Goede avond mede citroenrijders.
Ik zit met het volgende probleem. sinds vandaag doen mijn ventilator het niet meer, erg vervelend; de ruiten beslaan en het wordt niet warm in de auto. Nu heb ik gelezen dat het regelmatig voorkomt dat dit aan het contactslot ligt, zekeringen heb ik gechecked. Ik wil dus op korte termijn langs de dealer rijden om de auto uit te laten lezen. Wat ik alleen niet snap is: loopt de ventilator via het contactslot? Nu werkt de airco al een tijdje niet meer, kan dit dezelfde oorzaak hebben? Wat zijn de globle kosten voor een nieuw contactslot (incl inbouw? Of is dit zelf te doen)? Zijn er nog andere oorzaken die ik zelf kan uitsluiten alvorens langs de dealer te gaan?
Citroen, xsara Picasso bensine1.8 bj 2002.
hoor graag van jullie.
Pieter
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6639.jpg)
Totaal aantal Berichten: 163
- Ami 8 berline business edition
Misschien is het toch een zekering, die kun je in het instructieboekje vinden.
Misschien een draad of contact los achter de middenconsole, die gaat er makkelijk af.
Groeten,
maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
ik weet zeker dat het geen kapotte zekering is. Losse draag zou kunnen. De dealer vertelde me dat het ongeveer 275 Euro gaat kosten om het electrische gedeelte van het slot te vervangen, dit was in 90% van de gevallen de oorzaak. (lees ik op internet ook trouwens) Kan de stroontoevoer van de ventilator niet op een andere manier gemaakt worden ?