2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Heer Antons C5 Tourer: Freud oder Freude
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 13 februari 2013 06:57 PM
  [ # 16 ]

bravo

Groetjes Harry

Profiel  

Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2107

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 februari 2013 06:58 PM
  [ # 17 ]
Mulder schreef:

Als je voornemens bent naar een bestemming te rijden, weet je hoe en waarmee je de afstand wenst te overbruggen. Echter de Citroën bepaalt of en wanneer je er arriveert.

Briljant… Wink

Ik kan het niet beter omschrijven, geweldig stukje heer Anton!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 13 februari 2013 08:29 PM
  [ # 18 ]
Heer Anton schreef:

[Ctroën GB zei: “komt nooit voor”.

dat zegt niet alleen Citroen GB
maar citroen wereldwijd volgens mij….
maar daar hoef je geen “grote"citroen voor te rijden…

Citroen als merk opzich is top, alleen de groep die het merk vertegenwoordigd is bagger…
idd altijd uitspraken van komt nooit voor, u bent de eerste etc zal niemand vreemd zijn..
of je nu een C6 koopt of een C1

zelf heb ik het nu ook ondervonden, mijn geweldige C5 heb ik met mijn stomme kop ingeruild voor een C4P.
nu 12 maanden later heb ik het “bouwpakket"zoals ik haar liefkozend noem ingeruild..

een “normaal” mens zou “nadat citroen alle ongemakken als zijnde produkt eigenschap wegwimpelt” overstappen naar eoa saai merk…
maar idioten zoals ik natuurlijk niet, ik heb met mijn dealer een topdeal kunnen regelen en wederom een nieuwe Citroen besteld, onee het is natuurlijk geen citroen..
want volgens dit stuk zijn citroenwagens alleen groot en Hp geveerd en hebben een dikke motor..
(iets waar ze bij aldi in een deuk zullen liggen, want zo dik zijn die ook weer niet)

al met al wel herkenbaar, maar wel een steek voor de mensen waarvan citroen het moet hebben..
want de grote modellen worden amper verkocht, en was het merk allang weg van het veld..

Profiel  

Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 255

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 13 februari 2013 08:55 PM
  [ # 19 ]

Voor mij is Citroen uniek op 2 vlakken: de HP vering en eigenwijze manier van auto’s ontwerpen.

Mijn tweede auto die ik ooit bezat was een GSA. Juist geen dikke motor maar door zijn stroomlijn een relatief ‘kleine’ boxermotor. Ja de vering is heeeeerlijk maar ook van binnen vond ik ‘m fantastisch! Die satelietbollen met richtingaanwijzerschakelaars die niet automatisch uit gaan in de bocht of de radio die niet rechts voor je zit maar naast je waar bij andere auto’s de handrem zit.
Nu rijd ik een DS3. Een heerlijke auto met veel Peugeot erin. Wel vind ik het ontwerp geweldig. Ook de twee kleuren, helemaal geweldig! Mis ik de HP vering, nou als deze beschikbaar was geweest had ik dit als optie erbij genomen.

Voor mij blijkt dat de tijden veranderd zijn. Citroen maak leuke auto’s met steeds minder eigenwijzigheid. Het doet me wel pijn dat een Audi of Mercedes luchtvering heeft en mijn andere auto, een i40 meedraaiende koplampen.
Citroen is meer ‘middle of the road’ geworden maar nog steeds leuk.

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 14 februari 2013 01:06 AM
  [ # 20 ]

Ik heb twee BX’en mogen bezitten, dus ik weet wat hydraulische vering doet. Heerlijke wagens waren dat trouwens. Ik heb ooit in een CX gereden en dat reed natuurlijk anders dan de BX’en maar wel was de aard hetzelfde. Ook diverse malen in een GS gereden, die wagen was een typische Citroën van weleer met kwalen zoals Heer Anton beschrijft. De grote Citroëns van weleer zijn niet meer, zelfs de C6 van tegenwoordig moest helaas het loodje leggen. Als we het over een BX hebben, dan was die een stuk “stugger” dan bijvoorbeeld een GS. Maar daar gaat het mij allemaal niet om, het gaat over het niet meer bestaan van de oude Citroën kwaliteit. Daarom is het avontuur ook gelukkig geen avontuur meer dat je aangaat. En dat is maar goed ook lijkt me.

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 14 februari 2013 01:36 AM
  [ # 21 ]

@Ronama

Goed, die C4p beviel dus niet. Wel eens de drama’s gelezen in de autobladen die VAG haar klanten voorschotelde? Of de zeer wisselende kwaliteit bij Opel? Waarmee ik slechts wil zeggen: mindere kwaliteit komt bij ieder merk voor en we zijn geneigd onze eigen ervaring meteen als maatgevend te beschouwen voor heel het merk. Mijn DS3 is, op een kleinigheidje na, een probleemloze auto. Maar de motoren van sommige benzinevarianten gooien soms roet in het eten. Bij mijn weten worden klachten naar aanleiding daarvan serieus behandeld. Maar ook, de ene klant is de andere niet. Wat de ene klant acceptabel vindt, wordt door de andere als juist onacceptabel beschouwd. Ik heb hier in mijn werk veel mee te maken.

Ik ben het met je eens dat een dealer/importeur iedere klacht zeer serieus dient te nemen. Al was het maar om het vertrouwen in de organisatie te waarborgen. Een slechte naam heb je in no time opgebouwd, een goede naam terugverdienen neemt heel wat meer tijd, als het al zal gebeuren. Overigens laat de gemiddelde klant zich nog steeds regelmatig met een kluitje in het riet sturen. De dealer die de auto heeft geleverd is en blijft verantwoordelijk. Met een importeur heb je als klant geen zier te maken. Pure wetgeving.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 februari 2013 11:09 AM
  [ # 22 ]

Een Citroën wordt je niet verkocht. Die koop je zelf, daarvoor ben je alleen zelf verantwoordelijk. Dit vrijwaart de beambte in de showroom van aansprakelijkheid indien er problemen zijn die zoals gewoonlijk in de werkplaats vallen onder het adagium van de eerste alinea.

Geweldig!!

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 februari 2013 11:24 AM
  [ # 23 ]

Ieder mens is bijzonder, en uniek.

Maar allemaal willen ze dat benadrukken met een auto, een massa-product!

O ja, resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, ook een aardige…

knuffel

Profiel  

Heer Anton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 14 februari 2013 06:15 PM
  [ # 24 ]
vlietmansje schreef:

Ieder mens is bijzonder, en uniek.

Maar allemaal willen ze dat benadrukken met een auto, een massa-product!

O ja, resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, ook een aardige…

Resultaten in het verleden….... ken ik met betrekking tot bejaardensex. Schrijf je dat omdat je inmiddels weet dat ik ruim een halve eeuw Citroën rijd ?
Nu we het er toch over hebben, ik vind een mens gezien de bevolkingstoename best een massaproduct.
Heer Anton.

Standaard tekst Citroen medewerkersDAT WEET IK NIET!!!!

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 14 februari 2013 09:02 PM
  [ # 25 ]

bijna een halve eeuw is niet niks….

nog ff en dan krijg je een boek en een sleutelhanger…

hahahahahaha

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 februari 2013 10:08 PM
  [ # 26 ]

@Heer Anton:

Mooie gedachtengang!

Ik heb ooit (op 15 jarige leeftijd) besloten dat een DS ‘mijn’ auto is. In 1982 mijn eerste gekocht, en na een kort uitstapje in 1986 mijn tweede. Die auto heb ik nog steeds….

Als ik mezelf mijn uitstapje vergeef toch ook een ruime 40 jaar!
Geen merkentrouw, maar autotrouw dus.

knuffel

Profiel  

Heer Anton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 06 juni 2013 01:10 PM
  [ # 27 ]

waarschijnlijk strijk ik een hoop leden hier tegen de haren maar voor mij persoonlijk was toch de eerste Ds
oftewel ::De Snoek het mooist en vooral qua techniek alle anderen ver vooruit. Ken Heer Anton al heel lang
omdat wij samen in de zelfde business zaten en hij heeft zelf diverse snoeken bereden en vooral zijn laatste met inspuiting was een droom van een auto.gr.Old Albert.

Standaard tekst Citroen medewerkersDAT WEET IK NIET!!!!

Profiel  

Peter. B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 23 juni 2013 05:05 PM
  [ # 28 ]

Hoi,
Nou even deze mbt betrouwbaarheid.
Is elders door medeforummer Menno geplaatst.
Heel belangwekkend in deze gedachte wisseling hier.

En ik weet wel de BX hoort/hoorde ook niet tot de Grote Citroëns maar met 2 exemplaren draaide ik met gemak (lees betaalbaar) veel meer dan 3 ton.Op ieder exemplaar dus.

http://www.autoweek.nl/video/3475/klokje-rond-citroen-c5-hdi

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11812

- Xantia TD SX
Gepost: 17 september 2013 09:01 PM
  [ # 29 ]

Van de voorpagina

Heer Anton in de garage

Heer Anton valt de eer te beurt om te melden dat zijn huidige auto wederom voor kopij zorgt. Hij verduidelijkt dat het net als in een bovengemiddelde relatie met een aardige dame zowel blijft boeien als verontrusten. Zijn voorkeur voor auto’s en voor dames gaat uit naar types die een beetje opvallen. Zo wil hij nog wel eens tegen iets onverwachts aanlopen.

Boeiend en verontrustend, zo gaat het ook met mijn C5. Ik moest natuurlijk weer zo nodig de meest uitzonderlijke, te weten de 3.0 HDi. Krijg je dan wat, dan heb je ook wat. Na vier maanden en 6000 km met een soort euforie te hebben rond gereden vindt de auto het tijd worden de bezitter te laten landen. Deze keer begon hij tijdens het opwarmen af en toe in te houden alsof de brandstoftoevoer een paar tellen werd afgesloten. Soms reed ik vijftien meter zonder aandrijving en dan ineens, boem, daar ging hij weer voor een paar kilometer. Over verontrusting gesproken…

Op naar Garage Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep. Ding aan de computer, geen foutmelding. Je kunt bij zo`n ding bij wijze van spreken zien hoe vaak je vorig jaar de achterklep hebt geopend, maar als de motor uitvalt, geeft het systeem “niet thuis”. Dat werd rijden met de laptop aangesloten. De motor loopt als een zonnetje. Of je met je kind bij de dokter komt. Weg kwaal. Alles gereset en naar huis met de opdracht het inhouden zo vaak als mogelijk te laten optreden. Veel korte ritjes dus. Misschien komt er dan een foutmelding.

Die korte ritjes voerden mij langs enige Citroën-garages met het idee dat er misschien een monteur te vinden zou zijn die dat al eens meegemaakt en opgelost had. Nee dus. De suggesties liepen uiteen van “ik zou het niet weten” tot “het kan van alles zijn”.

Zoals afgesproken was, ging ik na een week weer terug naar Nieuw-Vennep. Geen foutmelding. Bij GJO wordt het dan niet vervelend maar interessant. Na enig onderzoek blijkt dat je in dit geval twee metingen moet doen, eerst koud en dan warm. Als je dan beide resultaten in de computer frommelt, komt er zowaar een foutmelding. Verdacht onderdeel: inlaat, behuizing van de luchtklep. Kosten plusminus € 350. Dit vindt Johan te kort door de bocht, zelfs met een Citroën. Het verdachte onderdeel kan namelijk uit elkaar. Dus kun je het ook repareren. Aldus geschiedde. Opgelost.

Door al dit gedoe zag ik visioenen van bankmedewerkers die mijn huis gingen taxeren opdat ik de rekening zou kunnen voldoen. Echter, men is hier van mening dat de klant de “onkunde” van de monteur niet hoeft te betalen. De eerste twee uren zoekwerk zijn in zo’n geval voor rekening van de firma Oldenhage. Zo is er veel dat normaliter vervangen zou worden, maar dat Oldenhage repareert, in het voordeel van de klant. Heb je ook een dergelijke klacht, dan weet je nu dat er een garage bestaat waar men zegt: “Zet morgenochtend maar neer, is morgenmiddag klaar, kost zoveel.” Hoed af!

Tekst en foto: Heer Anton, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7592

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 september 2013 12:55 PM
  [ # 30 ]
Heer Anton schreef:

... wordt het dan niet vervelend maar interessant. ...

gooi

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook