Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Aloha..
Ik wil zondag m’n LHM gaan vervangen.
Nu wordt er op de site van Roel Tiemersma over een boutje op de drukregelaar gesproken.
copy/paste
? Maak het systeem drukloos door de bout (12 mm) op de drukregelaar een slag los te draaien
Waar zit die drukregelaar in m’n bakkie dan? (bx break xud9)
Rien
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
er zit op het motorblok een goene bol. Die bol zit op een zwart ding, dat ding is de regelaar. Op die regelaar zit de bout met sleutelwijdte 12.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Aha dus waar de voorraadbol aan vast zit dan weet ik genoeg…Die bol zit bij m’n radiator.
Rien
Misschien helpt deze afbeelding:
Haha dat mag ook wel, als ik dan toch de motor ga wisselen, dan gaan er ook goeie en schone onderdelen weer terug onder de motorkap
Dit is trouwens de 16V van Citrofiel!ik?
deur63 schreef:Damn, da’s mooi droog!
Je bedoelt: goeie poetslap
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Nou ehhh. eigenlijk niet…in m’n brik zag ik een ander model drukregelaar. De bout heb ik daar wel gevonden want alle leidingenen en montagepunten zitten vast met 11mm boutjes en er is er 1 die een 12mm is.
Die ene 12mm heb ik iets losgedraaid en daar moest redelijk oerkracht aan te pas komen.
Het vervangen van de LHM was wel grappig…voor diegene die het nog wil gaan doen zou ik zeggen gooi wasbenzine in een plantenspuit dan spuit je zo de filters schoon.
het schoonmaken met water of enkel vochtig papier is geen doen.
Die filters met name die lange dunne zat goed verstopt.
Rien
KuikenXXL schreef:Nou ehhh. eigenlijk niet…in m’n brik zag ik een ander model drukregelaar. De bout heb ik daar wel gevonden want alle leidingenen en montagepunten zitten vast met 11mm boutjes en er is er 1 die een 12mm is.
Die ene 12mm heb ik iets losgedraaid en daar moest redelijk oerkracht aan te pas komen.Het vervangen van de LHM was wel grappig…voor diegene die het nog wil gaan doen zou ik zeggen gooi wasbenzine in een plantenspuit dan spuit je zo de filters schoon.
het schoonmaken met water of enkel vochtig papier is geen doen.Die filters met name die lange dunne zat goed verstopt.
Rien
Een ander model drukregelaar? Hooguit de ophangpunten dan denk ik, maar volgens mij is er maar 1 type drukregelaar. Wel met verschillende richtingen voor de retour-aansluitingen. Alleen de cylinder en de veerbol horen erbij, de rest is “aankleding”.
Een meneer van Chyparse beweerde zelfs dat er uberhaupt maar één type drukregelaar is voor Citroëns, dwz dat alles uitwisselbaar is, maar dat heb ik nooit gecontroleerd.
Ich bin ein Breaker
Ik heb in de BX TD te ontluchtbout aan de zijkant van de drukregelar zitten, en de 16ZTi van mijn zus aan de onderkant. Dus er kan wel degelijk verschil in zitten…
Test
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Nou zat er redelijk een gedeelte radiator in de weg maar ik heb het goed gecontroleerd en hij leek echt niet hetzelfde…mwah maakt ook niet veel uit het is gelukt en de LHM vervanging maakt voorlopig nog een groot verschil.
Rien