik. En de hoge wegenbelasting.
Als het brandstofverbruik heel erg gunstig is, zou het wel kunnen compenseren. Maar ik vrees niet uit te komen..

De wegenbelasting voor zo’n C5 break phase 2 op diesel met een automaat is maar 120-130 euro per maand. Het verbruik zal rond de 1 op 15 a 16 moeten kunnen liggen in het geval van de 6 traps automaat mits je relaxt rijd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Safoci
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-02-2013

Gepost: 08 februari 2013 12:34 PM
  [ # 44 ]

Hé een forum waar ze antwoorden geven waar je wat aan hebt Smile
In plaats van antwoorden op een vraag die je niet stelde…...

Wil ik toch nog eigenlijk wel weten wat een C5 2.0i 16V op LPG doet in stadsverkeer (veel korte stukjes dus).
Ik kom met LPG eerder uit, alleen vrees ik dat ik dan weer moet inleveren op trekkracht, vandaar dat de diesels in het vizier kwamen.

Ik zou 210 Nm uit mijn Saab moeten persen bij 3800 tpm. Haalt hij volgens mij bij lange na niet meer, maar ik heb hem van de week eens de sporen gegeven en van 10-140 km/h had hij toch niet meer dan een goede 500 meter nodig. Daarna moest ik remmen, was wel midden in de nacht maar ik vlieg niet voorbij boerderijen (allemaal uitritjes vlak na elkaar)
Ik rijd normaal gesproken wel relaxt hoor, waterman….
Dit was een uitzondering. Motor schoonblazen :-p

Zie dat een 2.0i 16V 190Nm bij 4000 tpm zou moeten leveren, dus een echte (misschien niet eens merkbare) achteruitgang zal het niet wezen.

Ik heb wel gelezen dat je bij een C5 op LPG er in 90% van de gevallee gratis de melding “storing uitlaatgas” bij krijgt Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2013 12:35 PM
  [ # 45 ]
dj.dewitte schreef:

Wil ik toch nog eigenlijk wel weten wat een C5 2.0i 16V op LPG doet in stadsverkeer (veel korte stukjes dus).

1 op 7 a 1 op 8. Dan heb je het wel gehad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook