10 van de 66
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 februari 2013 08:54 PM
  [ # 136 ]

Ik vraag mij trouwens af of je een dsuper in België door de keuring krijgt met 165 banden voor. Er hoort écht 180 of 185 op namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 februari 2013 08:59 PM
  [ # 137 ]

Als je hem wil keuren voor dagelijks gebruik zal waterman gelijk hebben, want ze zullen je boekje vragen,of het zelf opzoeken en 180/185 ligt niet echt in de buurt van 165 Wink (heb ooit al eens een hele discussie gehad met mijn CX waar vooraan 185 op lag, en ik heb nieuwe 195’s mogen opleggen, want ik kon niet ‘bewijzen’ dat 185 er mocht opliggen)

Gewoon erop leggen wat er moet opliggen 180 voor, achter 155 of 165

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2013 09:04 PM
  [ # 138 ]

Mag breder wel voor de keuring in België?
Anders kan je er gewoon rondom 180/185 om leggen, dan kan je je achterbanden naar voren verplaatsen als ze voor weer op zijn.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 februari 2013 09:06 PM
  [ # 139 ]

Komt 185 niet wat krap achter in het wielscherm?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2013 09:08 PM
  [ # 140 ]

185 achter alleen op i.e. modellen. Anders past het niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 11 februari 2013 09:09 PM
  [ # 141 ]

Dacht ik al, dusss, erop wat erop moet Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 februari 2013 09:10 PM
  [ # 142 ]

Oké ik was me er niet van bewust dat dit speciaal voor de ie modellen aangepast was, bij mij zit namelijk rondom dezelfde maat, zelfs het reserve wiel.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 11 februari 2013 09:30 PM
  [ # 143 ]

Ik heb inderdaad een vierkant gat in het midden van het wiel. Dus die 185 kan er zo onder.
Dit zijn trouwens de bandenmaten voor een DS die ik gevonden heb:

1955-1965: 165x400 Voor en 155x400 Achter
1965-1975: 180x380 Voor en 155x380 Achter

In de laatste periode werden de volgende uitzonderingen gemaakt:

Injectie modellen: 185 rondom
Breaks: 180 rondom
DS21(vanaf’69), DS23 en DSuper5: 165 achter

Trouwens is er door Citroën NOOIT een ander band dan de MICHELIN XA2 en XAs goedgekeurd voor gebruik op een DS.

Maar voor een auto waar enkel voor het plezier meegereden word, vind ik 220€/band best veel geld.

Welke bandenmerk verkiezen jullie dan? (Buiten de MICHELINS)

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 12 februari 2013 02:36 PM
  [ # 144 ]

toch een nieuwe bandendiscussie?  cheese

Ik heb eens op dit forum gelezen dat in Belgie geen 2 verschillende maten banden op een auto mogen zitten.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2013 02:50 PM
  [ # 145 ]
SalsaChris schreef:

Welke bandenmerk verkiezen jullie dan? (Buiten de MICHELINS)

De discussie over net-niet banden voeren we hier: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/190837/ daar gaar even verder over de bandjes dus Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 februari 2013 02:52 PM
  [ # 146 ]

op de achteras maakt het niet zo veel uit. Ik heb er al ruim 100.000km een zweed opliggen: Gislaved.
Op de vooras wel met vredestijn gereden. Vreselijk. Snel weer XVSen erop gelegd.

En juist voor het hobby werk zou je dat geld wel uit moeten geven want je verslijt ze nooit meer…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 16 februari 2013 09:32 AM
  [ # 147 ]
bogaard77 schreef:

185 achter alleen op i.e. modellen. Anders past het niet…

Hop,
en daar zijn de injectie achterspatborden weer.
Rob

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 16 februari 2013 01:05 PM
  [ # 148 ]

Waar zit het verschil nu eigenlijk bij tussen een I.E en een gewoon spatbord? Ik begrijp dat deze meer ruimte moeten bieden. Maar waar dan? Op het eerste zicht, buitenzijde, zie ik geen verschil. Dus moet de versteviging van het spatbord aan de binnenzijde anders zijn. Iemand een fotootje?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 februari 2013 02:25 PM
  [ # 149 ]

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 februari 2013 02:28 PM
  [ # 150 ]

Zit het ‘m in die 2 kleine omgevouwen stukjes bij de onderrand?
Dan zou je dat zelf misschien ook kunnen aanpassen…

Profiel  
 
 
10 van de 66
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook