2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De gedoog-super (1980): opruiming!
Gepost: 11 februari 2013 10:13 AM
  [ # 16 ]

Yes, die vrees deel ik Erik. Uiteraard heb ik Frank zijn verhaal gevolgd en ik was van plan het bijna-Frank-style te doen. Het wordt waarschijnlijk helemaal Frank-style of niet. Punt is dat het niet echt ritselt van de breaks en al helemaal niet van de familiale-uitvoeringen. Plat drukken is uiteindelijk ook jammer, maar het moet wel haalbaar blijven natuurlijk.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2013 10:30 AM
  [ # 17 ]

Citrofille borculo heeft nog wel een compleet nieuwe achterkant.
Kun je zo het plaatwerk uithalen wat je nodig hebt,
Weet zo niet wat een achterkant kost,maar is natuurlijk wel het makkelijkst,voor de reparatie/ restauratie

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 11 februari 2013 10:50 AM
  [ # 18 ]

Inderdaad, zo’n soort actie moet het worden Frank. Ben nog even aan het puzzelen waar ik het blik precies doorhaal. ‘t Dak is goed, eigenlijk is het vanaf de onderkant van de zijruiten slecht (op een plek rechtsboven aan de achterzijde na). Mij leek het min of meer logisch de naden te volgen aan de onderzijde vaan het raam, bij het achterportier en dan achter het roostertje dat in de achterste stijl zit…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2013 01:54 PM
  [ # 19 ]

Gewoon doorzagen die hab en een nieuwe achterkant eraan Laughing

Moet je hem alleen bij de D stijl door doen en het dak intact laten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2013 02:02 PM
  [ # 20 ]

Maar effe 1 ding.
Ik weet niet of je dat al gedaan hebt,maar kijk eerst eens samen met een ervaren garage/ monteur(CX) hoe de rest van de auto er aan toe is.
Want je hebt zeer grote kans dat je van het 1 in het ander valt.
Vooral bovenkant subframe is vaak een tegenvaller.
bezint eer gij begint
Niet om je bang te maken,maar zo ben ik ook begonnen,alleen ik ken geen weg terug

Succes met alles

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 februari 2013 02:15 PM
  [ # 21 ]
F.SvM schreef:

Gewoon doorzagen die hab en een nieuwe achterkant eraan Laughing

VgF

Shocked

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2013 02:17 PM
  [ # 22 ]

Het is dat een CX een hulpframe heeft wat de onder de hele auto zit want anders zou ik geen meter durven te rijden in zo’n aan elkaar gelast ding. Enig idee wat een samengestelde auto doet bij een flinke aanrijding?

ff een voorbeeldje met een slappe eskrot

http://www.youtube.com/watch?v=hb2vKMLH6_U ...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2013 02:29 PM
  [ # 23 ]

snap wat je bedoeld.
maar ik heb niks aan de constructie veranderd.
dus alles zit weer netjes zoals het hoort.
maar goed ieder zijn keuze.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 februari 2013 03:54 PM
  [ # 24 ]

Als je echt voor veiligheid kiest zo ik zo wie zo niet in een oldtimer rijden….. cry

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 februari 2013 05:40 PM
  [ # 25 ]

Tja,

wat een ellende, als je klaar bent moet je hem opnieuw laten wegen is ie weer 200 kg zwaarder, maar goed weet je zeker dat je hier aan begint ?

Dit wordt nl volgens mij een 5 jaren plan als de rest van de auto ook zo is en het gaat je veel tijd en geld kosten om dit weer goed te krijgen.

Ik weet niet of je erg aan deze auto gehecht bent maar er zijn zat betere te koop en al wat je in deze steekt krijg je nooit meer terug aan waarde, het is helaas geen zeldzame Bugatti oid.

Succes met je project iig,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2013 05:50 PM
  [ # 26 ]
Wolfman schreef:

Als je echt voor veiligheid kiest zo ik zo wie zo niet in een oldtimer rijden….. cry

En “omdat het toch al onveiliger is” maakt het niet uit als je hem nog onveiliger maakt door hem half door te slijpen en er een andere halve CX tegenaan te lassen?

huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 februari 2013 06:03 PM
  [ # 27 ]

Als dat lassen goed gebeurt hoeft dat echt niet minder veilig te zijn hoor.

Met goed lassen bedoel ik de originele puntlassen met minimaal zoveel weer vastzetten met goede proppen of punten.
En de doorslijpnaden volledig doorlassen (je ziet dan aan de binnenkant ook een las).

En ja, ik weet dat het meestal anders gebeurt, alleen met wat hechtjes en de rest dicht plamuren.
Behalve dat deze manier minder veilig is valllen er toch vroeg of laat weer scheuren in de plamuur.
Prutswerk is onveilig, maar dat geldt niet alleen voor lassen, maar voor bijna alle werk aan een auto.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2013 06:09 PM
  [ # 28 ]

very good
Kan het niet beter verwoorden.
Moet ook eerlijk zeggen op zo’n manier als deze (break)zal ik ook niet snel weer doen.
Dan is het werk aan de prestige is vele malen makkelijker.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2013 06:18 PM
  [ # 29 ]
erikkuiper schreef:

En de doorslijpnaden volledig doorlassen (je ziet dan aan de binnenkant ook een las).

En juist dat heeft een vernietigende werking op de door de fabrikant berekende kreukelzones!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 februari 2013 06:33 PM
  [ # 30 ]

Cx….berekende kreukelzones?    haha

Rallye geprepareerde auto,s worden volledig doorgelast…..

Als je een donor break of deel kunt krijgen en je gaat lekker aan de slag met de puntlasboor/frees, kun je al die plaatwerkdelen netjes vervangen op de originele lasplekken. Op sommige plekken een stukje plaat ergens inlassen is echt geen halszaak en zal bij een ongeluk
ook niet voor problemen zorgen.
Het is anders als je een auto doormidden slijpt en rondom hecht… Maar daar hebben we het in essentie hier niet over lijkt me omdat, zo ik het lees de wagen links van voor naar achter gaar is…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook