4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
XM 3.0 V6 Break bj. 2000. Electradingetjes gefixt
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 03 juli 2012 11:04 PM
  [ # 46 ]

Altijd een mooie dag in het jaar: een nieuwe APK;

Het lijstje (en werk) was te overzien:
nieuwe wissers; nieuwe handremkabels (uitbesteed geen beschikking over een brug, had al eens lopen frotten toen een van de kabels uit het mechanisme was geschoten, vond dat genoeg. Mistachterlichten fixen (draadbreuk bij de doorvoer bij de achterklep; andere koplampunit rechts, verstelkabeltjes waren gebroken en een nieuw klemmetje op de retour naar de kogerlegelaar. Had ik al moeten doen toen ik de kogelregelaar had vervangen maar was toen er even helemaal klaar mee.

Binnen nu en 10K is de distributie en waterpomp enzo aan de beurt. Dan komen de echte kosten, ga dat uitbesteden. Te groot voor mij. Planning is eind van het jaar, dan zit ik nog ruim in de marge.

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 19 januari 2013 06:20 PM
  [ # 47 ]

Vandaag dan de distributie, spanrollen, waterpomp en gelijk olie + filter en kvs laten vervangen. Dit bij een kilometerstand van 238.481. Zit een SKF set in. Geeft een goed gevoel. Kan er weer tegen aan.

Monteur kent de ESJ vanuit de Clio. Vond dit een verademing om aan te werken qua ruimte en een leuke klus. Weet niet of het mag: Mocht je op zoek zijn naar iemand omgeving Hoeksche Waard dan is het een aanrader. Zowel kwaliteit als prijs. Heeft plezier in zijn vak en is enthousiast over de auto en motor en deed met plezier de rit om zijn werk te checken.

Klussen die staan voor als het wat warmer wordt en ik zelf wil doen:
remblokken voor, monteur zag dat ze dun werden, had ze jammer genoeg niet op de plank liggen,
Binnenverlichting blijft branden
kinpperlicht blijft niet ‘staan’
CV afstandbediening werkt niet meer

Vermoed dat ik de verschillende relais moet vervangen. Bij de ri. aanwijzer ga ik eens de howto’s uitvoeren die her en der op het forum staan.

Heb de XM nu langer dan een jaar, ong. 20.000 km gereden. Veel meer dan ik dacht. Ik vind dat de dame mij zeer gunstig gestemd is. 
Zat er tegen aan te hikken om de distributie enzo te laten doen maar nu bij dat ik het gedaan heb. Lijkt nog soepeler te lopen.

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 19 januari 2013 10:15 PM
  [ # 48 ]

Werk in uitvoering

Afbeelding Bijlagen
img-20130119-wa0001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 20 januari 2013 12:23 AM
  [ # 49 ]

Heey Johan!
Mooi dat je de DB-riemwissel gewoon hebt laten uitvoeren zoals ‘afgesproken’. Je auto is het waard, weet ik uit de eerste hand!
Dat probleem met je knipperlicht moet je kunnen tackelen als je de stengel voor het knipperlicht opereert. Is een nieuw kwaaltje, daar had ik geen last van toen ik je auto onder mijn hoede had? CV werkte toen ook nog. Een kastje voor de CV moet nog wel te krijgen zijn, vraag anders Marco eens. Hij heet waarschijnlijk ook nog wel een kastje voor de binnenverlichtinbg liggen, dan heb je meteen weer alles werkend. Beide kastjes zitten onder je handschoenenkastje.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 20 januari 2013 12:22 PM
  [ # 50 ]

Ha Roger,
Ja inderdaad die dingetjes kwamen nadat jij hem had. Denk dat het op 1 of andere manier wel aan elkaar gelinkt is al die electronica dingetjes. Bedenk me dat een half jaar geleden de ri. aanwijzer (relais) aan het tikken is geweest. Hield toen weer op dus heb er toen niets aan gedaan. Logisch dat ie er dan is een keer uitknalt natuurlijk. Op zich leuk uitzoek werk. Thnks voor de tip ik ga er achterheen. De exclusive gadget doet het nog prima, makkelijk nu met al die donkerte:)
Heb je al lederen stuurtje kunnen scoren?

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 21 januari 2013 11:27 PM
  [ # 51 ]

Ja ik heb een leren stuurtje kunnen ritselen van BasisBIX. Hij neemt hem mee als de volgende sloopmeet plaatsvindt. (Ja ik heb weer een kadaver kunnen regelen Wink )
Is op zich niet zozeer aan elkaar gelinkt hoor, maar na 250 K km beginnen er nou eenmaal dingen stuk te gaan. Electronica het eerst.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 05 februari 2013 06:01 PM
  [ # 52 ]

Vandaag sloopkiekert geplaatst. Afstandbediening cv is weer werkend. Relaxed!
Ook de richtingaanwijzer weer werkend gekregen met de beschrijvingen hier op het forum.
Boel was versmolten. Nu weer gangbaar…Nog meer luxe.
Alleen binnenverlichting nog niet gelukt. Was een module uit een Xantia, paste wel op de stekker maar misschien ook defect, binnenverlichting ging niet uit wanneer ik startte. Dashboardlampje stond niet “aan”.
Ga dat verder uitzoeken. Eerst maar weer wat lezen hier op het forum. Ms toch het deurmechanisme.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 07 februari 2013 11:02 PM
  [ # 53 ]

Je deurschakelaar was sowieso niet up to scratch. Die heb ik slechts provisorisch kunnen repareren omdat ik geen andere had liggen.
Het zou me best verbazen als mijn houtje-touwtje oplossing het heel lang zou uithouden, dus ik zou die schakelaar zeker vervangen voor een nadere als je de binnenverlichting serieus wil repareren.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 08 februari 2013 03:43 PM
  [ # 54 ]

Je had gelijk Roger.

Heb de schakelaar voor nu afgekoppeld, andere komt nog wel langs. Interieurlampje werkt nu weer op de afstandbediening van de cv. Ik stap nu in een verlichte XM ‘s ochtends. Wat een mooie bak is het toch:)

Eigenlijk sinds de kogelregelaar geen noemenswaardige zaken meegemaakt. (afkloppen)
Voor komend half jaar heb ik bedacht dat ik de automaatolie wil laten flushen (preventief, geen klachten) bij Oldehage en toch nog eens bij chyparse naar de hydrauliek laten kijken. Vering, wanneer op druk is prima, is echter geen peil op te trekken qua drukopbouw. Lijkt wel op even dagen dat de LHM pomp binnen 10 tellen op druk is en op onevendagen het 6 voudige daarvan (of andersom-geen peil op te trekken-).

Heel soms wil ze bij parkeren achter door de hoeven gaan maar meestal blijft ze mooi op hoogte.  Had het systeem tijden de bollendag bij vd Laan willen laten vullen met hydraucinage, toen kon ik op het laatste moment jammer genoeg niet.
En misschien ooit:
Het lijkt me echt gaaf om er een Turbo bij te (laten) zetten die vroeg meedoet….Als ik ooit geld teveel heb dan weet ik het wel:)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10353
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2013 05:51 PM
  [ # 55 ]

Compressor ipv turbo?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nwndk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 08-10-2009

Gepost: 08 februari 2013 07:09 PM
  [ # 56 ]

Turbo denk ik.
Ziet er goed uit en werkt ook nog:
(ff door de leeuw heenkijken)
http://www.dp-engineering.nl/projects/peugeot-406-v6-turbo.html

Is volgens mij al vaker langs geweest, kan het draadje niet vinden.
In het verleden hebben ze dat spruitstuk aangeboden, zie dat die niet meer op de site staat.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook