Nogmaals bedankt voor de hulp Twan!
Ik had net nog een kort ritje gemaakt, ik kon het niet laten, en ze rijdt voortreffelijk
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Nu de Deauville opgehaald is, mag ik weer aan de RS werken, een klein voordeel bij een tegenslag.
Ik wil de auto gaan conserveren, nu heb ik hier al veel over RX5 en RX10 gehoord. Moet ik dat gewoon over elkaar heen smeren en dan is het goed? Wie kan me er meer over vertellen?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Even googlen: http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm
Ik zweer zelf bij Dinitrol.
Alleen het spul wat ze professioneel in de holle ruimten spuiten is beter dan wat ze in de spuitbussen verkopen.
Dus als je op zeker wilt gaan zou ik het laten doen bij een Dinitrol station of je moet goede vriendjes worden met de eigenaar zodat je een paar liter los kan kopen.
Maar je kan nooit op tegen de professionele lansen die ze daar gebruiken om het in de holle delen te spuiten.
Kost een paar centen maar dan heb je wel een goede behandeling.
Hangt er van af wat je 16RS over hebt…
Daar heb je zeker gelijk in, en ik heb ook zeker wat voor mn RS over. Helaas ben ik nog met mijn opleiding bezig dus enorm veel geld heb ik niet. Enig idee hoeveel een dinitrol behandeling gaat kosten?
Is er ook iemand met ervaring met rx5?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
700…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gosliga in Leeuwarden vraagt dacht ik zo’n 800,- . Maar dat kan ik ook fout hebben. Schijnen wel goed werk te doen.
[edit] Waterman was vluggerder
Ja, dat is misschien wel meer dan je voor de auto betaald hebt…
Maar ze spuiten hem eerst helemaal schoon, dan laten ze hem een dag drogen boven een grote ventilator, dan demonteren ze allerlei kapjes waar wel water achter kan kruipen en daar behandelen ze dan ook.
Dus wel wat werk…
Maar je kan vaak ook een deel-behandeling afspreken, dat wordt dan wel goedkoper.
Dan kan je zelf ook nog een één en ander zelf doen…
Je zou eens kunnen bellen naar een station in je omgeving?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Marviin schreef:Daar heb je zeker gelijk in, en ik heb ook zeker wat voor mn RS over. Helaas ben ik nog met mijn opleiding bezig dus enorm veel geld heb ik niet. Enig idee hoeveel een dinitrol behandeling gaat kosten?
Is er ook iemand met ervaring met rx5?
vraag de waal in wijk en aalburg eens voor een offerte, lekker dichtbij en voor de amazon van mijn oom vele malen goedkoper dan gosliga (en ook gewoon net werk afgeleverd)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Is dat ook Dinitrol?
Ze hebben namelijk een vast schema voor bijna alle modellen.
En de volledige behandeling van reiniging en behandeling met ML en ondercoating is gewoon erg arbeidsintensief.
Misschien is het een beperkte behandeling geweest?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ja ze werken echt met dinitrol, mijn vader komt bij dit bedrijf al een jaar of 20 (echte dorpsgarage)
ikzelf heb er ook alleen maar goede ervaringen mee
http://www.garagecdewaal.nl/dinitrol.html
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Het hangt er natuurlijk ook van af wat je met de auto van plan bent.
Als je hem alleen af en toe gebruikt en voor de rest droog kan stallen is zo’n dure behandeling natuurlijk niet nodig.
Maar als je hem het hele jaar door wilt gebruiken en goed wilt beschermen tegen pekel dan zou je het kunnen overwegen…
Of je koopt na 5 jaar weer een andere voor een paar honderd euro (als ze dan niet duurder zijn geworden…)
Bedankt voor het idee Twan, ik heb ze meteen even een mailtje gestuurd wat de kosten ongeveer zullen zijn.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de bx te kunnen stallen, ik rij er niet in als er pekel op de weg ligt. Gelukkig zit er bijna geen roest op de auto, en dat zou ik graag zo willen houden.
Iemand een idee wat de levensduur van zo een behandeling is?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Op mijn BX zit het nu 25 jaar…
En op de snoek nog langer, maar die slaapt altijd droog…
Wel af en toe de beschadigde plekjes (laten) bijwerken, vooral bij het opkrikken kan er wat beschadigen.
En de lak natuurlijk bijhouden, want daar zit natuurlijk geen Dinitrol…
Maar even terugkomend op je eerdere vraag… iemand ervaring met RX producten?
Kwam kort geleden ook nog langs…
http://www.oldtimerautosite.nl/update_roest_test_2__10_jan_2013.htm