



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Evan schreef:Cx….berekende kreukelzones?
Rallye geprepareerde auto,s worden volledig doorgelast…..
Met een extra frame voor de stevigheid
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zijn er ook nog opbeurende berichten voor Hans?
Naar mijn mening getuigt het gewoon van lef om zo’n klus aan te pakken.
Als het goed gebeurt weet je na de klus ook precies wat je hebt.
En alle tijd die je in zo’n project stopt, vertaalt zich nooit in een hoge financiële eindwaarde.
Ook bij Frank niet.
Maar het geeft wel voldoening.
Dus Hans, succes met de klus!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn uren krijg ik nooit vergoed,maar daar is de hobby veel te leuk voor.
Materiaal haal krijg ik er wel uit,en dan houd ik ook wel over.
En er hoeft maar 1 iemand te zijn om haar te kopen
Maar vehouding werk en verkoopwaarde is natuurlijk ver te zoeken.
Voor mij is er 1 streven en dat is met het materiaal onder de taxatiewaarde te blijven.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Uiteindelijk doe je dit soort projecten omdat je het zelf leuk vind. En dan maakt het toch niet uit wat anderen er van vinden
Ik zeg, als je het ziet zitten, gewoon lekker doen!
En als je het tusendoor even niet ziet zitten neem je een paar dagen of weken pauze. En gaat daarna met hernieuwde energie door….
Succes! Gaat vast goedkomen!
CX GTi Turbo 2 - All Black









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hahaha, dank heren voor al deze woorden (en beelden! Quelle horreur). Het is precies als ik in mijn openingspost schreef! Maar zonder flauw te doen: ik trek eerst de auto verder ‘open’ om te bekijken welk ander leed ik aantreft. Ik heb best zin in een flinke klus, maar het is - zoals bekend - een familiale. Dat wil dus zeggen dat ik er ook met de familie in op pad ga. Dat moet veilig en dat punt is niet onderhandelbaar. Als alle narigheid bloot ligt, kan ik een conclusie trekken. Verder wil ik best wat donorblik in mijn CX, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik alleen nog mijn eigen nummer overhoudt (en de auto geheel is omgekat). Mocht de patiënte terminaal blijken, dan zal het besluit daar ook naar zijn (en zet ik het bruine ribinterieur in een andere familiale of break bijvoorbeeld…)
De komende tijd strip ik verder (de CX in ieder geval). Het commentaar (zowel pro als contra) neem ik zeer ter harte en inderdaad, ik zorg ook voor een live ‘oog van de meester’, voordat een definitief oordeel wordt gegeven. Er is een significante hoeveelheid roest, doch ik heb hier op dit forum reeds erger voorbij zien komen. Morgen meer nieuws.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En zolang je in jou onderschrift blijft geloven,kom je heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Google ‘m maar eens, eens kijken waar je uitkomt!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Overal en nergens.
Maar ook weer hier
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik denk wel dat je nu het meest slechtste stuk van je cx hebt gezien.
Vanaf de achter deur tot aan de klep is over het algemeen het slechtste stuk.
Vooral die binnen schermen( dubbele plaat)
Dan zullen de dorpels her en der nog wel wat gaten vertonen, en je voeten kuipen ( links en rechts voor)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hahaha, natuurlijk. Ik geef ‘m cadeau: het is de uitspraak van Colijn aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog… Voluit, volgens de legende, tegen het Nederlandse volk: ,,Gaat u maar gerust slapen. Er is voorshands geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn.” De rest is geschiedenis.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
F.SvM schreef:Ik denk wel dat je nu het meest slechtste stuk van je cx hebt gezien.
Vanaf de achter deur tot aan de klep is over het algemeen het slechtste stuk.
Dat geeft de burger weer moed, ik kan niet wachten om de rest te ‘slopen’! Een hemel heb ik er echter nog nooit uitgehaald. Lijkt mij dat het materiaal gelijk scheurt als ik het achteraan bij de dakrand los probeer te maken. Gouden tip, anyone?
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Van een break weet ik niet, maar bij berline valt het best mee.
Rondom alle met hemelstof beklede panelen eraf, zonneklepjes binnenverlinchting.
Twee schroefen, en die clipjes in de dakstijl laten zitten.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Break heeft een gespannen hemel.
Krijg je er vaak niet heel uit,en als je hem er heel uit krijgt.
Kun je hem niet meer gebruiken,je kunt hem niet meer vast zetten.
Maar als je hem er uit haalt,is het het makkelijkste om aan de achterkant of voorkant te beginnen.
Bv ,je snijd hem door waar hij verlijmt zit( kofferbak rand)
Dan is de spanning eraf en kun je er met je hand tussen.
Er zitten allemaal beugels in ,en die moet je uit de gaatjes trekken zodat de spanning eraf is.
Dit kun je bij de eerste beugel doen.
Daarna kun je aan de zijkant de schroefjes zien zitten waarmee de strips vastzitten waar het heml inzit gehaakt.
Waar je bij kunt draai je los ,enzo kun je steeds verder,tot aan de voorruit.
Is dit te moeilijk snij hem dan gewoon door aan de zijkanten,zo dicht mogelijk bij de carroserie.
( zorg dat je hem er zo goed mogelijk uit krijgt,is voor de stoffeerder makkelijker met namaken.
Ik heb toentertijd 125 euro betaald voor het maken( skai had ik zelf)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Goedemorgen Hans,
Je hebt een pb









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
‘navond
Gastank eruit gesleurd en de bekleding eruit: Zucht, mijn vermoeden was juist: ook de schermen aan de passagierszijde zijn krokant en hier en daar zelfs niet bestaand. Twee gaten in de vloer rond de achterste achterbank en een gat rechtsonder bij de achterklep (en één onder het raam). Maar goed, deze zag ik wel een beetje aankomen. Verder strippen maar weer, op zoek naar meer gaten. Heb er weer eentje gevonden aan de achterzijde van de dorpel aan de bestuurderszijde. Voorwaarts! (en toch is het een mooie kleur, vert tamaris (zie 3e foto).
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’