Hey forum gangers,
Afgelopen weekend zijn McDean, Sasso en ik bezig gweest met mijn bx. De stationairregelaar zit los aan de carburateur omdat het rubbetje is uitgedroogd. (rubbetje is niet meer herkenbaar igg).
Nu zijn we naar een ander rubbetje gaan zoeken, maar die zijn niet los te krijgen en we weten ook de goede maat niet. We hebben bij Citroen dealer universele rubbetje gekregen die er op paste, maar dat werkt niet. Die verschuiven als je de stationairregelaar aan draait en dan zit ie nog los. Hij moet precies op een bepaalde afstand zitten, maar daarvoor hebben we het goede rubbetje nodig, wie weet hoe ik daar aan kan komen? Heeft iemand misschien nog zo’n ding?
Nu rijd mijn bx wel, maar de stationair regelaar zit met die foute universele rubbetjes en een ‘tayrip’ (hoe schrijf je dat:P) vast gemaakt, maar dat zal ook in verloop van tijd weer los gaan,
wie kan me helpen?
-Evelien
ps. het is van een bx 14 RE uit 1987
http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
Als er iets over carburateurs te weten is, weten zij het wel.
In Gramsbergen, dus ook nog goed te rijden.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Evelien, ik zou niet zo moeilijk doen, haal een cabarateur van een sloop-bx, zet die erop en je hebt een hele grote kans dat je in 1 keer van het geneuzel met afstellingen af bent.
Je mag dan aannemen dat die carb. goed is met de goede afstellingen. Want ik meen gelezen te hebben in een voorgaand topic dat overal wel eens aan gedraaid is, dat krijg je als leek nooit meer goed denk ik….
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Robin schreef:http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
Als er iets over carburateurs te weten is, weten zij het wel.
In Gramsbergen, dus ook nog goed te rijden.
dankje zal er zo ff naar kijken,
ik doe ook wel ff foto van dat ding er bij, als ik tijd heb… en als het nut heeft
Tie-wrap
Bovendien… Carburateur eens door een garagebedrijf af laten stellen is ook niet zo duur hoor!!
voge schreef:Tie-wrap
Bovendien… Carburateur eens door een garagebedrijf af laten stellen is ook niet zo duur hoor!!
Dan moet je in ieder geval niet bij Munsterhuis in Enschede zijn, Carolien. Wat een ongelofelijke prutsers.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
‘k weet toevallig dat ze ‘t bij garage Hesselink perfect doen! Heb ik mijn 1.4e ook af laten stellen (toen ik ‘m nog had)... Was service
Robin schreef:voge schreef:Tie-wrap
Bovendien… Carburateur eens door een garagebedrijf af laten stellen is ook niet zo duur hoor!!
Dan moet je in ieder geval niet bij Munsterhuis in Enschede zijn, Carolien. Wat een ongelofelijke prutsers.
carolien?
mare… nee munsterhuis bah, die heeft slechte naam!! pfff neee
voge schreef:‘k weet toevallig dat ze ‘t bij garage Hesselink perfect doen! Heb ik mijn 1.4e ook af laten stellen (toen ik ‘m nog had)... Was service
ja af laten stellen maar hebben ze zo’n rubbetje dan ?
EvelienBX schreef:Robin schreef:voge schreef:Tie-wrap
Bovendien… Carburateur eens door een garagebedrijf af laten stellen is ook niet zo duur hoor!!
Dan moet je in ieder geval niet bij Munsterhuis in Enschede zijn, Carolien. Wat een ongelofelijke prutsers.
carolien?
mare… nee munsterhuis bah, die heeft slechte naam!! pfff neee
citroen lukt het ook niet om een carburateur af te stellen wij hadden een bx sport en we moesten naar de alfa om hem af te stellen
citroenc2 schreef:EvelienBX schreef:Robin schreef:voge schreef:Tie-wrap
Bovendien… Carburateur eens door een garagebedrijf af laten stellen is ook niet zo duur hoor!!
Dan moet je in ieder geval niet bij Munsterhuis in Enschede zijn, Carolien. Wat een ongelofelijke prutsers.
carolien?
mare… nee munsterhuis bah, die heeft slechte naam!! pfff neee
citroen lukt het ook niet om een carburateur af te stellen wij hadden een bx sport en we moesten naar de alfa om hem af te stellen
tsss wat een prutsers, hoezo dat nou weer…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb al weer wat ideeen gekregen die rubbertje wringen zich eruit (te flexibel) dus dacht ik een ringetje ertussen (fiberring)
deze geven mee maar zijn wel iets stugger zodat ik de regelaar aan kan draaien gaat ie ook niet meer los
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik heb al weer wat ideeen gekregen die rubbertje wringen zich eruit (te flexibel) dus dacht ik een ringetje ertussen (fiberring)
deze geven mee maar zijn wel iets stugger zodat ik de regelaar aan kan draaien gaat ie ook niet meer los
waar kun je die dingen krijgen?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
EvelienBX schreef:McDean schreef:ik heb al weer wat ideeen gekregen die rubbertje wringen zich eruit (te flexibel) dus dacht ik een ringetje ertussen (fiberring)
deze geven mee maar zijn wel iets stugger zodat ik de regelaar aan kan draaien gaat ie ook niet meer loswaar kun je die dingen krijgen?
ik loop na de schuur trek wat laadjes open en dan moet ik er wel wat kunen vinden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
EvelienBX schreef:citroenc2 schreef:EvelienBX schreef:Robin schreef:voge schreef:Tie-wrap
Bovendien… Carburateur eens door een garagebedrijf af laten stellen is ook niet zo duur hoor!!
Dan moet je in ieder geval niet bij Munsterhuis in Enschede zijn, Carolien. Wat een ongelofelijke prutsers.
carolien?
mare… nee munsterhuis bah, die heeft slechte naam!! pfff neee
citroen lukt het ook niet om een carburateur af te stellen wij hadden een bx sport en we moesten naar de alfa om hem af te stellen
tsss wat een prutsers, hoezo dat nou weer…
omdat citroen totaal geen apperatuur heb om dit te kunnen doen
is het rubbertje verhaal nog niet opgelost
ik zie al dat jullie dezelfde problemen er mee hebben als ik , ieder rubbertje die ik er tussen deed drukte zichzelf ertussenuit.
irritant he
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!