Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Fijn, kan ik dat ding er weer vanaf halen.
Zijn die sensoren nr.3 op het plaatje van mijn vorige post?
Kan ik er achter komen welke van de twee stuk is?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ja , nr.3 moet je hebben.
De voorste is groen , de achterste blauw .
Gaf de Lexia niet aan welke het was ?
Zou ze maar allebei vervangen als ik jou was.
Als je nou toch de boel los hebt .
Maar kijk eerst eens even of je stekker niet gewoon los zit of dat je sensor wel vast zit .
Bij mij waren ze na het verwisselen van mijn turbo ook de sensor vergeten vast te zetten , de stekker zat er ook los op .
Misschien zijn ze dat wel vergeten te checken na je uitlaatpakkingwissel.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het vervelende is dat de blauwe NFP is. Maar aangezien ze dik €100 kosten ga ik ze toch niet zomaar vervangen. Eerst de stekkers even nalopen, dan weer rijden en kijken hoe het gaat.
Na de pakkingswissel had ik geen storing, dat heb ik toen gecheckt, en daarom had ik dat eerder hier ook gemeld.
Maar na het vervangen van de lambda-sensor blijkbaar wel een storing. Er zijn toen wel, om andere zaken uit te sluiten, wat stekkers en onderdelen losgehaald. Misschien niet weer (goed) vastgezet zou dus heel goed kunnen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Fout gewist en de stekkers nagelopen, geen bijzonderheden tegengekomen.
Vanochtend leek het allemaal weer normaal, hopen dat dat zo blijft.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Totaal zo’n 110 km gereden vandaag. Fout (nog) niet terug in de ECU.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Wij blijven duimen!
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Bijna drie maanden later, en de hik is helemaal weg, en ook geen foutcodes meer.
Maar nu iets nieuws, het raammechaniek LV heeft het weer begeven. Het wieltje waar de kabel op wordt opgerold door de motor is versleten, de banen zijn aan gort, waardoor de kabel klem loopt. Ben nu dus op zoek naar een nieuw wieltje of een nieuw raammechaniek. Ik ben er al achter dat een wieltje uit een niet tiptoets-motor niet past.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Voor je uren gaat maken, of groot geld gaat besteden, kijk hier:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1725706/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het was even wachten op een vervangend exemplaar, maar ook dit is inmiddels gefixt: ik heb zowaar een volledig storingvrije XM
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is van eigenaar gewisseld, dus…... slotje.
Volg je hart, gebruik je hoofd.