hoi allemaal,
is er een mogelijkheid om je dynamo te testen.
mijn ax 1.1i uit 92’ wil vaak niet starten als ik dan een andere accu of auto er bij zet werkt hij wel.
mijn accu lampje brand ook continue.
ik heb alles al vervangen ook mijn dynamo, ik had een ander motor op de kop getikt en heb deze dynamo overgezet, toch heeft hij het probleem nog steeds. soms doet hij het weken goed en dan ineens doet hij helemaal niets meer : HELP IK WEET HET NIET MEER
GR RICHARD
Misschien een beetje een erg simpel antwoord hoor maar weet je zeker dat je accu nog goed is?
ja dat weet ik zeker, ik heb net een nieuwe accu, bombine,ontsteking,bougie’s en zo voort.
dus ik weet zeker dat dat in orde is.
gr richard
Ik denk dat de dynamo die je heb overgezet of ook kapot is, of je heb de boel niet goed aangesloten.
Als het lampje continue brandt, dan word de accu niet bijgeladen, controleer of je alles goed heb aangesloten, plaatst foto’s hier of beschrijf hoe je het heb aangesloten.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: ax 1.1i start steeds niet help
crimin33l schreef:hoi allemaal,
is er een mogelijkheid om je dynamo te testen.
mijn ax 1.1i uit 92’ wil vaak niet starten als ik dan een andere accu of auto er bij zet werkt hij wel.
mijn accu lampje brand ook continue.
ik heb alles al vervangen ook mijn dynamo, ik had een ander motor op de kop getikt en heb deze dynamo overgezet, toch heeft hij het probleem nog steeds. soms doet hij het weken goed en dan ineens doet hij helemaal niets meer : HELP IK WEET HET NIET MEER
GR RICHARD
ehhhh je accu lampje brand continu…. is gewoon je dynamo kapot
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
wervershoof lig ongeveer anderhalf uur rijden van utrecht.
ligt tussen hoorn en enkhuizen.
denk dat het ff te ver weg is daarvoor, maar evensgoed bedankt.
kijk wel ff op de sloop voor een ander dynamo kan neem ik aan nooit kwaad hem te vervangen
en waar kan ik dit laten doen, een nieuwe dynamo kost bij de citroen dealer hier 170 euro dat is nog al wat dus reviseren is wel intressant dan
ik heb een hele nieuwe dynamo…
Die oude van mij was ontploft.. Maar ik herken het probleem bij mijn oude dynamo.. Ook steeds lampje branden, soms flikkeren. Nieuwe dynamo en probleem verholpen!
AX Volcane 1400. Heerlijk
Of de riem drijft je dynamo niet goed aan (niet strak genoeg?)
Of je nieuwe dynamo is stuk.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
allemaal heel erg bedankt uit de vele reactie begrijp ik dat gewoon mijn
dynamo stuk is en dat de dynamo van de 2e hands motor die ik gekocht heb schijnbaar ook al defect was.
ik zal een andere halen en deze montoren.
:partytime
crimin33l schreef:allemaal heel erg bedankt uit de vele reactie begrijp ik dat gewoon mijn
dynamo stuk is en dat de dynamo van de 2e hands motor die ik gekocht heb schijnbaar ook al defect was.
Kan ook zijn dat de koolborstel op zijn, bij bepaalde typen (Valeo?) kun je een plaatje eraf schroeven waar een stukje elektronica en de borstels opzitten. Heb bij mijn Peugeot 309 ook op die manier de dynamo een 2e leven gegeven
Onder die koolborstels zit een koperen geleiderring. Die is vaak te ver ingesleten om er nog nieuwe koolborstels op te zetten. Bij een revisie zullen ze dit ook wel aanpakken.
Maar je post klopte wel natuurlijk. Het verdere binnenwerk van de dynamo zullen ze waarschijnlijk ook wel reviseren. Er komt in de loop der tijd misschien ook wel wat speling op ‘t asje enzo..
voge schreef:Maar je post klopte wel natuurlijk. Het verdere binnenwerk van de dynamo zullen ze waarschijnlijk ook wel reviseren. Er komt in de loop der tijd misschien ook wel wat speling op ‘t asje enzo..
de statorword gereinigd in een speciaal electrolytisch badje.
de collector word afgedraaid, of vervangen.
de lagers worden vervangen.
de spanningsregelaar word vervangen.
de diode’s worden vervangen.
de koolborstels worden vervangen.
geheel word gereinigd gestraald gespoten en samgestelt.
dan heb je dus een nagenoeg nieuwe dynamo…
als je een multimeter hebt (7,95 bij de kwantum) meet je bij stationair lopen van de motor op de + en - pool.
heb je minder dan 12, 6 volt laad de dynamo niet.
is hij boven de 12,6 en 13,8 dan laad hij wel.
op toeren moet hij zelfs 14,8 halen.
mvgr wupke
en daar is de klepel!
voge schreef:en daar is de klepel!
gaan we schelden hehehehehe
greets wupke