2 van de 2
 < Vorige 1 2

Start-stopsysteem zinnig of onzinnig?
CiC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

Gepost: 09 februari 2013 06:53 PM
  [ # 16 ]

Ik vraag me wel of het zo goed voor de motor en de turbo is. Ik zet meestal de eerste 5 km eco uit, zeker als het koud is zo als nu.

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 09 februari 2013 07:00 PM
  [ # 17 ]

Als de motor nog erg koud is dan staat het systeem automatisch al uit. Dat zie je weer op het dashboard aangegeven staan.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

CiC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

Gepost: 09 februari 2013 07:15 PM
  [ # 18 ]

Het duurt idd wat langer als het vriest maar het blauwe lampje brand nog als start/stop al werkt. de motor is dan nog lang niet op temperatuur.

C3 1.2 Vti EGS Collection

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7810

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 februari 2013 10:56 PM
  [ # 19 ]

Ik denk dat we voor de volledigheid niet moeten vergeten onderscheid te maken tussen start/stop en de gerobotiseerde handbak EGS. De situatie die je schetst in de openingspost en het ‘niet tijdig weg kunnen komen’ heeft volgens mij maar weinig met start/stop an sich te maken, maar meer met de tijd die er nodig is voor het starten, inleggen van de versnelling, op laten komen van de koppeling, etc etc.

Dan ken ik er nog wel een paar namelijk, bijvoorbeeld het op de startmotor wegrijden als je op een spoorwegovergang staat en je motor wil niet lopen. Dat kan dus ook niet meer.

Nou heb ik met best een aantal verschillende auto’s gereden die start/stop hebben, waaronder mijn huidige bijtellert, een DS3 e-HDi en nog een aantal auto’s (VAG met DSG) en nergens heb ik ooit het idee gehad dat het systeem tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook