Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Tip…..
Als je de auto LAAT behandelen, maak zelf de spatbordranden schoon.
Bij mijn GSA bleek later dat er nog zand onder de laag Dinitrol zat. De gevolgen laten zich raden.
Is destijds door een als zeer goed bekend staand bedrijf gedaan.
Ik wilde eerst eens goed rondkijken wat de mogelijkheden zijn en de ervaringen van mensen die het al gebruikt hebben. Want het is sowieso al een flink prijs verschil RX5 plus RX10 of dinitrol. En dan nog even de plussen en minnen wegstrepen.
Conserveren is niet het enige wat er aan de auto moet gebeuren in ieder geval, maar dat maakt het naar mijn mening weer leuk om zo een auto te rijden!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Dit kan ook een optie zijn:
http://classiccitroen.com/webshop/243/aanbieding/
Ik heb mijn BX om praktische redenen laten Dinitrollen in Leeuwarden, maar als je dat laat doen, let dan wel goed op of ze niks over slaan, dit was bij mij wel het geval
Ik heb goede ervaringen met RX, eerst de auto (na schoonmaken en losse roest en tectyl verwijderd te hebben ) uitwendig en inwendig behandelen met RX 5, daarna inwendig met RX 7 en uitwendig met RX 10 nabehandelen.
Als ik de auto zelf zou behandelen zou ik het met Dinitrol doen, dan hoef je inwendig alleen maar ML te spuiten.
Ik heb voor mijn acadiane en mijn bestelEend waar ik nu mee bezig ben RX gebruikt omdat RX 10 in RAL kleuren kan worden gemengd en ik vind een auto met de onderkant in de carosseriekleur wel mooi
Bedankt voor de tip Bert!
Dat dinitrol niet in een RAL kleur te krijgen is maakt mij niet heel veel uit, niemand ziet de onderkant van de auto als het goed is in ieder geval
Wat zijn de voordelen van dinitrol boven de RX producten?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik denk zelf dat als ze beide goed zijn aangebracht, ze beide even goed beschermen.
Wat ik hier las dat wat Dinitrol professioneel gebruikt kwalitatief beter zou zijn dan de spuitbussen is mij onbekend, dat wat ze bij mijn auto “vergeten” waren, is ook gewoon hersteld met een spuitbus.
Nou praat ik wel over een jaar of 25 geleden, maar ik heb het eens uitgeprobeerd op een paar stukjes roestig metaal. Ik praat hier over het ML product.
De spuitbus-Dinitrol was vrijwel transparant, geelachtig van kleur.
De Dinitrol uit de spuitlans was bruin, met een allerlei pigmenten erin.
Ik heb het beide op het metaal gespoten cq gekwast en buiten gelegd.
De gepigmenteerde Dinitrol bleef langer intact.
Natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs, maar ik vertrouw meer op de gepigmenteerde uitvoering die professioneel wordt ingespoten.
Tectyl ML deed het trouwens ook goed, alleen als dat constant nat blijft wordt het week en lijkt water op te nemen.
Mijn moeder heeft het na een paar maanden opgeveegd, dus mijn experiment was helaas niet langdurig…
Dat er nog vuil achter de randen van de wielkasten zat bij enkele mede forummers valt mij tegen.
Goed blijven opletten dus…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er zijn niet zo heel veel conserveringsopties waar je garagist niet sjacherijnig van wordt…
Alles onder de wagen zit dan onder de zwarte plaktroep (behalve de delen die niet behandeld mogen worden natuurlijk) maar wel je handremkabels, uitlaatophangrubbers, remkrachtverdeler en tal van bouten
Ik wil op termijn eens een Mike Sanders-Fett behandeling overwegen voor de tweecylinder.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Oh ja, Piet van Dintrol Gosliga kan je alles over zijn produkten en diensten vertellen, prima kerel!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Alleen is Gosliga een beetje uit de buurt helaas. Gister heb ik een mailtje naar een bedrijf dat er ook in gespecialiseerd is, dus dat wacht ik even af. Maar ik denk dat het laten doen voor mijn financiële situatie bijna niet te doen gaat worden.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ik zou even wachten tot het goed weer wordt, zeker als je de auto binnen kan zetten.
Als alles lekker warm en droog is kruipt het spul beter.
Kan je ook nog een beetje sparen…
Met die aanbieding die Bert liet zien is al een stuk makkelijker te overkomen dan als ik het laat doen voor 7 à 800 euro. Helaas heb ik alleen geen plek om de auto te stallen en er dan aan te werken.
Sowieso is eerst de carburateur aan de beurt!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ik schreef al dat mijn ervaring met die spuitbussen wel 25 jaar geleden was…
De samenstelling is regelmatig veranderd.
Ik denk dat die pigmentdeeltjes (leek op een soort metaaldeeltjes) een gewone spuitbus verstoppen.
Misschien zijn de huidige spuitbussen beter, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Ik zie ook dat het doe het zelf pakket uit 3 verschillende soorten bestaat.
Destijds was er maar één soort.
Het enige wat de professionele behandeling wel als voordeel heeft is dat die sproeikoppen werkelijk alle kanten op spuiten, ook naar achteren. Dus als de lans de holle ruimte uitgetrokken wordt krijgt dat laatste stuk aan de binnenkant ook nog een kwak mee…
Oei, dat laatste klonk best wel erotisch…
Hopelijk word ik niet verbannen
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Dirty mind Hans! Ik had h’m zo nog niet gelezen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”