M&M schreef:Even op dit forum : http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php verder .... dan wordt deze stelling ( los is beter ) vast aangevochten
Meer zeg ik niet want we komen er toch niet uit , en als je het draadje doorleest kun je zien waarom , heb ik al een keer uitgelegd
Groetjes , Menno.
Kun je het juiste draadje dat je bedoelt ff linken? Hier word ik niet wijzer van.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Het liefst heb ik eentje volledig weggewerkt in het dashboard zoals dat ook is met de c5 maar helaas, xantia heeft dat niet dus moet ik me behelpen met een losse Zo’n din ding vind ik niet geweldig, dat scherm klapt vaak zo ver uit dat het je halve dashboard bedekt. Heb er geen problemen mee zoals ik het nu heb, een vaste houder aan het dashboard voor mijn mio TT5 Alleen een 12 volt kabeltje nodig, meer niet.
Zie zuignappen aan het raam vind ik echt oerlelijk :kots
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
M&M schreef:Even op dit forum : http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php verder .... dan wordt deze stelling ( los is beter ) namelijk gelijk de grond in geboord
Meer zeg ik niet want we komen er toch niet uit , en als je het draadje doorleest kun je zien waarom , heb ik al een keer uitgelegd
Groetjes , Menno.
Ho ho, Menno…..ik heb NIET gezegd dat een los N.S. Beter is dan een vaste…...ik maakte de vergelijking qua prijs en gebruiksgemak tussen een losse (PDA of Smartphone) en een vaste.
En het enorme prijsverschil…of dat het waard is.
Dat *we* er niet uitkomen…..maakt mij niet uit hoor, maar er zijn wellicht mensen hier die terzijnertijd een N.S. willen aanschaffen ...en die wil ik graag duidelijk maken dat het echt niet zoveel hoeft te kosten
En op die link van jou wordt voornamelijk gesproken over vaste systemen…zover ik kon zien ?
M&M schreef:Ik laat het hierbij als je het goed vindt
Prima hoor.
M&M schreef:
Even op dit forum : http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php verder ....
Kun je het juiste draadje dat je bedoelt ff linken? Hier word ik niet wijzer van.
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
wie kan me tips geven over een nieuw an te schaffen nav syst en dan het liefst een met zo’n schermpje wat uit een unit klpat er groote van een radio ?
ergo.. ik heb een berlingo waar al een radio cd speler inzit, maar ik heb nog zo’n vakje vrij om een unit in te zetten.
ik heb liever geen los ding zal een tomtom omdat dit er s’nachts telkens weer uit moet ... wil dus een vast ingebouwde oplossing
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
heb toch maar een gewone tomtom go 300 gekocht.
gisteren meteen ff de flitspalen en roodlicht controles erin gezet.
Vandaag met de bx ( w.s. zijn laatste rit ) naar aalsmeer en de tomtom op het raam vastgezogen.
ik moet zeggen dat ik het zeer goed vind ! beter dan het standaard spul wat in mijn renault bus zit.
voordelen: duidelijk, simpel te bedienen en je kan addons zoals die flitspalen eenvoudig bijwerken.
nadelen: klein scherm ( in mijn renault heb ik een 7” scherm ) en die houder vind ik niet heel super. morgen ga ik de berlingo halen en daar zal ik dan ook een vaste montageplaat inzetten.
M&M schreef:Losse navigatie ( met bv zuignap op raam ) kan je een bon van € 95,= opleveren
Kan me er wel iets bij voorstellen ja…..alhoewel ik de MIO nu op het dashboard heb zitten, dus uit het zicht.
(Renz trouwens ook, we hebben de MIO nu samen in gebruik)
Wat een zakkenvullerij
Denk dat ik dan ook maar voor een brodit steuntje ga…
95 eu is wel erg veel
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waarom is dit niet over het algemeen bekend?
ik weet zeker dat 99.9% van de mensen die tomtom kopen zich er niet van bewust zijn dat het ding niet op de voorruit bevestigd mag zitten..
ik rijd zelf nu bijna een jaar met een PDA houder aan mijn voorruit en heb er nog nooit iets minder goed door kunnen zien..
ik heb vaker last van de dode hoek van mijn A-style dan van mijn PDA houder..
ik vind het dus ook echt onzin
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ziet er niet uit, zo’n zuignap op het raam. er zijn zat alternatieven. Heb zelf een pda met TT maar wel met een houder aan het dashboard.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
M&M schreef:Nog meer : http://frontpage.fok.nl/nieuws/61127
M.i een achterlijke regel
Leuke reactie wel :
Tuurlijk, die mannen hebben de kift dat ze zelf zo’n ding niet hebben, dus gaan ze weer burgertje pesten. Was vroeger ook als je sportvelgen had, Als je in Eindhoven in een auto met sportvelgen reed, was je de pineut, bekeuring en velgen in beslag, omdat ze niet origineel onder de auto zaten. Volgens Mr. Koos Spee mag je niets aan je auto veranderen omdat dat niet in overeenstemming is met de typegoedkeuring die op auto is afgegeven.
Hier in Nederland gaan ze dan dus binnenkort elke auto van de weg halen, omdat je er een Ambipur in je ventilatie rooster hebt zitten, behalve als het een Citroën is, daar is het wel type goedgekeurt.
Dus geen BH-tjes meer, geen Tweety-zonneschermpjes, geen voetbalshirtjes en Wc-papierhoedjes meer in de auto, ook een autoradio mag niet meer, want dat kan ook afleiden. Op je vrouw en kinderen moet een mute-knop komen, die mogen niet meer spreken met de bestuurder.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/01/09/bekeuring_voor_tomtom_op_de_vo#body
Maar goed….gewoon een houdertje kopen voor op het dashboard….alhoewel je bij een BX plek zat hebt.
Xantia-dash is al wat moeilijker.
- CX 25 GTi Turbo 2
ik begin te twijfelen aan aan broodje aap verhaal…
ik denk dat het nog wel vervolgd wordt.
Ook een prent geven dus
Zal eens even aan mijn grote vriend Frits (echt, zo heet ie) vragen of dit inderdaad een broodje aap is of niet.
(Hij is Politie-inspecteur.)
En wat dan te denken van die camera-auto’s waar de politie mee rijdt ??
- CX 25 GTi Turbo 2
Bram schreef:
En wat dan te denken van die camera-auto’s waar de politie mee rijdt ??
precies ja
als ik op de snelweg een “verdachte” auto zie kijk ik altijd even goed naar binnen of ik allemaal zooi bij de spiegel zie hangen om te kijken of het geen camera auto is