19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 GT   1985
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 08 februari 2013 08:03 PM
  [ # 271 ]

Alles os te regelen, maar hij moet wel eerst ff op je naam, ivm dn schorsing.
Daarna rij ik em zo naar je toe hoor!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 08 februari 2013 10:41 PM
  [ # 272 ]

Zal ik die GTI velgen dan meteen komen brengen? Ik wil die GT graag zien!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 08 februari 2013 11:10 PM
  [ # 273 ]

Mooi werk Coen! Komende zomer legaal rondtoeren Mr. Green

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 februari 2013 12:23 AM
  [ # 274 ]

Goed bezig Coen!

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 09 februari 2013 01:32 AM
  [ # 275 ]

Ik voel weer een mini-meet aankomen Laughing

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 februari 2013 01:48 AM
  [ # 276 ]

Veel mini meets in het gezellige Braband Very Happy

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 09 februari 2013 02:00 AM
  [ # 277 ]

Ik doe mee!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2013 02:24 AM
  [ # 278 ]
BasisBIX schreef:

Die geperforeerde schijven zijn van Zimmermann, heb dezelfde ook op m’n XM zitten.

En ik heb er nog wel over zitten denken om er een setje Xantia klauwen op te zetten.
Maar dan had ik ook gelijk de grootste willen hebben (283 mm) en dan passen er geen 14 inch velgen meer op.

Nee, klopt, maar met de kleinste Xantia klauwen dan je die schijven houden, enkel andere blokken nodig.
Het past onder een 14inch en het geeft een hoop remvermogen meer.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 februari 2013 09:56 AM
  [ # 279 ]

Heb je wel zwaardere remmen nodig in een lichte BX?
Volgens mij zijn in de meeste gevallen de banden de beperkende factor.  Het is geen kunst om die bij een BX te laten blokkeren, dus waarom dan nog zwaarder?

Natuurlijk is koeling een argument, maar hier in Nederland zal dat in de praktijk ook niet nodig zijn.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 09 februari 2013 10:51 PM
  [ # 280 ]
Citroenbx schreef:
BasisBIX schreef:

Die geperforeerde schijven zijn van Zimmermann, heb dezelfde ook op m’n XM zitten.

En ik heb er nog wel over zitten denken om er een setje Xantia klauwen op te zetten.
Maar dan had ik ook gelijk de grootste willen hebben (283 mm) en dan passen er geen 14 inch velgen meer op.

Nee, klopt, maar met de kleinste Xantia klauwen dan je die schijven houden, enkel andere blokken nodig.
Het past onder een 14inch en het geeft een hoop remvermogen meer.

Oke, dat wist ik niet.
Die 14” Xantia klauwen hebben dan zeker wel grotere remblokken i.t.t de BX, dat het meer remvermogen geeft?

 

@Arjan;  Die geperforeerde schijven gaan er alleen maar op voor de looks. Gewoon omdat het kan.  Wink

 

 

Inmiddels is de aandrijfas voorzien van 2 nieuwe hoezen en een hoop vers vet. Ook zit het fuseeblok, de remklauw, veerpootretour en de stalen en flexibele remslang erop.

Niks leuker dan nieuwe/opgeknapte onderdelen uitpakken en monteren.  Cool


Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2013 11:41 PM
  [ # 281 ]

@ Arjan

Heb je ooit genoeg remvermogen?

Blokkeren kan je idd snel als je vol in de ankers vliegt bij normale snelheden, maar probeer maar eens van 130 zo snel mogelijk stil te staan, dan zal je het verschil zeker voelen!

Ik rij momenteel(niet nu, maar men zomerbanden) op 185/60 R14 Conti PremiumContact5 banden, en die krijg ik in de regen haast niet aan het slippen met Xantia klauwen(als je niet ineens vol op de rem knalt natuurlijk).
Upgraden lijkt me zeker niet overbodig, tenzij je op 165 rommelbanden rijdt, maar dan ben je gewoon verkeerd bezig…

Over geventileerd of niet, een volle schijf trekt snel krom, dus buiten het verschil in uithoudingsvermogen is dat zeker mooi meegenomen…

@ Coen

Klopt, groter oppervlak van de blokken en grotere zuiger = meer remvermogen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 februari 2013 10:46 AM
  [ # 282 ]

Hoe het precies zit bij een BX qua remmen heb ik wat minder ervaring mee.
Maar als ik bij mijn CX bij dik 150 flink op de rem trap hoor je eerst kort de banden piepen en vervolgens grijpt de ABS in (bij droog wegdek).
Ik zou in het geval van een CX niet weten wat ik zou moeten met nog meer remvermogen als ik het niet kwijt kan op het wegdek.

Er zijn diverse BXen voorzien van Xantia remmen.
De conclusie is eigenlijk altijd, het remt veel beter. Maar in bijna alle gevallen worden remmen die aan vervanging toe zijn vervangen door Xantia remmen. Als je er gewoon nieuwe BX remmen onder had gezet voel je ook direct dat het beter remt, gewoon omdat het weer nieuw is.

Je kan het eigenlijk pas goed vergelijken door nieuw spul te vergelijken met nieuw spul Wink

Die geventileerde remmen van Coen zien er verder prima uit.

Profiel  
 
Gepost: 10 februari 2013 12:26 PM
  [ # 283 ]

Ik heb genoeg gereden/vergeleken om het verschil te voelen hoor, het is het écht waard.

De CX kan je absoluut niet vergelijken met een BX, daar zitten OE 4pots remmen onder, en die remmen inderdaad fantastisch voor OE remmen te zijn!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 februari 2013 01:09 PM
  [ # 284 ]

Idd!

En 1 CX zuigertje (waar er voor dus 4 per kant van zitten)  komt qua formaat al aardig in de buurt van de remzuiger van een BX, die er voor maar 1 heeft per kant.  Rolling Eyes


Niet zo gek dus dat een CX lekker bijterig remt.  Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 februari 2013 07:53 PM
  [ # 285 ]

Inmiddels is de linkerkant klaar, stuurhuishoes, beide stuurkogels, handremkabel en remmerij ging er allemaal makkelijk op. Het mag ook wel eens meezitten.  Wink

Moet alleen nog even de remklauw ontluchten, de handremkabel stellen en de naafmoer natrekken en borgen, maar dat komt wel als de andere kant ook klaar is.


En met een nieuwe velg erop is het zwart/rood plaatje helemaal compleet.  Cool

Binnenkort de BX omdraaien en het trucje even herhalen aan de rechterkant…

Profiel  
 
 
19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook