Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SalsaChris schreef:Trouwens is er door Citroën NOOIT een ander band dan de MICHELIN XA2 en XAs goedgekeurd voor gebruik op een DS.
Dat is absoluut niet waar, ik heb de technische mededeling hier gewoon in een boek zitten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vertel, vertel! Vertel snel!
Welke dan nog meer?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zucht… De Xvs, daar hadden we het over..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is de XVS-P eigenlijk veel later gekomen?
Hebben die verder geen nadelen tov de XVS?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De P heeft enkel een dikker rand aan de buitenkant tegen schade bij het parkeren langs te stoep. De P staat voor “parking”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah, dan heeft er weer ergens verkeerde info gestaan…
Ik had ergens gelezen dat de P versie geen binnenband had en de normale wel.
waterman schreef:Zucht… De Xvs, daar hadden we het over..
Oow, ik hoopte op een hele batterij alternatieven….
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nee, dat is een andere discussie die we hier nu niet gaan voeren.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij gaat dit hele topic over diverse banden op een DS
Alternatieven zijn er hier in 20 pagina’s al genoeg opgenoemt.
http://www.autobandentest.com/cgi-bin/autotest.pl?103z119z114&&&NL;
Enkele testresultaten van de Vredestein Sprint Classic onder een paar JAGUARS maar ook een DS
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
volgens mij valt dit niet helemaal onder de objectieve testen zoals bijvoorbeeld de Duitse DS club heeft gedaan.
Het verschil in remweg tussen een Vredestein en een Michelin wordt niet op basis van gebruikers reviews bepaald
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Arjan Verkade schreef:Volgens mij gaat dit hele topic over diverse banden op een DS
Alternatieven zijn er hier in 20 pagina’s al genoeg opgenoemt.
Ik had gehoopt dat Waterman het geheime Citroen archief had geopend met door Citroen goedgekeurde banden voor de DS…
Ik had inderdaad wel een vermoeden dat hier voornamelijk over alternatieve DS banden ging hoor!
Voor GS is het volgens trouwens mij nog moeilijker…
SalsaChris schreef:http://www.autobandentest.com/cgi-bin/autotest.pl?103z119z114&&&NL;
Enkele testresultaten van de Vredestein Sprint Classic onder een paar JAGUARS maar ook een DS
In de 44 reviews 2 van een DS:
een zegt: minder zeker in de bochten
De ander zegt: ik zou ze niet weer kopen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Onder mijn eerste DS zaten de Vredesteins, die waren zo goed als nieuw. Ik heb toen nieuwe Xas op andere velgen laten leggen omdat iedereen in mijn omgeving zei dat de Vredesteins echt slechte banden zouden zijn voor een DS. Ik heb wat geëxperimenteerd. Weekje Xas, daarna weer weekje Vredesteins etc.
Dan merk je pas hoe goed de Michelins zijn. De Vredesteins zijn heel erg stug en hard. Met water op de weg ging het helemaal mis. Dat was glibberen en glijden.
Het grote nadeel van de Xas-en die ik toen had was dat ze erg snel verslijten. ik denk dat ze hooguit 25 dznd km mee gingen. Terwijl de Vredesteins geen slijtage vertoonde.
Nu heb ik XVS, fantastische banden en gaan op de voorwielen 50 dznd km mee, ze zijn nu nog steeds apk waardig maar de 60 gaan ze niet halen denk ik.
Ze zijn alleen erg duur. Maar als ze versleten zijn komen er weer nieuwe XVS-en.
Egbert schreef:SalsaChris schreef:http://www.autobandentest.com/cgi-bin/autotest.pl?103z119z114&&&NL;
Enkele testresultaten van de Vredestein Sprint Classic onder een paar JAGUARS maar ook een DSIn de 44 reviews 2 van een DS:
een zegt: minder zeker in de bochten
De ander zegt: ik zou ze niet weer kopen[qoute]Je hebt volkomen gelijk Egbert. Ik heb het er ook maar voor de kompleetheid gepost
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand